Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 556 - 566, 26.06.2009

Öz

Bu araştırmada Almanya, ngiltere ve uluslararası biyoloji öğretmeni yetiştirme programları karşılaştırılmıştır. ncelenen ülkelerin biyoloji öğretmeni yetiştirme programları analizi, bu ülkeleri genel eğitim sistemleri, biyoloji öğretmeni programlarına kabul koşulları, bölümlerin içeriği, öğretmen uyum konusuna benzerlik ve farklılıklar çizelgeleştirilmiştir. Bu akım, karşılaştırmalı eğitim çalışmaları teknikler kullanılmıştır. Eğitimde belgesel tarama tekniği, üniversitelerin, eğitim bakanlıklarının ve eğitim ağlarının elektronik sayfalarından faydalanmıştır. Araştırma Almanyada'ki Humboldth, Köln ve Bielefeld Üniversiteleri, ngilterede'ki Leeds ve Biyoloji Öğretmenliği 11 eğitim veriyor fakültesi ile sınırlıdır. Araştırmaımızda elde edilen bulgular Türk, Avrupa Birliği ve Türkoloji Teşkilatı ve Biyoloji Öğretmeni yetiştirme programlarında yeniden yapılanmanın uygun olacağı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aksu, M. (2005). E itim Fakültelerinin De iNen Rolleri ve Avrupa Boyutu.
  • Ayas, A. (1995). Fen Bilimleri Üniversitesi Program GeliNtirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir ÇalONma: ki Ça daN YaklaNOmOn De erlendirilmesi, Hacettepe E itim Fakültesi Dergisi,11. Bielefeld, (2004) http://www.uni-bielefeld.de/paedagogik/ adresinden 27.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Bologna –Berlin Process. (2007). http://216.239.59.104/search?q=cache: h7O0HCzqiTcJ:www.ankara.edu.tr/sonEcts/abegitimects.doc+Berlin+Bologna&hl=tr&ct=clnk&cd= 7&gl=tr&lr=lang_tradresinden 09.07.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Bucberger, F. (1996). Some Remarks On The Current State Of Teacher Education in The European Union Department Of Teacher Education University Of Helsinki. http://www.helsinki.fi/tella/olepub2.htmladresinden 25.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Buchberger, F. Campos, B. P., Kallos, D. ve Stephenson, J. (Eds.). (2000) Green Paper on Teacher Education in Europe. Sweden:TNTEE Editorial Office. comparative Legal Education. (AsOrlar Boyunca Türkiye ve Danimarka).
  • DfES, (2007). Description of Higher Education in UK.
  • Eurydice (2003b). The Education System of Germany. http://www.eurydice.org/resources/eurydice/pdf/047DN/047_DE_EN.pdfadresinden 20.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Eurydice (2003c) . The Education System of United Kingdom. http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/ByCountryTopicResults?topicCode=abam&con struCode=BB&countryCode=UK&regionCode=UNadresinden 25.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr
  • Germany Education System. (2003). http://www.eurydice.org/portal/page/ portal/Eurydice/showPresentation?pubid=047ENadresinden 03.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Gözütok, F., D. (2000). Ö retmenli imi GeliNtiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Humboldth (2006). http://www.biologie.hu-berlin.de/studenten/lehrveranstaltungen06.05.2006 Biological Department in Humboldt University.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Ö retimi. Ankara Milli E itim BakanlO O YayOnlarO.
  • Kavcar, C. (1998).Gelece in Teknolojileri. Ö retmen YetiNtiren Yüksekö retim KurumlarOnOn Dünü- Bugünü-Gelece i Sempozyumu 8-11 Haziran 1987. Ankara Gazi Ü. Yay.(39).
  • Karasar, N. (2005) Bilimsel AraNtOrma Yöntemleri, Sanem MatbaacOlOk.
  • KOsakürek, M. A.(2006). http://www.ankara.edu.tr/sonEcts/abegitimects. htmladresinden 06.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • KMK. (2002). Kulturminister Konferenz Hochschulrektorenkonferenz (HRK) ve Üniversitesisministerium für Bildung und Forschung (BMBF). (2002). National Report Germany: Bologna Declaration in Germany. Present Situation and follow-up until the conference in Berlin 2003. http://eu2006.bmbwk.gv.at/bologna.htm-15k- adresinden 01.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Madge, J. (1965) The Tools of Science. An Analytical Description of Social Science Techniques. Anchor Books Doubleday and Comp.
  • MEB (2005). 2005 YOlO BaNOnda Milli E itim. Ankara: MEB YayOnevi. http://www.meb.gov.tr adresinden 28.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Moon, B., Vlasceau, L., ve Barrows, L. C. (2003). Institutional Approaches to Teacher Education within Higher Education in Europe: Current Models and New Developments (UNESCO, CEPES). http://www.cepes.ro/ publications/pdf/teacher.pdf (06.06.2006 ulaNOlmONtOr.
  • adresinden 06.06.2006 tarihinde
  • PGCE in Leeds (2006). English, Science, Maths, Core Curriculum Studies in Leeds.http://www.leedsmet.ac.uk/carnegie/9059.htmadresinden 07.07.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Türko lu, A. (1998). KarNOlaNtOrmalO E itim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • ÜltanOr, G. (2000). KarNOlaNtOrmalO E itim Bilimi, Ankara: Eylül Kitabevi.
  • YOldOrOm, A. ve -imNek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara t rma Yöntemleri. Ankara: Seçkin YayOnlarO.
  • YÖK (1998). E itim Fakülteleri Ö retmen YetiNtirme ProgramlarOnOn Yeniden Düzenlenmesi. Ankara. http://www.yok.gov.tr/egitimadresinden 22.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.

A Comparison of Biology TeacherEducation Programs in Germany, England and Turkey

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 556 - 566, 26.06.2009

Öz

In this study, biology teacher education programs in Germany and England were reviewed
and compared with the biology teacher education programs in Turkey. When comparing biology teacher
education programs of Germany, England and Turkey, the similarities and differences in the general
systems of these countries as well as the admission requirements and teaching methods were taken into
consideration. In addition to the descriptive, definition and demonstrative technique, in some parts the
historical analyses and in most parts juxtaposition comparison method is used. In the literature review,
correspondence web site of related countries and universities were brought together and analyzed. The
study is limited to Humboldth, Köln, Bielefeld universities in Germany, Leeds University in England and
11 education faculties in Turkey. There are some differences between biology teacher education
programs between Germany, England and Turkey. Duration of biology education programs in Germany
changes 4.5- 6.5 years, 5 years in England, 5-5.5 years in Turkey. Another difference is ECTS credits.
Biology teacher education students have to take 240 ECTS credits in Germany and England but in Turkey
have to take 300-330 ECTS credits. Based on the data, some comments and suggestions were put
forward. As a result, we propose that the Turkish education system and therefore teacher education
programs should undergo some radical changes in the admission to the biology teacher education
programs in Turkey.

Kaynakça

  • Aksu, M. (2005). E itim Fakültelerinin De iNen Rolleri ve Avrupa Boyutu.
  • Ayas, A. (1995). Fen Bilimleri Üniversitesi Program GeliNtirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir ÇalONma: ki Ça daN YaklaNOmOn De erlendirilmesi, Hacettepe E itim Fakültesi Dergisi,11. Bielefeld, (2004) http://www.uni-bielefeld.de/paedagogik/ adresinden 27.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Bologna –Berlin Process. (2007). http://216.239.59.104/search?q=cache: h7O0HCzqiTcJ:www.ankara.edu.tr/sonEcts/abegitimects.doc+Berlin+Bologna&hl=tr&ct=clnk&cd= 7&gl=tr&lr=lang_tradresinden 09.07.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Bucberger, F. (1996). Some Remarks On The Current State Of Teacher Education in The European Union Department Of Teacher Education University Of Helsinki. http://www.helsinki.fi/tella/olepub2.htmladresinden 25.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Buchberger, F. Campos, B. P., Kallos, D. ve Stephenson, J. (Eds.). (2000) Green Paper on Teacher Education in Europe. Sweden:TNTEE Editorial Office. comparative Legal Education. (AsOrlar Boyunca Türkiye ve Danimarka).
  • DfES, (2007). Description of Higher Education in UK.
  • Eurydice (2003b). The Education System of Germany. http://www.eurydice.org/resources/eurydice/pdf/047DN/047_DE_EN.pdfadresinden 20.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Eurydice (2003c) . The Education System of United Kingdom. http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/ByCountryTopicResults?topicCode=abam&con struCode=BB&countryCode=UK&regionCode=UNadresinden 25.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr
  • Germany Education System. (2003). http://www.eurydice.org/portal/page/ portal/Eurydice/showPresentation?pubid=047ENadresinden 03.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Gözütok, F., D. (2000). Ö retmenli imi GeliNtiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Humboldth (2006). http://www.biologie.hu-berlin.de/studenten/lehrveranstaltungen06.05.2006 Biological Department in Humboldt University.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Ö retimi. Ankara Milli E itim BakanlO O YayOnlarO.
  • Kavcar, C. (1998).Gelece in Teknolojileri. Ö retmen YetiNtiren Yüksekö retim KurumlarOnOn Dünü- Bugünü-Gelece i Sempozyumu 8-11 Haziran 1987. Ankara Gazi Ü. Yay.(39).
  • Karasar, N. (2005) Bilimsel AraNtOrma Yöntemleri, Sanem MatbaacOlOk.
  • KOsakürek, M. A.(2006). http://www.ankara.edu.tr/sonEcts/abegitimects. htmladresinden 06.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • KMK. (2002). Kulturminister Konferenz Hochschulrektorenkonferenz (HRK) ve Üniversitesisministerium für Bildung und Forschung (BMBF). (2002). National Report Germany: Bologna Declaration in Germany. Present Situation and follow-up until the conference in Berlin 2003. http://eu2006.bmbwk.gv.at/bologna.htm-15k- adresinden 01.08.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Madge, J. (1965) The Tools of Science. An Analytical Description of Social Science Techniques. Anchor Books Doubleday and Comp.
  • MEB (2005). 2005 YOlO BaNOnda Milli E itim. Ankara: MEB YayOnevi. http://www.meb.gov.tr adresinden 28.03.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Moon, B., Vlasceau, L., ve Barrows, L. C. (2003). Institutional Approaches to Teacher Education within Higher Education in Europe: Current Models and New Developments (UNESCO, CEPES). http://www.cepes.ro/ publications/pdf/teacher.pdf (06.06.2006 ulaNOlmONtOr.
  • adresinden 06.06.2006 tarihinde
  • PGCE in Leeds (2006). English, Science, Maths, Core Curriculum Studies in Leeds.http://www.leedsmet.ac.uk/carnegie/9059.htmadresinden 07.07.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
  • Türko lu, A. (1998). KarNOlaNtOrmalO E itim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • ÜltanOr, G. (2000). KarNOlaNtOrmalO E itim Bilimi, Ankara: Eylül Kitabevi.
  • YOldOrOm, A. ve -imNek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara t rma Yöntemleri. Ankara: Seçkin YayOnlarO.
  • YÖK (1998). E itim Fakülteleri Ö retmen YetiNtirme ProgramlarOnOn Yeniden Düzenlenmesi. Ankara. http://www.yok.gov.tr/egitimadresinden 22.05.2006 tarihinde ulaNOlmONtOr.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Delibaş Bu kişi benim

Cem Babadoğan

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Delibaş, H., & Babadoğan, C. (2009). Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8(2), 556-566.
AMA Delibaş H, Babadoğan C. Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. Haziran 2009;8(2):556-566.
Chicago Delibaş, Hülya, ve Cem Babadoğan. “Almanya İngiltere Ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 8, sy. 2 (Haziran 2009): 556-66.
EndNote Delibaş H, Babadoğan C (01 Haziran 2009) Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İlköğretim Online 8 2 556–566.
IEEE H. Delibaş ve C. Babadoğan, “Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”, İOO, c. 8, sy. 2, ss. 556–566, 2009.
ISNAD Delibaş, Hülya - Babadoğan, Cem. “Almanya İngiltere Ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 8/2 (Haziran 2009), 556-566.
JAMA Delibaş H, Babadoğan C. Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. 2009;8:556–566.
MLA Delibaş, Hülya ve Cem Babadoğan. “Almanya İngiltere Ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 2, 2009, ss. 556-6.
Vancouver Delibaş H, Babadoğan C. Almanya İngiltere ve Türkiye Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. İOO. 2009;8(2):556-6.