BibTex RIS Kaynak Göster

MARKALARIN DUYULAR YOLUYLA ŞEKİLLENMESİ: DUYUSAL MARKALAMA

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 4, - , 07.01.2011

Öz

Koklama, tatma, işitme, dokunma ve görme gibi insanın sahip olduğu 5 duyunun mümkün olduğukadar çoğuna seslenen markalar, hedef kitlelerine deneyimleyecekleri geniş bir alan yaratmaktave marka ile yakın temas kurulmasını sağlayarak, kurum hatta marka kimliklerini hedefkitlelerin akıllarında daha net ve sağlam olarak yerleştirebilmektedirler. Duyusal markalama olaraktanımlanan bu yeni yaklaşımın etkisini görmüş olan birçok işletme markalarına özgü koku,dokunma ve görsel kimliklerin yanı sıra ürünlerini tanımlayan ses kimliklerini de özel olarak tasarlatmaktave pazarlama uygulamalarında kimlik çalışmaları içine bu konuları da dahil etmektedirler.Birçok duyuya hitap eden mesajların etkisinin ve gücünün daha fazla olduğu yargısındanhareketle biçimlendirilen, markalama konusunda duyular ile kurulacak duygusal bağın öneminidile getiren bir yaklaşım olarak “Aşkla Yaratılan Markalar (Lovemarks)” anlayışı, Saatchi& SaatchiReklam Ajansı'nın yaratıcı direktörü olan Kevin Roberts'ın ortaya attığı bir stratejik bakışaçısıdır. Bu çalışmada söz konusu yaklaşım temelinde, duyuların özellikle kurumsal markalamaüzerindeki etkisi ve duyusal pazarlama olgusu, markaların örnek uygulamaları bağlamında aktarılmaktadır.

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 4, - , 07.01.2011

Öz

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 4, - , 07.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sinem Yeygel Çakır

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yeygel Çakır, S. (2011). MARKALARIN DUYULAR YOLUYLA ŞEKİLLENMESİ: DUYUSAL MARKALAMA. Erciyes İletişim Dergisi, 1(4).