BibTex RIS Kaynak Göster

Basında Sosyal Sorumluluk Anlayışı Bağlamında Günümüz Türkiye'sindeki Özdenetim Uygulamaları

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

Bu çalışmada basında özdenetimin oluşması ve uygulanmasına, sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde değinilmiştir. Dolayısıyla özdenetim uygulaması, sosyal sorumluluk anlayışının içerisinde oluşan bir reflekstir. Bu nedenle çalışmada, öncelikle sosyal sorumluluk anlayışının oluşum süreci ve amaçları ele alınmış daha sonra özdenetim kavramının tanımlanması amaçlanmıştır.

Diğer bir taraftan günümüz Türkiye'sinde var olan özdenetim uygulamalarından, Basın Konseyi, ombudsmanlık (Okur Temsilciliği) ve kurumsal özdenetim çabaları bağlamında basın kuruluşlarının kendi ahlak kurallarına değinilmiştir. Örnek olarak Doğan Medya Grubu Meslek İlkeleri seçilmiştir. Bu incelemede söz konusu özdenetim uygulamalarının tarihçesine ve bugünkü durumlarına da değinilmiştir.

Veri toplama tekniği olarak, kaynak tarama yöntemi kullanılan çalışmanın sonuç bölümünde ise, konular hakkında değerlendirmeler ve düşünceler yer almaktadır.

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Arvas

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2011
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arvas, İ. (2011). Basında Sosyal Sorumluluk Anlayışı Bağlamında Günümüz Türkiye’sindeki Özdenetim Uygulamaları. Erciyes İletişim Dergisi, 2(2).