Bu araştırmanın
amacı, entegre program modeline göre tasarlanan öğretim teknolojileri ve
materyal tasarımı (ÖTMT) dersi öğretim programının, araştırmaya katılan
öğretmen adaylarının ve uygulamayı gerçekleştiren öğretim üyelerinin
görüşlerinden yararlanarak uygulanabilirliğini ve etkililiğini
belirlemektir. Araştırma betimsel
araştırma modeline göre desenlenmiştir. Araştırmaya İlköğretim Matematik
Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören dokuz öğretmen adayı ile
uygulamayı gerçekleştiren iki öğretim üyesi katılmıştır. Araştırmanın verileri
uygulama sürecinde öğretmen adayları ve öğretim üyeleri ile gerçekleştirilen
yarı yarılandırılmış görüşmeler, gözlem ve araştırmacı günlüğü aracılığı ile
toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz
tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda,
öğretmen adaylarının ve öğretim üyelerinin entegre program modeline göre
tasarlanan ÖTMT dersi öğretim programını uygulanabilir ve etkili buldukları
ancak uygulanabilirliğin ve etkililiğin artırılması için bazı düzenlemelerin
yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ISSN: 2548-0375