Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationships Between Interpersonal Cognitiıve Distortions, Marital Problem Solving Skills, Marital Adjustment and Tolerance

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 112 - 124, 31.12.2019

Öz

The aim of this study is to investigate the relationship between cognitive distortions, problem solving in marriage, tolerance level and marital adjustment, and to examine them in terms of various variables.In the research, correlational desingn model was used.The research group consisted of 231 adult individuals who were chosen among randomly married individuals working in various public institutions and organizations and residing in Şanlıurfa city center by random sampling.104 of the participants were female and 127 were male. In the research, the Cognitive Distortion Scale Related to Relationships ,theTolerance Scale ,the Marriage Problem Solving Scale theMarital Adjustment Scale and the Personal Information Form were used. According tothe findings of the study, it was found thatthere is a negative and weak relationship between cognitive distortions and tolerance levels; and it was seen that there is a positive and moderate relationship between problem solving skills and marital adjustment in marriage. There wasno significant relationships between the other scale scores.Cognitive distortions, marital problem solving and marital adjustment were found to be significantly different in terms of educational level.

Kaynakça

  • Dönmez, M. ve TUNÇ, E. (2019). İlişkide Bilişsel Çarpıtma, Evlilikte Problem Çözme, Evlilik Uyumu Ve Tolerans Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019

İlişkide Bilişsel Çarpıtma, Evlilikte Problem Çözme, Evlilik Uyumu ve Tolerans Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 112 - 124, 31.12.2019

Öz



Bu araştırmada ilişkiye dair bilişsel çarpıtma, evlilikte
problem çözme, tolerans düzeyi ve evlilik uyumu arasındaki ilişki ve bunların
çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.  Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırma grubu tesadüfi örnekleme yoluyla Şanlıurfa il merkezi’nde ikamet
etmekte olan, çeşitli kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde çalışan evli
bireyler arasından seçilen 231 yetişkin bireyden oluşmaktadır. Katılımcı
grubun 104’ü kadın, 127’si ise erkektir. Araştırmada Hamamcı (2000) tarafından
geliştirilen “İlişkilere İlişkin Bilişsel Çarpıtma Ölçeği”; Ersanlı (2011)
tarafından geliştirilen “Tölerans Ölçeği”; Baugh, Avery ve Sheeths-Hawoth (1982)
tarafından geliştirilen Evlilikte Problem Çözme Ölçeği, Locke ve Wallace (1959)
tarafından geliştirilen Evlilik Uyumu Ölçeği ile araştırmacı tarafından
geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde
edilen bulgular değerlendirildiğinde evli bireylerin  ilişkide bilişsel çarpıtmalar ile tolerans
düzeyi arasında negatif yönde düşük düzeyde; evlilikte problem çözme becerileri
ve evlilik uyumları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin
olduğu görülmüştür. Diğer ölçek puanları arasında anlamlı düzeyde bir ilişkinin
olmadığı görülmüştür. İlişkiye dair bilişsel çarpıtmalar, evlilikte problem
çözme ve evlilik uyumunun eğitim düzeyi açısından anlamlı şekilde farklılaştığı
belirlenmiştir.





Kaynakça

  • Dönmez, M. ve TUNÇ, E. (2019). İlişkide Bilişsel Çarpıtma, Evlilikte Problem Çözme, Evlilik Uyumu Ve Tolerans Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mustafa Dönmez 0000-0003-1806-7441

Erhan Tunç 0000-0002-6328-8545

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dönmez, M., & Tunç, E. (2019). İlişkide Bilişsel Çarpıtma, Evlilikte Problem Çözme, Evlilik Uyumu ve Tolerans Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 112-124.