Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison of Scouts' Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 2, 376 - 383, 26.06.2008

Öz

The aim of this study was to investigate whether or not there were differences between the
emotional levels of Turkish scouts and scouts from other countries (England, Portugal, America, Holland,
Norway and Ireland) with regards to the age and gender variables. The participants were 215 scouts who
attended to an international scout camp in England. 90 of the participants were Turkish and 125 were from other
countries. The age range of the scouts was 11-20. Results demonstrated that Turkish scouts’ emotional
intelligence levels were significantly higher than the other countries’ scouts (p<0.001).

Kaynakça

  • Arı, R. (1991). Üniversite Ö rencilerinin Atılganlıklarının Bazı De i kenlere Göre Kar ıla tırılması. Selçuk Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 5,163-173.
  • A an, Ö. & Özyer, K., (2003). Duygusal zekaya etki eden demografik faktörlerin saptanmasına yönelik ampirik bir çalı ma. H. Ü. ktisadi ve dari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1) 151-167.
  • Bar-On, R., Brown, J.M., Kirkcaldy, B.D. & Thome, E.P. (2000), "Emotional expression and implications for occupational stress; an application of the emotional quotient inventory (EQ-i)", Personality and Individual Differences, 28, 1107-18.
  • Charbonneau, D. & Nicol, A.M. (2002), Emotional intelligence and leadership in adolescents. Personality and Individual Differences, 33, 1101-1113.
  • Ciarrochi, J. V., Chan, A. Y. C. & Caputi, P. (2000). A critical evaluation of the emotional construct. Personality and Individual Differences, 28 (3), 539-561.
  • Çakar, U., & Arbak, Y., (2004). Modern Yakla ımlar I ı ında De i en Duygu- Zeka li kisi ve Duygusal Zeka. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (3), 23-48.
  • Deniz, M. E. & Yılmaz, E., (2004). Üniversite Ö rencilerinin Duygusal Zeka Yetenekleri ve Ya am Doyumları Arasındaki li ki. XIII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayında Sözlü Bildiri Olarak Sunulmu tur.6-9 Temmuz 2004, nönü Üniversitesi E itim Fakültesi, Malatya.
  • Deniz, M. E. & Yılmaz, E., (2006). Üniversite ö rencilerinde Duygusal Zeka ve Stresle Ba a Çıkma Stilleri Arasındaki ili kinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danı ma ve Rehberlik Dergisi, 3 (25) 17-23.
  • Derksen, J., Kramer, I. & Katzko, M. (2002). Does a self-report measure for emotional intelligence assess something different than general intelligence. Journal of Personality and Individual Differences, 32 (1), 37-48.
  • Ergin, D. Y., men, E., ve Özabacı, N. (1999). EQ of gifted youths: A comparative study.
  • Ergin, E. F. (1999). Üniversite ö rencilerinin sahip oldukları duygusal zeka düzeyi ile 16 Ki ilik özelli i arasındaki ili ki üzerine bir ara tırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Geli imi ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı, Çocuk Geli imi ve E itimi Bilim Dalı Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Furnham, A. (1979). Assertiveness in Three Cultures: Multidimensionality and Cultural Differences. Journal of Clinical Psychology, 35, 522-527.
  • Goleman D. (1998). Duygusal Zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Goleman, D., Boyatsiz R., ve Mckee, A. (2002). Yenil Liderler. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Goleman, D. (2000). Ba ında duygusal zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • men, E. (2001) Duygusal zeka ve problem çözme. VI. Ulusal Psikolojik Danı ma ve Rehberlik Kongresi,
  • Ankara, 5-7 Eylül 2001 tarihinde sunulan bildiri.
  • James, J., (1997). Gelecek Zamanda Dü ünmek. stanbul: Boyner Holding Yayınları.
  • Kaya, H., ve Keçeci, A. (2004). Bir hem irelik yüksek okulu ö rencilerinin duygusal zeka düzeyleri. .Ü. Florence Nightingale Hem irelik Yüksekokulu Hem irelik Dergisi, 13 (52) 39-47.
  • Mayer, J. D.,. Caruso, D.R & Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standarts for an intelligence. Intelligence, 27 (4) 267-298.
  • Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2000). Emotional intelligence as zeitgeist, as personality, and as a standard intelligence. In R. Bar-On & J. D. A. Parker (Eds.). Handbook of emotional intelligence (pp. 92-117). New York: Jossey-Bass.
  • Mayer, J. D., & Cobb, C. D. (2000). Educational policy on emotional intelligence: Does it make sense? Educational Psychology Review, 12, 163-183.
  • Mondeca-Maclnytyre, T. (1985). Cross-Cultral Comparasion of Agressiviness and Assertiveness in Portuguese and American Student. Master's Thesis. Georgia State University. Dissertation Abstracts. International Vol. 54, No. 07.
  • Perkins, M. D., Mayer, J., Caruso, D. R. & Salovey, P. (2001). Emotional intelligence and giftedness. Roeper Rewiew, 23 (3) 131-137.
  • Petrides, K.V. & Furnham, A. (2000). On the dimensional structure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 29, 313–320.
  • Quebbeman, A. J., & Rozell, E. J. (2002). Emotional Intelligence and Dispositional Affectivity as Moderators of Workplace Aggression; The impact on behavior choice. Human Resource Management Review, 12, 125-143.
  • Reiff, H. B., Hatzes, N. M Bramel, M. H. ve Gibbon, T. (2001). The relation of learning disabilities and gender with emotional intelligence in college students. Journal of Learning Disabilities, 34 (1), 66-78.
  • Salovey, P., Bedell, B., Detweiler, J., & Mayer, J.D. (2000). Current directions in emotional intelligence research. In M. Lewis & J.M. Haviland-Jones (Eds.), Handbook of emotions (Second Edition, pp. 504-520). New York: Guilford Press.
  • Salovey, P., ve Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9 (3), 189-211.
  • Sartorius, M.,(1999). Kadınlarda duygusal zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Schutte, N. S., Malouff, J. M., Bobik, C., Coston, T. D., Greeson, C., Jedlicka, C., Rhodes, E., Wendorf, G. (2001). Emotional intelligence and interpersonal relations. Journal of Social Psychology, 141(4), 523-536.
  • Shapiro, L. E. (1998). Yüksek EQ’lu Bir Çocuk Yeti tirmek. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Titrek, O., Erden, A. & Erden, H. (2007). Güney Ve Kuzey Kıbrıstaki Ö retmenlerinin Duygusal Zeka (EQ) Yeterliklerini Mesleki Ya amda Kullanma Düzeyleri. Uluslar arası Duygusal Zeka ve
  • leti im Sempozyumu, zmir.
  • Ye ilyaprak, B. (2001) Duygusal Zeka ve E itim Açısından Do urguları. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi, 7 (25), 139-146.
  • Yılmaz, M., (2001) Annelere Verilen Duygusal Zeka Dü ünme Becerileri E itiminin Annelerin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamı Doktora Tezi, Samsun: OMÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, M., ve ahin, . (2004). Okul öncesi ö retmenli i ö retmen adaylarının duygusal zeka düzeylerinin çe itli de i kenlere göre incelenmesi. XII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayında Sunulmu Bildiri. nönü Üniversitesi, 6-9 Temmuz. Malatya.
  • Weisinger, H. (1998). Ya amında Duygusal Zeka. stanbul: MNS Yayıncılık. zcilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Ya ve Cinsiyet
  • De i kenleri Açısından Kar ıla tırılması: Kültürler Arası Bir Kar ıla tırma
  • Seher BALCI ÇEL K* M. Engin DEN Z**
  • ÖZ. Bu ara tırmanın amacı 2004 yılında ngiltere’de yapılan uluslar arası izcilik kampına katılan Türk izciler ile
  • di er ülkelerden katılan izcilerin ( ngiltere, Portekiz, Amerika, Hollanda, Norveç, rlanda) duygusal zeka
  • düzeyleri arasında ya ve cinsiyet de i kenleri açısından anlamlı düzeyde farklıla ma olup olmadı ını
  • belirlemektir. Ara tırma ngiltere’de yapılan uluslar arası izcilik kapına katılan toplam 215 izci üzerinde
  • gerçekle tirilmi tir. Ara tırma grubunu olu turan izcilerden 90’ı Türk, 125 ise di er ülkelerden katılan izcilerdir.
  • zcilerin ya ranjı 11-22 arasında de i mektedir. Ara tırma sonucunda Türk izcilerin duygusal zeka düzeyleri
  • di er ülke ö rencilerinden anlamlı düzeyde yüksek oldu u görülmü tür (p<0.001).
  • Anahtar Sözcükler: Duygusal zeka, izci, ya , cinsiyet

İzcilerin Duygusal Zeka Düzeylerinin Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması: Kültürler Arası Bir Karşılaştırma

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 2, 376 - 383, 26.06.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Arı, R. (1991). Üniversite Ö rencilerinin Atılganlıklarının Bazı De i kenlere Göre Kar ıla tırılması. Selçuk Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 5,163-173.
  • A an, Ö. & Özyer, K., (2003). Duygusal zekaya etki eden demografik faktörlerin saptanmasına yönelik ampirik bir çalı ma. H. Ü. ktisadi ve dari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1) 151-167.
  • Bar-On, R., Brown, J.M., Kirkcaldy, B.D. & Thome, E.P. (2000), "Emotional expression and implications for occupational stress; an application of the emotional quotient inventory (EQ-i)", Personality and Individual Differences, 28, 1107-18.
  • Charbonneau, D. & Nicol, A.M. (2002), Emotional intelligence and leadership in adolescents. Personality and Individual Differences, 33, 1101-1113.
  • Ciarrochi, J. V., Chan, A. Y. C. & Caputi, P. (2000). A critical evaluation of the emotional construct. Personality and Individual Differences, 28 (3), 539-561.
  • Çakar, U., & Arbak, Y., (2004). Modern Yakla ımlar I ı ında De i en Duygu- Zeka li kisi ve Duygusal Zeka. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (3), 23-48.
  • Deniz, M. E. & Yılmaz, E., (2004). Üniversite Ö rencilerinin Duygusal Zeka Yetenekleri ve Ya am Doyumları Arasındaki li ki. XIII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayında Sözlü Bildiri Olarak Sunulmu tur.6-9 Temmuz 2004, nönü Üniversitesi E itim Fakültesi, Malatya.
  • Deniz, M. E. & Yılmaz, E., (2006). Üniversite ö rencilerinde Duygusal Zeka ve Stresle Ba a Çıkma Stilleri Arasındaki ili kinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danı ma ve Rehberlik Dergisi, 3 (25) 17-23.
  • Derksen, J., Kramer, I. & Katzko, M. (2002). Does a self-report measure for emotional intelligence assess something different than general intelligence. Journal of Personality and Individual Differences, 32 (1), 37-48.
  • Ergin, D. Y., men, E., ve Özabacı, N. (1999). EQ of gifted youths: A comparative study.
  • Ergin, E. F. (1999). Üniversite ö rencilerinin sahip oldukları duygusal zeka düzeyi ile 16 Ki ilik özelli i arasındaki ili ki üzerine bir ara tırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Geli imi ve Ev Yönetimi Anabilim Dalı, Çocuk Geli imi ve E itimi Bilim Dalı Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Furnham, A. (1979). Assertiveness in Three Cultures: Multidimensionality and Cultural Differences. Journal of Clinical Psychology, 35, 522-527.
  • Goleman D. (1998). Duygusal Zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Goleman, D., Boyatsiz R., ve Mckee, A. (2002). Yenil Liderler. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Goleman, D. (2000). Ba ında duygusal zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • men, E. (2001) Duygusal zeka ve problem çözme. VI. Ulusal Psikolojik Danı ma ve Rehberlik Kongresi,
  • Ankara, 5-7 Eylül 2001 tarihinde sunulan bildiri.
  • James, J., (1997). Gelecek Zamanda Dü ünmek. stanbul: Boyner Holding Yayınları.
  • Kaya, H., ve Keçeci, A. (2004). Bir hem irelik yüksek okulu ö rencilerinin duygusal zeka düzeyleri. .Ü. Florence Nightingale Hem irelik Yüksekokulu Hem irelik Dergisi, 13 (52) 39-47.
  • Mayer, J. D.,. Caruso, D.R & Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standarts for an intelligence. Intelligence, 27 (4) 267-298.
  • Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2000). Emotional intelligence as zeitgeist, as personality, and as a standard intelligence. In R. Bar-On & J. D. A. Parker (Eds.). Handbook of emotional intelligence (pp. 92-117). New York: Jossey-Bass.
  • Mayer, J. D., & Cobb, C. D. (2000). Educational policy on emotional intelligence: Does it make sense? Educational Psychology Review, 12, 163-183.
  • Mondeca-Maclnytyre, T. (1985). Cross-Cultral Comparasion of Agressiviness and Assertiveness in Portuguese and American Student. Master's Thesis. Georgia State University. Dissertation Abstracts. International Vol. 54, No. 07.
  • Perkins, M. D., Mayer, J., Caruso, D. R. & Salovey, P. (2001). Emotional intelligence and giftedness. Roeper Rewiew, 23 (3) 131-137.
  • Petrides, K.V. & Furnham, A. (2000). On the dimensional structure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 29, 313–320.
  • Quebbeman, A. J., & Rozell, E. J. (2002). Emotional Intelligence and Dispositional Affectivity as Moderators of Workplace Aggression; The impact on behavior choice. Human Resource Management Review, 12, 125-143.
  • Reiff, H. B., Hatzes, N. M Bramel, M. H. ve Gibbon, T. (2001). The relation of learning disabilities and gender with emotional intelligence in college students. Journal of Learning Disabilities, 34 (1), 66-78.
  • Salovey, P., Bedell, B., Detweiler, J., & Mayer, J.D. (2000). Current directions in emotional intelligence research. In M. Lewis & J.M. Haviland-Jones (Eds.), Handbook of emotions (Second Edition, pp. 504-520). New York: Guilford Press.
  • Salovey, P., ve Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9 (3), 189-211.
  • Sartorius, M.,(1999). Kadınlarda duygusal zeka. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Schutte, N. S., Malouff, J. M., Bobik, C., Coston, T. D., Greeson, C., Jedlicka, C., Rhodes, E., Wendorf, G. (2001). Emotional intelligence and interpersonal relations. Journal of Social Psychology, 141(4), 523-536.
  • Shapiro, L. E. (1998). Yüksek EQ’lu Bir Çocuk Yeti tirmek. stanbul: Varlık Yayınları.
  • Titrek, O., Erden, A. & Erden, H. (2007). Güney Ve Kuzey Kıbrıstaki Ö retmenlerinin Duygusal Zeka (EQ) Yeterliklerini Mesleki Ya amda Kullanma Düzeyleri. Uluslar arası Duygusal Zeka ve
  • leti im Sempozyumu, zmir.
  • Ye ilyaprak, B. (2001) Duygusal Zeka ve E itim Açısından Do urguları. Kuram ve Uygulamada E itim Yönetimi, 7 (25), 139-146.
  • Yılmaz, M., (2001) Annelere Verilen Duygusal Zeka Dü ünme Becerileri E itiminin Annelerin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamı Doktora Tezi, Samsun: OMÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, M., ve ahin, . (2004). Okul öncesi ö retmenli i ö retmen adaylarının duygusal zeka düzeylerinin çe itli de i kenlere göre incelenmesi. XII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayında Sunulmu Bildiri. nönü Üniversitesi, 6-9 Temmuz. Malatya.
  • Weisinger, H. (1998). Ya amında Duygusal Zeka. stanbul: MNS Yayıncılık. zcilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Ya ve Cinsiyet
  • De i kenleri Açısından Kar ıla tırılması: Kültürler Arası Bir Kar ıla tırma
  • Seher BALCI ÇEL K* M. Engin DEN Z**
  • ÖZ. Bu ara tırmanın amacı 2004 yılında ngiltere’de yapılan uluslar arası izcilik kampına katılan Türk izciler ile
  • di er ülkelerden katılan izcilerin ( ngiltere, Portekiz, Amerika, Hollanda, Norveç, rlanda) duygusal zeka
  • düzeyleri arasında ya ve cinsiyet de i kenleri açısından anlamlı düzeyde farklıla ma olup olmadı ını
  • belirlemektir. Ara tırma ngiltere’de yapılan uluslar arası izcilik kapına katılan toplam 215 izci üzerinde
  • gerçekle tirilmi tir. Ara tırma grubunu olu turan izcilerden 90’ı Türk, 125 ise di er ülkelerden katılan izcilerdir.
  • zcilerin ya ranjı 11-22 arasında de i mektedir. Ara tırma sonucunda Türk izcilerin duygusal zeka düzeyleri
  • di er ülke ö rencilerinden anlamlı düzeyde yüksek oldu u görülmü tür (p<0.001).
  • Anahtar Sözcükler: Duygusal zeka, izci, ya , cinsiyet
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Balcı Çelik

M. Engin Deniz

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, S. B., & Deniz, M. E. (2008). A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study. İlköğretim Online, 7(2), 376-383.
AMA Çelik SB, Deniz ME. A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study. İOO. Ağustos 2008;7(2):376-383.
Chicago Çelik, Seher Balcı, ve M. Engin Deniz. “A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study”. İlköğretim Online 7, sy. 2 (Ağustos 2008): 376-83.
EndNote Çelik SB, Deniz ME (01 Ağustos 2008) A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study. İlköğretim Online 7 2 376–383.
IEEE S. B. Çelik ve M. E. Deniz, “A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study”, İOO, c. 7, sy. 2, ss. 376–383, 2008.
ISNAD Çelik, Seher Balcı - Deniz, M. Engin. “A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study”. İlköğretim Online 7/2 (Ağustos 2008), 376-383.
JAMA Çelik SB, Deniz ME. A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study. İOO. 2008;7:376–383.
MLA Çelik, Seher Balcı ve M. Engin Deniz. “A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 2, 2008, ss. 376-83.
Vancouver Çelik SB, Deniz ME. A Comparison of Scouts’ Emotional Intelligence Levels With Regards To Age and Gender Variables: A Cross-Cultural Study. İOO. 2008;7(2):376-83.