Çalışmada öncelikli olarak bilgi toplumu olma yolunda internet kullanmanın zorunluluğu incelenmiş ve kurumların tanıtımında web sitelerinin önemi ve taşıması gereken özellikler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uygulama kısmında ise Doğu Karadeniz Bölgesi Ticaret ve Sanayi Odaları web siteleri, bilgi toplumuna katkıları, tanıtım ve bilgilendirme amaçlarını web siteleri aracılığıyla nasıl gerçekleştirdiği web sitelerinde kendileri hakkındaki bilgileri site kullanıcılarına nasıl yansıttığı, görsel-işitsel öğeleri bilgileri destekler şekilde nasıl kullandığı, site ziyaretçilerine sanal ortamda ne tür imkânlar sunduğu, ticaret ve sanayi odalarının web sitelerinden bilgi toplumu olma yolunda nasıl yararlandığı araştırılmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda Doğu Karadeniz Bölgesi Ticaret ve Sanayi Odaları Web sitelerinin kullanıcıları bilinçlendirme açısından önemli bir yeri olduğu ancak içerik, güncellik, etkileşimlilik, genel görünüş, teknik yapı ve gezilebilirlik hizmetleri incelendiğinde bazı eksiklikler bulunduğu tespit edilmiştir.
Küreselleşme; Yeni Ekonomi; Web Site; İnternet; Bilgi Toplumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1 |