Amaç ve Kapsam

IJERs eğitimin tüm yönleriyle ilgili araştırmalarla ilgilenmektedir. Derginin amacı, öğretme-öğrenme süreciyle ilgili alanlarda öğretme-öğrenmenin geliştirilmesine yardımcı olmak, ve uzmanlar ve eğitmenler tarafından yapılan teorik ve pratik araştırma sonuçlarının ilgili kitleye yayılmasına yönelik bir çıkış noktası olarak hizmet vererek bu alandaki bilgiye katkıda bulunmaktır.

IJERs eğitimin tüm yönleriyle ilgili araştırmalarla ilgilenmektedir. Derginin amacı, öğretme-öğrenme süreciyle ilgili alanlarda öğretme-öğrenmenin geliştirilmesine yardımcı olmak, ve uzmanlar ve eğitmenler tarafından yapılan teorik ve pratik araştırma sonuçlarının ilgili kitleye yayılmasına yönelik bir çıkış noktası olarak hizmet vererek bu alandaki bilgiye katkıda bulunmaktır.

Buna göre, eğitimdeki her türlü araştırma alanı memnuniyetle karşılanmaktadır; bunlar aşağıdaki gibi sıralanabilir ancak bunlarla sınırlı değildir:

  • Öğretme ve öğrenmenin değerlendirilmesi
  • Müfredat tasarımı ve geliştirme
  • Eğitim yönetimi
  • Eğitim politikaları
  • Eğitim programları
  • Çevresel eğitim
  • Yabancı dil eğitimi
  • Eğitim tarihi
  • Kapsayıcı eğitim
  • Öğretim teknolojileri
  • Hayatboyu öğrenme
  • Matematik ve fen eğitimi
  • Okul konularının pedagojik boyutları
  • Eğitimin felsefi ve psikolojik boyutları
  • Eğitimde sosyal adalet
  • Eğitimin sosyolojik ve politik boyutları
  • Eğitim sosyolojisi
  • Öğretmen eğitimi

Yayımlanma Ayları
Mart Haziran Eylül Aralık