Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kutup Bilimlerini Yaygınlaştırma: Kutup Şenliğine Yönelik Görüşler

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 500 - 534, 29.03.2024
https://doi.org/10.46778/goputeb.1362754

Öz

Bilim şenlikleri bilim insanları ile halkı buluşturan, bilgi akışının ve etkileşimin yoğun olduğu önemli etkinliklerdendir. TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Kutup Araştırmaları Enstitüsü tarafından ilki çevrimiçi olarak düzenlenen kutup şenliği de bu etkinliklerden biridir. Bu araştırma ile ulusal düzeyde yürütülen TÜBİTAK Kutup Şenliği katılımcılarının kutup şenliğine yönelik görüşleri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen ve 10 ve 18 yaş grubunda yer alan 311 ortaokul ve lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nitel doğada kurgulanan kesitsel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik bilgilere ilişkin sorular ile katılımcıların kutup şenliğine ilişkin görüşlerine yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın temel bulgularında; öğrencilerin Kutup Şenliğine yönelik görüşlerinde, öğretmenin şenliğe erişimde önemli bir rol oynadığı, şenliğin genel hatları ile ilgi gördüğü ve bilime yönelik olumlu görüş gelişimine destek verdiği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarında Kutup Şenliğinin öğrencilerin bilime, bilimsel araştırmalara yönelik görüşlerini olumlu yönde etkilediği, çevre duyarlığı ve kutuplara yönelik farkındalık kazanmalarına katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. Kutup bilimleri alanında kurgulanan bilim şenliklerinin sürdürülebilir olması ve bilimsel kurumların öncülüğünde devamının sağlanması önerilmektedir.

Etik Beyan

Etik kurul onayı, Düzce Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulundan 21.04.2021 Tarih ve 119 no ile alınmıştır.

Destekleyen Kurum

Bu çalışma Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı uhdesinde, TÜBİTAK MAM Kutup Araştırmaları Enstitüsü koordinasyonunda yürütülen Ulusal Kutup Bilim Seferleri kapsamında ülkemizde uygulanan Ulusal Kutup Bilim Programı'nın Eğitim ve Farkındalık çalışmaları kapsamında hazırlanmıştır.

Teşekkür

Ülkemizin kutup seferlerine katkısı olan tüm araştırmacılara teşekkürlerimizi sunarız. Ayrıca araştırmaya destekleri için Abant İzzet Baysal Üniversitesinden Sayın Prof.. Dr. Fatih Aydın’a ve Dr. Tuğba Sivrikaya’ya teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Abernathy, T. V., & Vineyard, R. N. (2001). Academic competitions in science: What are the rewards for students? The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 74(5), 269–276. https://doi.org/10.1080/00098650109599206
  • Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim şenlikleri destekleme programı kapsamında gerçekleştirilen Merzifon bilim şenliğinin farklı yaş gruplarına göre değerlendirilmesi [Evaluation of Merzifon science festival held under TÜBİTAK 4007 science festival support program according to different age groups]. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(2), 102-122. https://doi.org/10.47157/jietp.803230
  • Almeida, P. A. (2012). Can I ask a question? The importance of classroom questioning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 634-638. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.116
  • Baer, K. C., Latola, K., & Scheepstra, A. J. (2019). Tell us how to engage you! Asking polar stakeholders about their engagement preferences. Polar Record, 55(4), 245-250. https://doi.org/10.1017/S0032247419000354
  • Balestri, M., Campera, M., Beaman, E., Bell, D., Pink, R., & Nekaris, K. A. I. (2022). Let’s get virtual! Reinventing a science festival during a pandemic: limitations and insights. International Journal of Science Education, Part B, 12(3), 193-202. https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2058106
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi [The evaluation of Beykoz science festival in accordance with the participant views]. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 132-147. https://doi.org/10.29217/uujss.243
  • Başaran, H., & Karakoç-Topal, O. (2022). Evaluation of the change in the scientific attitudes of the students participating in the science festival [Bilim şenliğine katılan öğrencilerin bilimsel tutumlarındaki değişimin değerlendirilmesi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24(2), 645-671. https://doi.org/10.25092/baunfbed.1008655
  • Bostan, L., Yıldız, R. Ö., Avcı, A., Eren, Y., Çalışkan, C., Şanlıbayrak, M., ... & Urfalıoğlu, M. (2022). İstanbul bilimle şenleniyor projesine yönelik memnuniyetin katılımcı görüşlerinin incelenmesi [Examination of the participant's views of the satisfaction with the project of Istanbul celebrating with science]. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 6(I), 32-50. https://doi.org/10.26023458/uled.1083843
  • Bryman, A. (2016). Social research methods (5th ed.). Oxford University Press.
  • Bultitude, K., McDonald, D., & Custead, S. (2011). The rise and rise of science festivals: An international review of organised events to celebrate science. International Journal of Science Education, Part B, 1(2), 165–188. https://doi.org/10.1080/21548455.2011.588851
  • Bulut, S., & Caner, Ö. (2018). Bilim festivalinde görevli lise öğrencileri üzerine festival sürecinin etkileri [The Effects of the Festival Process on the High School Students in the Science Festival]. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 148-159. https://dergipark.org.tr/en/pub/akuned/issue/48252/610813
  • Burns, T. W., O'Connor, D. J., & Stocklmayer, S. M. (2003). Science communication: a contemporary definition. Public understanding of science, 12(2), 183-202. https://doi.org/10.1177/09636625030122004
  • Çelebi, N. (1993). Kavram tanımlamaları [Concept definitions]. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 15-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dtcfdergisi/issue/66759/1043980
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) tarafından desteklenen ‘teknolojiye dokun’ adlı bilim şenliği etkinliğinin değerlendirilmesi [Evaluation of the science festival event called 'touch technology' supported by TÜBİTAK (4007)]. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142. https://socialsciencesresearchjournal.blogspot.com/p/2022-111.html
  • Demircioğlu, T. (2022). Bir bilim şenliğine katılan ortaokul öğrencilerinin bilim insanlarına yönelik algıları ve bilim şenliğinin farklı grup katılımcılara göre değerlendirilmesi [Perceptions of middle school students participated in a science festival towards scientists and the evaluation of the science festival according to different groups of participants]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 186-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cebed/issue/73073/1175894
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110(8), 2681-2681. https://www.pnas.org/content/pnas/110/8/2681.full.pdf
  • Eğitim Etkinlikleri (EA), (2021). 15. dönem TÜBİTAK 2204-B ortaokul öğrencileri araştırma projeleri yarışması ön değerlendirme sonuçları açıklandı. https://www.egitimetkinlikleri.net/haberler/15-donem-tubitak-2204-b-ortaokul-ogrencileri-arastirma-projeleri-yarismasi-on-degerlendirme-sonuclari-aciklandi.html
  • Finnerty, V. (2013). Can participation in a school science fair improve middle school students' attitudes toward science and interest in science careers? [Unpublished doctoral dissertation]. University of Massachusetts Lowell.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK tarafından desteklenen bilim şenliklerine (4007) yönelik ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ve atölye liderlerinin görüşlerinin belirlenmesi [Determination of the views of primary, secondary school students’ and workshops leaders’ for the science faırs supported by TUBITAK (4007)]. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 52-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/48084/601458
  • Hamilton, L. C. (2008). Who cares about polar regions? Results from a survey of US public opinion. Arctic, Antarctic, and Alpine Research, 40(4), 671-678. https://doi.org/10.1657/1523-0430(07-105)[HAMILTON]2.0.CO;2
  • Hurd, J. M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science, 51(14), 1279-1283. https://doi.org/10.1002/1097-4571(2000)9999:9999%3C::AID-ASI1044%3E3.0.CO;2-1
  • Irwin, A. (2008). Moving forwards or in circles? Scientific communication and scientific governance in an age of innovation. In R. Holliman, E. Whitelegg, E. Scanlon, E. Smidt, & J. Thomas (Eds.), Investigating Science Communication in the Information Age: Implications for Public Engagement and Popular Media, (pp. 3-17). Oxford University Press.
  • Jensen, E., & Buckley, N. (2014). Why people attend science festivals: Interests, motivations and self-reported benefits of public engagement with research. Public Understanding of Science, 23(5), 557-573. https://doi.org/10.1177/0963662512458624
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153. https://doi.org/10.5897/%20ERR2017.3378
  • Kennedy, E. B., Jensen, E. A., & Verbeke, M. (2018). Preaching to the scientifically converted: evaluating inclusivity in science festival audiences. International Journal of Science Education, 8(1), 14-21. https://doi.org/10.1080/21548455.2017.1371356
  • Koç, R. S. G., & Kayacan, K. (2022). Bilim şenlikleri ve bilim fuarları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması [Examination of studies related to science festivals and science fairs: a meta-synthesis study]. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 51-78. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.956767
  • Kök, B., Baltalar, M., Gençer Erdoğan, D., Cebeci, S., & Babur, E. (2021). Bilim ve teknoloji şenliklerinin öğrenciye katkısı: Kartal bilim ve teknoloji şenliği örneği üzerine bir araştırma [Contribution of science and technology festivals to students: A research on the example of Kartal Science and Technology Festival]. Okul Yönetimi, 1(1), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/saj/issue/73461/1206973
  • Light, P., Gorsuch, C., & Newman, J. (1987). «Why do you ask?» context and communication in the conservation task. European Journal of Psychology of Education, 2(1), 73. https://doi.org/10.1007/BF03172707
  • Mercer, N., & Edwards, D. (1981). Ground rules for mutual understanding: a social psychological approach to classroom knowledge. In N. Mercer (Ed.), Language in School and Community, (pp. 30-46). Edward Arnold.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Sage Publications.
  • NRC. (1995). On being a scientist: Responsible conduct in research (2nd ed.). National Academy Press. https://doi.org/10.17226/4917
  • NRC. (2007). Polar icebreakers in a changing world: An assessment of U.S. needs. National Academy Press. https://doi.org/10.17226/11753
  • Neuman, W. L. (2009). Toplumsal araştırma yöntemleri [Social Research Methods]. Yayınodası.
  • NPSP. (2018). Ulusal kutup bilim programı [National Polar Science Programme]. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. https://kare.mam.tubitak.gov.tr/sites/images/kare_mam/ulusal_kutup_bilim_programi.pdf
  • NSF. (1996). The future of Antarctic research: Hearing before the subcommittee on basic research of the committee on science, U.S. House of Representatives, One Hundred Fourth Congress. U.S. Government Printing Office. https://www.nsf.gov/pubs/1996/nstc96rp/chiii.htm
  • Öztürk, N., Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., Kara, E., & Şerbetçioğlu, Ö. (2023). Bilim şenliğinin öğrencilere katkılarına bütüncül bir bakış: Öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin görüşleri [A Holistic View of a Science Fair's Contribution to Students: Views of Teachers, Students and Workshop Leaders]. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11(2), 467-488. https://doi.org/10.56423/fbod.1374736
  • Peterman, K., Verbeke, M., & Nielsen, K. (2020). Looking back to think ahead: Reflections on science festival evaluation and research. Visitor Studies, 23(2), 205-217. https://doi.org/10.1080/10645578.2020.1773709
  • Robinson, J. C., & Young, D. (2021). Soybean science challenge: Sustaining education during a pandemic. Soybean Research Studies 2020, 13-18. https://scholarworks.uark.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1202&context=aaesser#page=16
  • SCAR. (2014). Science & data. https://scar.org/science
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63-75. https://doi.org/10.3316/QRJ1102063
  • Şimşek, A. İ. (2019). Uluslararası toplumun kutup politikaları: Arktik-Antarktika karşılaştırması [Polar policies of the international society: the comparison between Arctic-Antarctic]. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 207-237. https://doi.org/10.25294/auiibfd.632974
  • TÜBİTAK. (2023). TÜBİTAK Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın 2023-2024 Dönemine İlişkin Çağrı Duyurusu ve Proje Rehberi Yayınlandı! https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik-ortaokul-ogrencileri-arastirma-projeleri-yarismasi
  • Usluata, A. (1991). İletişim [Communication]. İletişim Yayıncılık.
  • Yiğiter, K., Engin, A. O., & Yağız, O. (2007). Öğrenme sürecinde bireyler arası iletişim ve etkileşim [The inter personal communication during the time perion of learning]. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 123-157. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2776/37212

Popularizing Polar Sciences: Opinions on the Polar Festival

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 500 - 534, 29.03.2024
https://doi.org/10.46778/goputeb.1362754

Öz

Science festivals are crucial events that bring together scientists and the public, where information flow and interaction are intense. The first online Polar Festival organized by TÜBİTAK Marmara Research Center Polar Research Institute is one of these events. With this research, the opinions of the participants of the TÜBİTAK Polar Festival held at the national level regarding the event were examined. The study group of research determined by the maximum diversity sampling method consists of 311 middle school and high school students between the ages of 10 and 18. The research is a cross-sectional pattern research designed in a qualitative nature. Questions regarding demographic information and a semi-structured interview form regarding the participants' opinions on the Polar Festival were used as data collection tools in the study. Content analysis was used to analyze the data. In the main findings of the research, it has been determined that teachers play a key role in students' access to the Polar Festival, and the festival, in general, attracted great interest from the participants, which supports the development of positive views on science among the participants. As a result of the research, it was determined that the Polar Festival positively affected students' views on science and contributed to their environmental and polar awareness. It is recommended that science festivals organized in the field of polar sciences be sustainable and continue under the leadership of scientific institutions.

Kaynakça

  • Abernathy, T. V., & Vineyard, R. N. (2001). Academic competitions in science: What are the rewards for students? The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 74(5), 269–276. https://doi.org/10.1080/00098650109599206
  • Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim şenlikleri destekleme programı kapsamında gerçekleştirilen Merzifon bilim şenliğinin farklı yaş gruplarına göre değerlendirilmesi [Evaluation of Merzifon science festival held under TÜBİTAK 4007 science festival support program according to different age groups]. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(2), 102-122. https://doi.org/10.47157/jietp.803230
  • Almeida, P. A. (2012). Can I ask a question? The importance of classroom questioning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 634-638. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.116
  • Baer, K. C., Latola, K., & Scheepstra, A. J. (2019). Tell us how to engage you! Asking polar stakeholders about their engagement preferences. Polar Record, 55(4), 245-250. https://doi.org/10.1017/S0032247419000354
  • Balestri, M., Campera, M., Beaman, E., Bell, D., Pink, R., & Nekaris, K. A. I. (2022). Let’s get virtual! Reinventing a science festival during a pandemic: limitations and insights. International Journal of Science Education, Part B, 12(3), 193-202. https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2058106
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi [The evaluation of Beykoz science festival in accordance with the participant views]. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 132-147. https://doi.org/10.29217/uujss.243
  • Başaran, H., & Karakoç-Topal, O. (2022). Evaluation of the change in the scientific attitudes of the students participating in the science festival [Bilim şenliğine katılan öğrencilerin bilimsel tutumlarındaki değişimin değerlendirilmesi]. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24(2), 645-671. https://doi.org/10.25092/baunfbed.1008655
  • Bostan, L., Yıldız, R. Ö., Avcı, A., Eren, Y., Çalışkan, C., Şanlıbayrak, M., ... & Urfalıoğlu, M. (2022). İstanbul bilimle şenleniyor projesine yönelik memnuniyetin katılımcı görüşlerinin incelenmesi [Examination of the participant's views of the satisfaction with the project of Istanbul celebrating with science]. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 6(I), 32-50. https://doi.org/10.26023458/uled.1083843
  • Bryman, A. (2016). Social research methods (5th ed.). Oxford University Press.
  • Bultitude, K., McDonald, D., & Custead, S. (2011). The rise and rise of science festivals: An international review of organised events to celebrate science. International Journal of Science Education, Part B, 1(2), 165–188. https://doi.org/10.1080/21548455.2011.588851
  • Bulut, S., & Caner, Ö. (2018). Bilim festivalinde görevli lise öğrencileri üzerine festival sürecinin etkileri [The Effects of the Festival Process on the High School Students in the Science Festival]. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 148-159. https://dergipark.org.tr/en/pub/akuned/issue/48252/610813
  • Burns, T. W., O'Connor, D. J., & Stocklmayer, S. M. (2003). Science communication: a contemporary definition. Public understanding of science, 12(2), 183-202. https://doi.org/10.1177/09636625030122004
  • Çelebi, N. (1993). Kavram tanımlamaları [Concept definitions]. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 15-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dtcfdergisi/issue/66759/1043980
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) tarafından desteklenen ‘teknolojiye dokun’ adlı bilim şenliği etkinliğinin değerlendirilmesi [Evaluation of the science festival event called 'touch technology' supported by TÜBİTAK (4007)]. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142. https://socialsciencesresearchjournal.blogspot.com/p/2022-111.html
  • Demircioğlu, T. (2022). Bir bilim şenliğine katılan ortaokul öğrencilerinin bilim insanlarına yönelik algıları ve bilim şenliğinin farklı grup katılımcılara göre değerlendirilmesi [Perceptions of middle school students participated in a science festival towards scientists and the evaluation of the science festival according to different groups of participants]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 186-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cebed/issue/73073/1175894
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110(8), 2681-2681. https://www.pnas.org/content/pnas/110/8/2681.full.pdf
  • Eğitim Etkinlikleri (EA), (2021). 15. dönem TÜBİTAK 2204-B ortaokul öğrencileri araştırma projeleri yarışması ön değerlendirme sonuçları açıklandı. https://www.egitimetkinlikleri.net/haberler/15-donem-tubitak-2204-b-ortaokul-ogrencileri-arastirma-projeleri-yarismasi-on-degerlendirme-sonuclari-aciklandi.html
  • Finnerty, V. (2013). Can participation in a school science fair improve middle school students' attitudes toward science and interest in science careers? [Unpublished doctoral dissertation]. University of Massachusetts Lowell.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK tarafından desteklenen bilim şenliklerine (4007) yönelik ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ve atölye liderlerinin görüşlerinin belirlenmesi [Determination of the views of primary, secondary school students’ and workshops leaders’ for the science faırs supported by TUBITAK (4007)]. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 52-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/48084/601458
  • Hamilton, L. C. (2008). Who cares about polar regions? Results from a survey of US public opinion. Arctic, Antarctic, and Alpine Research, 40(4), 671-678. https://doi.org/10.1657/1523-0430(07-105)[HAMILTON]2.0.CO;2
  • Hurd, J. M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science, 51(14), 1279-1283. https://doi.org/10.1002/1097-4571(2000)9999:9999%3C::AID-ASI1044%3E3.0.CO;2-1
  • Irwin, A. (2008). Moving forwards or in circles? Scientific communication and scientific governance in an age of innovation. In R. Holliman, E. Whitelegg, E. Scanlon, E. Smidt, & J. Thomas (Eds.), Investigating Science Communication in the Information Age: Implications for Public Engagement and Popular Media, (pp. 3-17). Oxford University Press.
  • Jensen, E., & Buckley, N. (2014). Why people attend science festivals: Interests, motivations and self-reported benefits of public engagement with research. Public Understanding of Science, 23(5), 557-573. https://doi.org/10.1177/0963662512458624
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153. https://doi.org/10.5897/%20ERR2017.3378
  • Kennedy, E. B., Jensen, E. A., & Verbeke, M. (2018). Preaching to the scientifically converted: evaluating inclusivity in science festival audiences. International Journal of Science Education, 8(1), 14-21. https://doi.org/10.1080/21548455.2017.1371356
  • Koç, R. S. G., & Kayacan, K. (2022). Bilim şenlikleri ve bilim fuarları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması [Examination of studies related to science festivals and science fairs: a meta-synthesis study]. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 51-78. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.956767
  • Kök, B., Baltalar, M., Gençer Erdoğan, D., Cebeci, S., & Babur, E. (2021). Bilim ve teknoloji şenliklerinin öğrenciye katkısı: Kartal bilim ve teknoloji şenliği örneği üzerine bir araştırma [Contribution of science and technology festivals to students: A research on the example of Kartal Science and Technology Festival]. Okul Yönetimi, 1(1), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/saj/issue/73461/1206973
  • Light, P., Gorsuch, C., & Newman, J. (1987). «Why do you ask?» context and communication in the conservation task. European Journal of Psychology of Education, 2(1), 73. https://doi.org/10.1007/BF03172707
  • Mercer, N., & Edwards, D. (1981). Ground rules for mutual understanding: a social psychological approach to classroom knowledge. In N. Mercer (Ed.), Language in School and Community, (pp. 30-46). Edward Arnold.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Sage Publications.
  • NRC. (1995). On being a scientist: Responsible conduct in research (2nd ed.). National Academy Press. https://doi.org/10.17226/4917
  • NRC. (2007). Polar icebreakers in a changing world: An assessment of U.S. needs. National Academy Press. https://doi.org/10.17226/11753
  • Neuman, W. L. (2009). Toplumsal araştırma yöntemleri [Social Research Methods]. Yayınodası.
  • NPSP. (2018). Ulusal kutup bilim programı [National Polar Science Programme]. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. https://kare.mam.tubitak.gov.tr/sites/images/kare_mam/ulusal_kutup_bilim_programi.pdf
  • NSF. (1996). The future of Antarctic research: Hearing before the subcommittee on basic research of the committee on science, U.S. House of Representatives, One Hundred Fourth Congress. U.S. Government Printing Office. https://www.nsf.gov/pubs/1996/nstc96rp/chiii.htm
  • Öztürk, N., Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., Kara, E., & Şerbetçioğlu, Ö. (2023). Bilim şenliğinin öğrencilere katkılarına bütüncül bir bakış: Öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin görüşleri [A Holistic View of a Science Fair's Contribution to Students: Views of Teachers, Students and Workshop Leaders]. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11(2), 467-488. https://doi.org/10.56423/fbod.1374736
  • Peterman, K., Verbeke, M., & Nielsen, K. (2020). Looking back to think ahead: Reflections on science festival evaluation and research. Visitor Studies, 23(2), 205-217. https://doi.org/10.1080/10645578.2020.1773709
  • Robinson, J. C., & Young, D. (2021). Soybean science challenge: Sustaining education during a pandemic. Soybean Research Studies 2020, 13-18. https://scholarworks.uark.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1202&context=aaesser#page=16
  • SCAR. (2014). Science & data. https://scar.org/science
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63-75. https://doi.org/10.3316/QRJ1102063
  • Şimşek, A. İ. (2019). Uluslararası toplumun kutup politikaları: Arktik-Antarktika karşılaştırması [Polar policies of the international society: the comparison between Arctic-Antarctic]. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 207-237. https://doi.org/10.25294/auiibfd.632974
  • TÜBİTAK. (2023). TÜBİTAK Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın 2023-2024 Dönemine İlişkin Çağrı Duyurusu ve Proje Rehberi Yayınlandı! https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik-ortaokul-ogrencileri-arastirma-projeleri-yarismasi
  • Usluata, A. (1991). İletişim [Communication]. İletişim Yayıncılık.
  • Yiğiter, K., Engin, A. O., & Yağız, O. (2007). Öğrenme sürecinde bireyler arası iletişim ve etkileşim [The inter personal communication during the time perion of learning]. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 123-157. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2776/37212
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Arslan 0000-0001-8197-5114

Sinan Yirmibeşoğlu 0000-0002-2328-5243

Burcu Özsoy 0000-0003-4320-1796

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2023
Kabul Tarihi 15 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, A., Yirmibeşoğlu, S., & Özsoy, B. (2024). Popularizing Polar Sciences: Opinions on the Polar Festival. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 500-534. https://doi.org/10.46778/goputeb.1362754