Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Innovative Approaches and Challenges in Digital Transformation and Public Services Management

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 15 - 31, 31.12.2023
https://doi.org/10.25272/icps.1354693

Öz

The purpose of this research is to examine the contributions and challenges of digital transformation to public services within a conceptual framework, considering the process of digitizing public services. Supported by a literature review in the fields of public administration and digital technologies, the research aims to assess how the digital transformation process affects various dimensions of society and the impact of public services on citizens, businesses, and other stakeholders. Within the content of the research, key topics addressed include the importance of digital transformation in public services, the contributions and challenges of innovative digital approaches, the role of digital transformation in public efficiency and effectiveness, digital inequality and access challenges, compatibility and integration challenges of existing infrastructure, applications of artificial intelligence and machine learning, the potential of blockchain technology, and the role of big data and data analytics. As a result of the research, it is emphasized that in addition to the contributions of digital transformation to public services, challenges such as security and data privacy issues, digital inequality and access difficulties, as well as compatibility and integration of existing infrastructure, need to be taken into account. The impact of the digitization of public services on society is extensive, and a careful approach and the development of appropriate policies are important for the success of this process.

Kaynakça

  • Akmeşe, S. (2020), “Kamuda Dijital Dönüşümün Siber Güvenlik ve Dijital Güvence Boyutları ve İç Denetimin Rolü”, Denetişim, Cilt 0, Sayı: 20, s.108-119.
  • Bimay, M., & Kaypak, Ş. (2019), “Küreselleşme Sürecinde Kamu Politikalarında Yaşanan Değişimler”, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, Cilt 6, Sayı: 15, s.24- 40.
  • Çaptuğ, M. (2021), “Covid-19 Salgınının Kamu Hizmetlerinin Dijitalleşmesi Sürecine Etkisi ve Sonuçları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı: 2, s.1309- 1327. Doi:10.33717/Deuhfd.1001374
  • Çelik, D. (2023), “Kamu Yönetiminde Dijital Dönüşümde Bir Sorun Alanı: Dijital Kültüre Yönelik Direnç”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 5, Sayı: 1, s.69-86. doi:10.58307/kaytek.1308745
  • Göçoğlu, V. (2020), “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 9, Sayı: 1, s.615-628. Doi:10.33206/Mjss.538784
  • Gürbüz, A. (2019), “Vatandaş Odaklı Kamu Hizmet Yönetimi. Yeni Kamu İşletmeciliğine Eleştirel Bir Bakış”, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı: 2, s.34-41.
  • Işıkçı, Y. (2017), “E-Devlet Uygulamalarının Hukuk Devletine Etkisi: Yeni Kamu İşletmeciliği Paradigması Üzerinden Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:15, s.1893-1913.
  • İris, M., & Akdemir, T. (2020), “Kamu Diplomasisinde Dijital Dönüşüm: Büyükelçilerin Twitter Üzerinden Gerçekleştirdikleri Dijital Diplomasi Faaliyetlerinin İncelenmesi”, Ajıt-E: Academic Journal Of Information Technology, Cilt 11, Sayı: 42, s.12-54. Doi:10.5824/Ajite.2020.03.001.X
  • Karaçorlu, A. (2021), “Türk Kamu Yönetim Sisteminde Dijital Dönüşüm”, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, Cilt 6, Sayı: 1, s.163- 78. Doi:10.52539/Mad.894922
  • Köroğlu, Ö. T. (2012), “Kamu İktisadi Teşebbüslerinin 1980’den Sonra Geçirdiği Dönüşüm Süreci ve İstihdam Sistemine Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı: 1, s.453-475.
  • Küçüktığlı, A. T., & Aydın, V. (2017), “Yeni Kamu Yönetimi Bağlamında Stratejik Planlama Anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s.473-492.
  • Ölmez, M. (2021), “Türkiye’de Kamu Politikalarında Dijital Dönüşüm ve E-Ticaret: Bir Model Önerisi”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 3, Sayı: 1, s.9-33.
  • Özaltın, O., & Ersoy, M. (2020), “Kamu Yönetiminde Blokzincir Kullanımı: D5 Örneği”, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sbe Dergisi, Cilt 10, Sayı: 2, s.746-763. Doi:10.30783/Nevsosbilen.748379
  • Özen, A., & Gürel, F. N. (2020), “Kamu Denetiminde Dijital Dönüşüm: Dijital İkiz Yöntemi”, İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.16-23.
  • Özer, M. A., & Yıldırım, S. (2022), “Kamu Hizmeti Sunum Sürecinde Paradigmanın Değişimi: Yeni Kamu Hizmeti”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı: 3, s.221-250. Doi:10.18074/Ckuiibfd.1199737
  • Özer, M. A., & Yıldırım, S. (2023), “Küreselleşmenin Kamu Hizmetine Yansıması ve Türk Kamu Yönetimine Etkisi”, Sakarya Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.61-87.
  • Sarıtürk, M. (2022), “Dijital Dönüşüm Döneminde Kamu Yönetimi ve Dijital Hükümet”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 0, Sayı: 42, s.555-603. doi:10.14520/adyusbd.1198232
  • Senturk, O. (2021), “Türkiye’de Kamu İç Denetim Faaliyetlerinin Dijital Dönüşümüne Yönelik Uygulamalar”, Tıde Academıa Research, Cilt 3, Sayı: 2, s.157-186. Doi:10.5824/Tider.2021.157.186
  • Tanrıverdi, A. (2021), “Yapay Zekânın Kamu Hizmetinin Sunumuna Etkileri”, Adalet Dergisi, Sayı: 66, s.293-314.
  • Toy, G. (2021), “Kamu Hizmetlerinde Bürokratik Kültürden Vatandaş Odaklılığa Dönüşüm”, Abant Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı: 2, s.317-340. Doi:10.11616/Basbed.Vi.849337
  • Tunç, A., Belli, A., & Aydoğdu, Y. (2017), “Dijitalleşen Kamu Hizmetleri Açısından Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Değerlendirilmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı: 15, s.1921-1931.
  • Uysal, Y. (2020), “Klasik Kamu Yönetiminden Yeni Kamu İşletmeciliği ve Post-Yki'ye Kamu Hizmetlerinin Değişimi Ve Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme”, International Journal Of Management And Administration, Cilt 4, Sayı: 7, s.112-155. Doi:10.29064/İjma.680548
  • Ün, L. (2022), “Kamu Hizmetinde Yeni Konsept: Akıllı Kamu Hizmeti”, Bingöl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı: 2, s.415-440. Doi:10.33399/Biibfad.1130379
  • Yaman, M., Bilgin, A., & Çakır, E. (2020), “Dijital Çağda Kamu Yönetimi Lisans Müfredatları: Türkiye Üzerine Bir İnceleme”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.28-40.

Dijital Dönüşüm ve Kamu Hizmetleri Yönetimde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Zorluklar

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 15 - 31, 31.12.2023
https://doi.org/10.25272/icps.1354693

Öz

Bu araştırmanın amacı, kamu hizmetlerinin dijitalleşme sürecini kavramsal bir çerçeve içinde ele alarak, dijital dönüşümün kamu hizmetlerine katkılarını ve zorluklarını incelemektir. Araştırma, kamu yönetimi ve dijital teknolojiler alanındaki literatür taraması ile desteklenerek, dijital dönüşüm sürecinin toplumun farklı boyutlarını nasıl etkilediğini ve kamu hizmetlerinin vatandaşlar, işletmeler ve diğer paydaşlar üzerindeki etkilerini değerlendirmeyi hedeflemiştir. Araştırmanın içeriğinde, kamu hizmetlerinde dijital dönüşümün önemi, yenilikçi dijital yaklaşımların katkıları ve zorlukları, dijital dönüşümün kamu verimliliği ve etkinliği üzerindeki rolü, dijital eşitsizlik ve erişim zorlukları, mevcut altyapının uyumu ve entegrasyon zorlukları, yapay zeka ve makine öğrenmesi uygulamaları, blokzincir teknolojisinin potansiyeli ve büyük veri ve veri analitiğinin rolü gibi temel başlıklar ele alınmıştır. Araştırma sonucunda, dijital dönüşümün kamu hizmetlerine katkılarının yanı sıra güvenlik ve veri gizliliği sorunları, dijital eşitsizlik ve erişim zorlukları, mevcut altyapının uyumu ve entegrasyonu gibi zorlukların da göz önünde bulundurulması gerektiği vurgulanmıştır. Kamu hizmetlerinin dijitalleşme sürecinin topluma uzanan etkileri oldukça geniş kapsamlıdır ve bu sürecin başarısı için dikkatli bir yaklaşım ve uygun politikaların geliştirilmesi önemlidir.

Kaynakça

  • Akmeşe, S. (2020), “Kamuda Dijital Dönüşümün Siber Güvenlik ve Dijital Güvence Boyutları ve İç Denetimin Rolü”, Denetişim, Cilt 0, Sayı: 20, s.108-119.
  • Bimay, M., & Kaypak, Ş. (2019), “Küreselleşme Sürecinde Kamu Politikalarında Yaşanan Değişimler”, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, Cilt 6, Sayı: 15, s.24- 40.
  • Çaptuğ, M. (2021), “Covid-19 Salgınının Kamu Hizmetlerinin Dijitalleşmesi Sürecine Etkisi ve Sonuçları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı: 2, s.1309- 1327. Doi:10.33717/Deuhfd.1001374
  • Çelik, D. (2023), “Kamu Yönetiminde Dijital Dönüşümde Bir Sorun Alanı: Dijital Kültüre Yönelik Direnç”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 5, Sayı: 1, s.69-86. doi:10.58307/kaytek.1308745
  • Göçoğlu, V. (2020), “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 9, Sayı: 1, s.615-628. Doi:10.33206/Mjss.538784
  • Gürbüz, A. (2019), “Vatandaş Odaklı Kamu Hizmet Yönetimi. Yeni Kamu İşletmeciliğine Eleştirel Bir Bakış”, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı: 2, s.34-41.
  • Işıkçı, Y. (2017), “E-Devlet Uygulamalarının Hukuk Devletine Etkisi: Yeni Kamu İşletmeciliği Paradigması Üzerinden Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:15, s.1893-1913.
  • İris, M., & Akdemir, T. (2020), “Kamu Diplomasisinde Dijital Dönüşüm: Büyükelçilerin Twitter Üzerinden Gerçekleştirdikleri Dijital Diplomasi Faaliyetlerinin İncelenmesi”, Ajıt-E: Academic Journal Of Information Technology, Cilt 11, Sayı: 42, s.12-54. Doi:10.5824/Ajite.2020.03.001.X
  • Karaçorlu, A. (2021), “Türk Kamu Yönetim Sisteminde Dijital Dönüşüm”, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, Cilt 6, Sayı: 1, s.163- 78. Doi:10.52539/Mad.894922
  • Köroğlu, Ö. T. (2012), “Kamu İktisadi Teşebbüslerinin 1980’den Sonra Geçirdiği Dönüşüm Süreci ve İstihdam Sistemine Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı: 1, s.453-475.
  • Küçüktığlı, A. T., & Aydın, V. (2017), “Yeni Kamu Yönetimi Bağlamında Stratejik Planlama Anlayışı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s.473-492.
  • Ölmez, M. (2021), “Türkiye’de Kamu Politikalarında Dijital Dönüşüm ve E-Ticaret: Bir Model Önerisi”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 3, Sayı: 1, s.9-33.
  • Özaltın, O., & Ersoy, M. (2020), “Kamu Yönetiminde Blokzincir Kullanımı: D5 Örneği”, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sbe Dergisi, Cilt 10, Sayı: 2, s.746-763. Doi:10.30783/Nevsosbilen.748379
  • Özen, A., & Gürel, F. N. (2020), “Kamu Denetiminde Dijital Dönüşüm: Dijital İkiz Yöntemi”, İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.16-23.
  • Özer, M. A., & Yıldırım, S. (2022), “Kamu Hizmeti Sunum Sürecinde Paradigmanın Değişimi: Yeni Kamu Hizmeti”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı: 3, s.221-250. Doi:10.18074/Ckuiibfd.1199737
  • Özer, M. A., & Yıldırım, S. (2023), “Küreselleşmenin Kamu Hizmetine Yansıması ve Türk Kamu Yönetimine Etkisi”, Sakarya Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.61-87.
  • Sarıtürk, M. (2022), “Dijital Dönüşüm Döneminde Kamu Yönetimi ve Dijital Hükümet”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 0, Sayı: 42, s.555-603. doi:10.14520/adyusbd.1198232
  • Senturk, O. (2021), “Türkiye’de Kamu İç Denetim Faaliyetlerinin Dijital Dönüşümüne Yönelik Uygulamalar”, Tıde Academıa Research, Cilt 3, Sayı: 2, s.157-186. Doi:10.5824/Tider.2021.157.186
  • Tanrıverdi, A. (2021), “Yapay Zekânın Kamu Hizmetinin Sunumuna Etkileri”, Adalet Dergisi, Sayı: 66, s.293-314.
  • Toy, G. (2021), “Kamu Hizmetlerinde Bürokratik Kültürden Vatandaş Odaklılığa Dönüşüm”, Abant Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı: 2, s.317-340. Doi:10.11616/Basbed.Vi.849337
  • Tunç, A., Belli, A., & Aydoğdu, Y. (2017), “Dijitalleşen Kamu Hizmetleri Açısından Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Değerlendirilmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı: 15, s.1921-1931.
  • Uysal, Y. (2020), “Klasik Kamu Yönetiminden Yeni Kamu İşletmeciliği ve Post-Yki'ye Kamu Hizmetlerinin Değişimi Ve Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme”, International Journal Of Management And Administration, Cilt 4, Sayı: 7, s.112-155. Doi:10.29064/İjma.680548
  • Ün, L. (2022), “Kamu Hizmetinde Yeni Konsept: Akıllı Kamu Hizmeti”, Bingöl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı: 2, s.415-440. Doi:10.33399/Biibfad.1130379
  • Yaman, M., Bilgin, A., & Çakır, E. (2020), “Dijital Çağda Kamu Yönetimi Lisans Müfredatları: Türkiye Üzerine Bir İnceleme”, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, Cilt 2, Sayı: 1, s.28-40.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Uslu 0000-0003-1171-1791

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uslu, H. (2023). Dijital Dönüşüm ve Kamu Hizmetleri Yönetimde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Zorluklar. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 15-31. https://doi.org/10.25272/icps.1354693

Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi ücretsiz bir dergidir. Makalelerin başvuru ve yayınlanma sürecinde yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.

Dergi internet üzerinden yayınlanmakta olan bir dergidir.

Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır;

ASOS, Academia Social Science Index

DOAJ, Directory of Open Access Journals

Index Copernicus

ResearchBib 

Citefactor