BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA VE AHLAKİ PANİK

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Ahlaki panik kavramı, ortak değerler ve çıkarlara tehdit olarak görülen, sapkın davranışsergileyen bireylere ya da gruplara karşı toplumsal ve politik tepkilere atfen kullanılmaktadır.Bu toplumsal tepkilerde medya itici güçtür. Medya bir grubu veya eylemi sapkın olaraktanımlamakta ve onun üzerine yoğunlaşmaktadır. Toplumsal endişe ve histerinin oluşmasınaneden olmaktadır. Toplumdaki kanaat önderleri, politikacılar, emniyet yetkilileri, hukukuygulayıcıları, kanun koyucular toplumda oluşan korkunun ortadan kaldırılması için idari veyasal düzenlemeler yapmaktadırlar.

Bu çalışmamızda medya araştırmalarında unutulmaya başlanan, ancak kriminoloji, sosyoloji,psikolojide hala etkinliğini koruyan ahlaki panik kuramı incelenmektedir. Kuram ile ilgilisorunlara da değinilen bu çalışmada aynı zamanda Türk ve Dünya medyalarından ahlaki panikoluşturan olay örneklerine de yer verilmektedir.

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevil Yıldız

Haluk Sümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, S., & Sümer, H. (2011). MEDYA VE AHLAKİ PANİK. Erciyes İletişim Dergisi, 1(3).