BibTex RIS Kaynak Göster

ÜLKE MENŞEİ VE ÜRETİM MENŞEİ BİLGİSİNİN KALİTE ALGILAMALARINDAKİ ROLÜ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 06.01.2011

Öz

Tüketiciler bir ürünü, içsel ve dışsal göstergeler temelinde değerlendirirler. Ülkemenşei bilgisi ürüne dair bir dışsal gösterge gibi işlev görür. Günümüzde, bir ürünün birdenfazla ülke menşei vardır. Bir ürün özellikle tek bir ülke ile ilişkilendirilememektedir. Küreselpazarda ürünlerin çoğu melezdir. Ülke menşei ve üretim menşei farklı ülkelerolabilmektedir.

Bu çalışma ülke menşei hem de üretim menşei etkileri üzerinde yoğunlaşmış vebunların ürün kalite algılamalarına etkilerini test etmiştir. Araştırma bulguları göstermektedirki, araştırma kapsamına alınan markalar için, kalite algılamalarında ülke menşei önemli biretkiye sahip değilken, üretim menşeine dair bilgi etkilidir. Bu bulgulara göre, algılanankalitede üretim menşei bilgisi önemli bir belirleyicidir.

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 06.01.2011

Öz

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 06.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Vesile Çakır

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, V. (2011). ÜLKE MENŞEİ VE ÜRETİM MENŞEİ BİLGİSİNİN KALİTE ALGILAMALARINDAKİ ROLÜ. Erciyes İletişim Dergisi, 1(2).