BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL FIRST STAGE STUDENTS’ READING FLUENCY SKILLS IN TERMS OF TYPE OF SCHOOL

Yıl 2018, Sayı: 14, 72 - 84, 01.02.2018

Öz

This study was conducted to investigate the fluent reading skills of primary school students based on various variables. Fluent reading skills of the students were also compared based on type of school, gender, socio- economic level, parent educational level, mother employment status. Among the general survey models, relational survey model was used in this study. Video camera and tape recorders were used to determine the number of words read. Descriptive statistics were determined; t-test and Kruskal-Wallis H test were applied to independent groups. Fluent reading skills of the students did not varied significantly based on type of school, gender and socio- economic level. However, the students with low socio-economic level had lower correct reading ability than the ones with high socio-economic level.

Kaynakça

  • Akçamete, G. (1989). Üniversite öğrencilerinin okumalarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22(2), 735-753.
  • Akyol, M. (2014). Yapılandırılmış Akıcı Okuma Yönteminin Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma İle Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Niğde.
  • Ateş, S. ve Yıldız, M. (2011). Okumayı Farklı Yöntemlerle Öğrenen İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Akıcılıklarının Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 101- 124.
  • Avcıoğlu, H. (2000). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Eğitim ve Bilim, 25 (115), 10-17.
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamalarda Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290.
  • Baştuğ, M. (2012). İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Baştuğ, M. ve Akyol, H. (2012). Akıcı Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamayı Yordama Düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5 (4).
  • Baştuğ, M., Keskin, H. (2012). Geçmişten Günümüze Akıcı Okuma. (11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2012, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi).
  • Bilge, H. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel Araştırma. Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Clin, E., W. Woolley, L., & Heggie, L. (2009). Prosodic Sensitivity and Morphological Awareness in Children’s Reading. Journal of Experimental Child Psychology, 104 (2), 197-213.
  • Coşkun, E. (2003). Çeşitli Değişkenlere Göre Lise Öğrencilerinin Etkili Okuma Becerileri ve Bazı Öneriler, TÜBAR- XIII.
  • Cunningham, A. E., & Stanovich, K. E. (2001). What reading does for the mind. Journal of Direct Instruction, 1(2), 137-149.
  • Çakır, A. (2014). Akıcılığı Geliştirme Programının İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerileri Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çiftçi, Ö. ve Temizyürek, F. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Ölçülmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9).
  • Dowhower, S. L. (1987). “Effects of Repeated Reading on Second-Grade Transitional Readers' Fluency and Comprehension”. Reading Research Quarterly, 22 (4), 389-406.
  • Duran, E., & Sezgin, B. (2012). Rehberli Okuma Yönteminin Akıcı Okumaya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 633-655.
  • Fraenkel, J. R., & N. E. Wallen. (2009). The Nature of Qualitative Research. How to Design and Evaluate Research in Education (Seventh Edition). Boston: McGraw-Hill, 420.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Jenkins, J. R., Fuchs, L. S., Broek, P., Espin, C., & Deno, S. L. (2003). Accuracy and Fluency in List And Context Reading of Skilled and Rd Groups: Absolute Performance Levels and Sensitivity to
  • ompairment. Learning Disabilities Research and Practice, 18, 237-245.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasu, M. (2011). Akıcı Okumayı Sağlamaya Yönelik Uygulanan Yöntemlerin Etkililiği. http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/pdfkitap/pdf/ 300.pdf
  • Kaşkaya, A. (2016). Beyin etkileme metodu destekli öğretim ile akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 41(185), 281-297.
  • Kaya, D. ve Yıldırım, K. (2016) Dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı okumalarının basit ve çıkarımsal anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(3), 416-430.
  • Keskin, H.K. (2012). Akıcı Okuma Yöntemlerinin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Kiley, T.S. (2006). Research in Reading. Illinous Reading Council Journal, 34 (2).
  • Korkmaz, B. (2008). Okuma eğitimi, s. 69–127, 4. Bölüm İçinde. Türkçe Öğretimi İlke- Yöntem-Teknikler ( Edt: Çelenk, S. ve Tazebay, A.). Maya Akademi Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Küçük, S. (1998). Şehirleşmenin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Okuma–Anlama Becerisine Etkileri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Mathson, D.V., Allington, R. L. & Solic, K. L. (2006). Hijacking fluency and instructionally informative assessments, pp. 106–119. In: Fluency İnstruction: Researchbased Best Practices (Eds. T. V. Rasinski, C. Blachowicz, & K. Lems). New York, The Guilford Press.
  • Nunze, L. D. (2009). An Analysis of The Relationship of Reading Fluency, Comprehension, and Word Recognition to Student Achievement. Tarleton State University. Unpublished Doctoral Dissertation. Stephenville, Texas, US.
  • Samuels, S. J. (2006). “Looking Backward: Reflection on a Carrier in Reading”. Journal of Literacy Research, 38 (3), 327-344.
  • Sidekli, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerilerini Geliştirme. Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Şahin, A. (2009). “İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyoekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2).
  • Tahiroğlu, M. (2014). Değerler Eğitimi Yöntemleriyle Desteklenen Bir Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama ÇalışmasI. Electronic Turkish Studies, 9(8).
  • Uzunkol, E. (2013). Akıcı okuma sürecinde karşılaşılan sorunların tespiti ve giderilmesine yönelik bir durum çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 70-83.
  • Yıldırım, K., Çetinkaya, Ç., ve Ateş, S. (2013). Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi, Teacher Knowledge on Reading Fluency. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22), 263-281.
  • Yıldız, M. (2013). Okuma Motivasyonu, Akıcı Okuma Ve Okuduğunu Anlamanın Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarındaki Rolü. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, 4.
  • Yılmaz, M. (2008). Kelime Tekrar Tekniğinin Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 323-350
  • Zutell, J., & Rasinski, T. V. (1991). Training Teachers to Attend to Their Student's Oral Reading Fluency. Theory Into Practice, 30 (3), 211.
  • Whalley, K.,& Hansen, J. (2006). The Role of Prosodic Sensitivity in Children's Reading Development. Journal of Research in Reading, 29 (3), 288-303.

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2018, Sayı: 14, 72 - 84, 01.02.2018

Öz

Bu araştırma ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin akıcı okuma becerileri okul türü, cinsiyet, sosyoekonomik düzey, anne-babanın eğitim durumu, anne çalışma durumu değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli türlerinden, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aşamasında toplam ve doğru okunan kelime sayısını belirlemek amacıyla video kamera ve ses kayıt cihazından faydalanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin eğitimlerine devam ettikleri okul türlerine, cinsiyete ve sosyoekonomik düzeye göre akıcı okuma becerileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmektedir. Ancak düşük sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilerin, yüksek sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilerin doğru okuma yüzdelerine oranla düşük seviyede olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akçamete, G. (1989). Üniversite öğrencilerinin okumalarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22(2), 735-753.
  • Akyol, M. (2014). Yapılandırılmış Akıcı Okuma Yönteminin Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma İle Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Niğde.
  • Ateş, S. ve Yıldız, M. (2011). Okumayı Farklı Yöntemlerle Öğrenen İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Akıcılıklarının Karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 101- 124.
  • Avcıoğlu, H. (2000). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Eğitim ve Bilim, 25 (115), 10-17.
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamalarda Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290.
  • Baştuğ, M. (2012). İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Baştuğ, M. ve Akyol, H. (2012). Akıcı Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamayı Yordama Düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5 (4).
  • Baştuğ, M., Keskin, H. (2012). Geçmişten Günümüze Akıcı Okuma. (11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2012, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi).
  • Bilge, H. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel Araştırma. Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Clin, E., W. Woolley, L., & Heggie, L. (2009). Prosodic Sensitivity and Morphological Awareness in Children’s Reading. Journal of Experimental Child Psychology, 104 (2), 197-213.
  • Coşkun, E. (2003). Çeşitli Değişkenlere Göre Lise Öğrencilerinin Etkili Okuma Becerileri ve Bazı Öneriler, TÜBAR- XIII.
  • Cunningham, A. E., & Stanovich, K. E. (2001). What reading does for the mind. Journal of Direct Instruction, 1(2), 137-149.
  • Çakır, A. (2014). Akıcılığı Geliştirme Programının İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerileri Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çiftçi, Ö. ve Temizyürek, F. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Ölçülmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9).
  • Dowhower, S. L. (1987). “Effects of Repeated Reading on Second-Grade Transitional Readers' Fluency and Comprehension”. Reading Research Quarterly, 22 (4), 389-406.
  • Duran, E., & Sezgin, B. (2012). Rehberli Okuma Yönteminin Akıcı Okumaya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 633-655.
  • Fraenkel, J. R., & N. E. Wallen. (2009). The Nature of Qualitative Research. How to Design and Evaluate Research in Education (Seventh Edition). Boston: McGraw-Hill, 420.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Jenkins, J. R., Fuchs, L. S., Broek, P., Espin, C., & Deno, S. L. (2003). Accuracy and Fluency in List And Context Reading of Skilled and Rd Groups: Absolute Performance Levels and Sensitivity to
  • ompairment. Learning Disabilities Research and Practice, 18, 237-245.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasu, M. (2011). Akıcı Okumayı Sağlamaya Yönelik Uygulanan Yöntemlerin Etkililiği. http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/pdfkitap/pdf/ 300.pdf
  • Kaşkaya, A. (2016). Beyin etkileme metodu destekli öğretim ile akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 41(185), 281-297.
  • Kaya, D. ve Yıldırım, K. (2016) Dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı okumalarının basit ve çıkarımsal anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(3), 416-430.
  • Keskin, H.K. (2012). Akıcı Okuma Yöntemlerinin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Kiley, T.S. (2006). Research in Reading. Illinous Reading Council Journal, 34 (2).
  • Korkmaz, B. (2008). Okuma eğitimi, s. 69–127, 4. Bölüm İçinde. Türkçe Öğretimi İlke- Yöntem-Teknikler ( Edt: Çelenk, S. ve Tazebay, A.). Maya Akademi Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Küçük, S. (1998). Şehirleşmenin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Okuma–Anlama Becerisine Etkileri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Mathson, D.V., Allington, R. L. & Solic, K. L. (2006). Hijacking fluency and instructionally informative assessments, pp. 106–119. In: Fluency İnstruction: Researchbased Best Practices (Eds. T. V. Rasinski, C. Blachowicz, & K. Lems). New York, The Guilford Press.
  • Nunze, L. D. (2009). An Analysis of The Relationship of Reading Fluency, Comprehension, and Word Recognition to Student Achievement. Tarleton State University. Unpublished Doctoral Dissertation. Stephenville, Texas, US.
  • Samuels, S. J. (2006). “Looking Backward: Reflection on a Carrier in Reading”. Journal of Literacy Research, 38 (3), 327-344.
  • Sidekli, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerilerini Geliştirme. Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Şahin, A. (2009). “İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyoekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2).
  • Tahiroğlu, M. (2014). Değerler Eğitimi Yöntemleriyle Desteklenen Bir Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama ÇalışmasI. Electronic Turkish Studies, 9(8).
  • Uzunkol, E. (2013). Akıcı okuma sürecinde karşılaşılan sorunların tespiti ve giderilmesine yönelik bir durum çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 70-83.
  • Yıldırım, K., Çetinkaya, Ç., ve Ateş, S. (2013). Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi, Teacher Knowledge on Reading Fluency. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22), 263-281.
  • Yıldız, M. (2013). Okuma Motivasyonu, Akıcı Okuma Ve Okuduğunu Anlamanın Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarındaki Rolü. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, 4.
  • Yılmaz, M. (2008). Kelime Tekrar Tekniğinin Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 323-350
  • Zutell, J., & Rasinski, T. V. (1991). Training Teachers to Attend to Their Student's Oral Reading Fluency. Theory Into Practice, 30 (3), 211.
  • Whalley, K.,& Hansen, J. (2006). The Role of Prosodic Sensitivity in Children's Reading Development. Journal of Research in Reading, 29 (3), 288-303.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73DU53AT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alpaslan Gözler

Hayrinisa Paris Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Gözler, A., & Paris, H. (2018). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(14), 72-84.
AMA Gözler A, Paris H. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. INES Journal. Şubat 2018;(14):72-84.
Chicago Gözler, Alpaslan, ve Hayrinisa Paris. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 14 (Şubat 2018): 72-84.
EndNote Gözler A, Paris H (01 Şubat 2018) İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 14 72–84.
IEEE A. Gözler ve H. Paris, “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”, INES Journal, sy. 14, ss. 72–84, Şubat 2018.
ISNAD Gözler, Alpaslan - Paris, Hayrinisa. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 14 (Şubat 2018), 72-84.
JAMA Gözler A, Paris H. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. INES Journal. 2018;:72–84.
MLA Gözler, Alpaslan ve Hayrinisa Paris. “İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 14, 2018, ss. 72-84.
Vancouver Gözler A, Paris H. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN OKUL TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. INES Journal. 2018(14):72-84.