BibTex RIS Kaynak Göster

TELEVİZYON REKLAMLARINDA MÜZİK VE REKLAM İLİŞKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 17.02.2011

Öz

Televizyon reklamlarında görüntü, metin ve ses kadar müzik de reklamın izleyici üzerindeki etkisinde önemli rol oynamaktadır. Reklamlarda kullanılan müzik,  enstrümanların birleşimiyle ortaya çıkan şarkıdan daha önemli bir göreve sahiptir.  Reklamın beğenilmesinde, hatırlanmasında, dikkat çekmede, mesajın farklılaştırılarak iletilmesinde, reklamdan edinilen olumlu duyguların markaya yüklenmesinde müzik ön plana çıkmaktadır. Müzik, sözlü ya da enstrümantal olarak arka fonda yer alabileceği gibi cıngıllarla reklam mesajını da taşımaktadır. Bu çalışmada televizyon reklamlarında yer alan müziğe izleyicilerin dikkat edip etmedikleri, müziğin reklamın beğenisine katkı sağlayıp sağlamadığı, izleyicinin nasıl bir reklam müziği beklediği incelenmiştir. Bunun için Konya'da yaşayan 520 kişiden oluşan örneklem grubuna anket yapılmıştır. Sonuç olarak televizyon reklamlarında müziğin dikkat çekmede ve beğeni sağlamada önemli olduğu görülmüştür.

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 17.02.2011

Öz

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 17.02.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İmran Uğur

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2011
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğur, İ. (2011). TELEVİZYON REKLAMLARINDA MÜZİK VE REKLAM İLİŞKİSİ. Erciyes İletişim Dergisi, 2(1).