Bilgiyi sunan, bilginin kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlayan kütüphaneciler değişen dünya şartlarına bağlı olarak sürekli kendilerini yenilemeli ve geliştirmelidirler. Günümüz kullanıcılarını kütüphanelere çekebilmek, onlara etkin ve verimli bir şekilde bilgiyi sunmak adına çeşitli yöntemlere başvurmaktadırlar. Bu yöntemler arasında resim sergileri, bilgi okuryazarlığı seminerleri, ebru sanatı faaliyetleri, sinema saatleri, oyunlaştırma gibi pek çok faaliyet yer almaktadır. Oyunlaştırma, oyun mekaniklerinin oyun dışı ortamda kullanılarak bir görevin daha eğlenceli bir şekilde yerine getirilmesidir. Oyunlaştırmanın ele alındığı bu çalışmanın amacı, Rize ili bünyesindeki akademik ve halk kütüphanelerinde çalışan kütüphanecilerin oyunlaştırma ile ilgili algılarını, farkındalıklarını, hazır bulunma durumlarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Rize ilinde görev yapan sekiz kütüphaneciye yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre kütüphanecilerin, oyunlaştırmayı tanım olarak bildikleri, genel olarak olumlu yönde algıladıkları ve yarısının oyunlaştırmanın farkında olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcılar, oyunlaştırmanın uygulanabilmesi için kütüphanelerde buna uygun materyal, donanım gibi unsurların olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Bu çalışmanın gerçekleştirilmesine katkı sağlayan kütüphanecilerimize sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
Librarians, who present information and ensure the transfer of knowledge from generation to generation, should constantly renew and develop themselves depending on the changing world conditions. They resort to various methods in order to attract today's users to libraries and present information to them effectively and efficiently. Among these methods, there are many activities such as painting exhibitions, information literacy seminars, marbling art activities, movie hours, and gamification. Gamification is the fulfillment of a task in a more fun way by using game mechanics in a non-game environment. The aim of this study, which deals with gamification, is to reveal the perceptions, awareness and readiness of librarians working in academic and public libraries in Rize province. For this purpose, semi-structured interview technique was applied to eight librarians working in Rize. According to the data obtained, it has been determined that librarians know gamification as a definition, perceive it in a positive way in general, and half of them are aware of gamification. In addition, the participants stated that in order for gamification to be implemented, there should be elements such as appropriate materials and equipment in the libraries.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |