Survival of a traditional, cultural property and material-moral regards until today is arose from that they are accepted by the society. Ignoring this cultural property means both denying its power and being lack of the knowledge which are approved and improved for long years. The importance of evaluation of cultural properties is an undisputed reality in designing of a culture’s future inventively .Our traditional music and instruments are the traditional examples of cultural properties which are quite substantial. The fact that they didn’t disappear in the course of time and they are still used shows how these properties are permanent and valuable. Our traditional music, even though it is originally based on Central Asia, with the contributions and impacts of geographical, socio-cultural, it is one of the rich cultural heritages of the world. The genuine (instrumental, melodic, rhythmical, etc) identity of our cultural music was, and still is, the subject of many scientific researches. The importance of the usage of the traditional musical instruments in Educational Sciences, Musical Education and the researches that are committed or will be committed on this topic is obvious.
Education musical education departments of musical education main instrument education of traditional Turkish instruments end-blown flute education of end-blow flute.
Kaval başlı başına ele alındığında tarihiyle, felsefesiyle, maddi ve manevi araştırılmayı, incelenmeyi, geliştirilmeyi hak eden güçlü bir çalgıdır. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de geçerliliğinden hiçbir şey kaybetmeden varlığını ve işlevselliğini sürdürmektedir.
Geleneksel halk çalgılarımızdan, nefesliler gurubunun bir üyesi olan kaval çalgısı, ses yapısı icra teknikleri bakımından da kendine has üstün özellikler taşımaktadır. Gelenekselliğinin yanında ve ötesinde uluslararası bir çalgı kimliği orkestra topluluklarında solist saz kimliğini de kazanabilmektedir.
2,5oktavın üzerindeki ses sınırları ve kromatik yapısı göz önüne alındığında fülüt ve benzeri çalgıların ötesinde geleneksel ezgileri de rahatlıkla ve kimliğine uygun bir şekilde icra edebiliyor olması, ona müzik eğitim sürecinde yeri ve önemi konusunda bilimsel bir bakış açısı ile yaklaşmayı zorunlu kılmaktadır.
Yapılan araştırma ile ülkemizde müzik eğitimi anabilim dallarında önemli bir eksiklik olduğu düşünülen kültür(geleneksel) çalgılarımızdan olan kaval çalgısına dikkat çekmek ve müzik eğitimcisine sağlayabileceği avantajları göz önüne sermek amaçlanmaktadır.
Araştırmada betimsel tarama modeli ile var olan bilgi ve belgeler bilimsel bir yaklaşım ile aktarılmaktadır
Ülkemizde müzik eğitimi anabilim dallarında eğitim surecinde müzik öğretmeni adaylarının yardımcı çalgı olarak eğitimini aldıkları çalgılar araştırmanın evrenini bu çalgılar içerisinde kaval çalgısı örneklemi ile kavalın bu süreçteki yeri ve önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Müzik Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dallı Çalgı Eğitimi Kaval Kaval Eğitimi Geleneksel Türk Halk Müziği Nefesli Çalgıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 |