Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 62 - 72, 26.06.2005

Öz

Bilgisayarın eğitim dünyasında hayat bulması, oluşturmacı bilgi kuramı ile birlikte
kullanılmaya başlamasıyla gerçeklemiştir. Bilgisayarın matematik öğretiminde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için geliştirilen bilgisayar destekli öğretim program ve
tasarımlarının güçlü öğrenme kuramlarının üzerine inşa edilmesi gerekir. Bu çalışmada, bir
dinamik geometri yazılımı olan Cabri Geometri kullanılarak Piaget’in adaptasyon kuramına
uygun, öğrenci merkezli ortamların nasıl kurulabileceğinin örneklenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda geliştirilen bilgisayar destekli etkinlikler, Trabzon ili içerisinde 2 farklı
ilköğretim okulunda 8. sınıf örencilerine uygulanmış, ortaya çıkan öğrenme ürünleri ve
bilgi kurma süreçleri değerlendirilmiştir. Çalışmanın son kısmında, geometri öğretiminde,
geliştirilen tasarımın etkili bir biçimde kullanılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Baki, A. (1996). Matematik Ö retiminde Bilgisayar Her ey midir?. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 12, 135-143.
  • Baki, A.(2001). Bili im teknolojisi I ı ı Altında Matematik E itiminin De erlendirilmesi, Milli E itim Dergisi. 149, 26-31.
  • Baki, Adnan (2002). Ö renen ve Ö retenler için Bilgisayar Destekli Matematik. stanbul: Ceren Yayınları.
  • Baki, Adnan. ve Bell, A. (1997). Ortaö retim Matematik Ö retimi, Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli E itimi Geli tirme Projesi.
  • Clements D.H. ve Battista M.T. (1990). Constructivist Learning and Teaching. Arithmetic Teacher, September, 34-35.
  • Güven, B. ve Karata , . (2003). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Geometri Ö renme: Ö renci Görü leri, Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), [online]:http:// tojet.sakarya.edu.tr
  • Hazzan O. ve Goldenberg E.P.(1997). Students’ Understanding of the Notion of Function in Dynamic Geometry Environments, International Journal of Computers for Mathematical Learning. 1, 263-291.
  • Hooper, S. (1992). Cooperative Learning and Computer Based Instruction, Educational Technology Research and Development, 40(3), 21-38.
  • Hoyles, C ve Noss, R.(1994). Dynamic Geometry Environment: What’s the Point?, The Mathematics Teacher, 87(9), 716-717.
  • Mistretta,R.M.(2000). Enhancing Geometric Reasoning, Adolescence, 35(138). 365-379.
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics. Reston.
  • Schaer, D. (2000). Lifting The Curtain: The Evolution of the Geometer’s Sketcpad. The Mathematics Educator, 10(1), 42-48.
  • Smid, H.J. (1988). Two Reasons for teachers not to use educational software. 6th International Congress on Mathematical Education,Budapest.
  • Villiers D.V. (1996). The Future of Secondary School Geometry. SOSI Geometry Imperfect Conference, Pretoria .
  • Wheatley, G.H. (1991). Constructivist Perspectives on Science and Mathematics Learning, Science Education, 75(1), 9-21.
  • Yıldırım, C. (1996). Matematiksel Dü ünme. stanbul: Remzi Kitabevi.

Design of Constructivist Learning Environment with Dynamic Geometry Software Cabri: A Model

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 62 - 72, 26.06.2005

Öz

Computers reached their real potential in education only after educators used
them in constructivist ways. In order to be effective, educational software should be
designed reflecting sound theories of human learning. The purpose of this study is to give an
example of the use of dynamic geometry software to construct student-centered learning
environments based on Piaget’s adaptation theory. Students from two 8th grade classrooms
from two schools in Trabzon were taught for this study, using computer-based activities of
Cabri geometry. The products and processes of student learning were analyzed and
evaluated. Suggestions were made for effective use of computer-based activities in
geometry education in the latter part of the article.

Kaynakça

  • Baki, A. (1996). Matematik Ö retiminde Bilgisayar Her ey midir?. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 12, 135-143.
  • Baki, A.(2001). Bili im teknolojisi I ı ı Altında Matematik E itiminin De erlendirilmesi, Milli E itim Dergisi. 149, 26-31.
  • Baki, Adnan (2002). Ö renen ve Ö retenler için Bilgisayar Destekli Matematik. stanbul: Ceren Yayınları.
  • Baki, Adnan. ve Bell, A. (1997). Ortaö retim Matematik Ö retimi, Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli E itimi Geli tirme Projesi.
  • Clements D.H. ve Battista M.T. (1990). Constructivist Learning and Teaching. Arithmetic Teacher, September, 34-35.
  • Güven, B. ve Karata , . (2003). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Geometri Ö renme: Ö renci Görü leri, Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), [online]:http:// tojet.sakarya.edu.tr
  • Hazzan O. ve Goldenberg E.P.(1997). Students’ Understanding of the Notion of Function in Dynamic Geometry Environments, International Journal of Computers for Mathematical Learning. 1, 263-291.
  • Hooper, S. (1992). Cooperative Learning and Computer Based Instruction, Educational Technology Research and Development, 40(3), 21-38.
  • Hoyles, C ve Noss, R.(1994). Dynamic Geometry Environment: What’s the Point?, The Mathematics Teacher, 87(9), 716-717.
  • Mistretta,R.M.(2000). Enhancing Geometric Reasoning, Adolescence, 35(138). 365-379.
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics. Reston.
  • Schaer, D. (2000). Lifting The Curtain: The Evolution of the Geometer’s Sketcpad. The Mathematics Educator, 10(1), 42-48.
  • Smid, H.J. (1988). Two Reasons for teachers not to use educational software. 6th International Congress on Mathematical Education,Budapest.
  • Villiers D.V. (1996). The Future of Secondary School Geometry. SOSI Geometry Imperfect Conference, Pretoria .
  • Wheatley, G.H. (1991). Constructivist Perspectives on Science and Mathematics Learning, Science Education, 75(1), 9-21.
  • Yıldırım, C. (1996). Matematiksel Dü ünme. stanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Güven Bu kişi benim

İlhan Karataş

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, B., & Karataş, İ. (2005). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model. İlköğretim Online, 4(1), 62-72.
AMA Güven B, Karataş İ. Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model. İOO. Mart 2005;4(1):62-72.
Chicago Güven, Bülent, ve İlhan Karataş. “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model”. İlköğretim Online 4, sy. 1 (Mart 2005): 62-72.
EndNote Güven B, Karataş İ (01 Mart 2005) Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model. İlköğretim Online 4 1 62–72.
IEEE B. Güven ve İ. Karataş, “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model”, İOO, c. 4, sy. 1, ss. 62–72, 2005.
ISNAD Güven, Bülent - Karataş, İlhan. “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model”. İlköğretim Online 4/1 (Mart 2005), 62-72.
JAMA Güven B, Karataş İ. Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model. İOO. 2005;4:62–72.
MLA Güven, Bülent ve İlhan Karataş. “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model”. İlköğretim Online, c. 4, sy. 1, 2005, ss. 62-72.
Vancouver Güven B, Karataş İ. Dinamik Geometri Yazılımı Cabri İle Oluşturmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı: Bir Model. İOO. 2005;4(1):62-7.