BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ÇAĞDA MEDYA OKURYAZARLIĞINI YENİDEN TANIMLAMAK

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Bu çalışma, medya okuryazarlığı eğitiminin, gençlerin dijital medya ve yeni iletişimteknolojileri deneyimlerinin değişen doğasına uyum sağlaması için nasıl adapte edilmek zorundaolduğunu ortaya koymaktadır. Haber, reklam ve eğlence medyasını analiz etme sürecinegeleneksel biçimde yoğunlaşan öğretmenler, asıl bakış açılarını yeni iletişim araçlarını(ceptelefonu, el cihazları), yeni mesaj formlarını (arama motorları, hızlı mesaj, blog ve online(çevrimiçi) eğlence) ve yeni sosyal meseleleri (özdeşlik ve anonimlik, mahremiyet ve gözetimvb.) kapsayacak şekilde genişletmek zorundadırlar. Bu çalışma, bazı kesin kavramsal ilkeleri vebahsedilen bakış açısındaki kaymayı destekle(me)yen öğretici pratiklere eleştirel yaklaşarak,öğretmenlerin, dijital çağın tamamen katılımcısı olan öğrencinin iletişim ve eleştirel düşünmeyeteneklerini güçlendirmeyi amaç edinirken yaşadıkları süreçleri sorgulamaktadır.

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, - , 07.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Filiz Yıldız

Renee Hobbs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, F., & Hobbs, R. (2011). DİJİTAL ÇAĞDA MEDYA OKURYAZARLIĞINI YENİDEN TANIMLAMAK. Erciyes İletişim Dergisi, 1(3).