BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 139 - 160, 01.03.2016

Öz

Sosyal sorumluluk kavramı günümüzde işletmeler açısından önemi artan ve kuruluşların varlıklarını devam ettirmelerini sağlayan bir değer olarak karşımıza çıkmaktadır. Toplumu oluşturan kişi veya gruplara ürün ya da hizmet sağlayarak yaşamını devam ettiren işletmelerin, kurumsal açıdan değerlendirildiğinde içinde doğup geliştikleri topluma karşı önemli görev ve yükümlülükleri bulunmaktadır. Kuruluşların özellikle toplumun yaşadığı kriz zamanları başta olmak üzere üyesi oldukları ve içinde faaliyet yürüttükleri çevrelerin istek ve ihtiyaçlarına duyarsız kalmaları mümkün değildir. İşletmelerin iç hedef kitlesi olan çalışanlar başta olmak kaydıyla faaliyetlerinden etkilenen herkes aynı zamanda toplumu oluşturan bir üyedir. Bundan dolayı işletmelerin toplumun sorunlarını, ihtiyaç ve isteklerini yok sayma, onlara çözüm üretmede isteksiz ve yetersiz kalma gibi bir lüksleriolamaz. Çünkü hedef kitleler başta olmak üzere kurumun varlığından haberdar olan ve faaliyetlerini takip eden herkes kurumların duyarlılığı ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yerine getirip getirmedikleri ile daha önce olmadıkları kadar ilgilidir. Dolayısıyla toplumu ilgilendiren sorunlara karşı duyarlı, yürüttüğü tüm faaliyetlerde toplumu odak noktaya yerleştiren ve sosyal sorumluluğunu yerine getiren kurumlar toplum nezdinde olumlu karşılanacak ve bu olumlu bakış kurumların kârlılıklarına da yansıyacaktır. Toplumun gelişimine ve değişimine her anlamda katkı sağlaması beklenen üniversiteler ise topluma karşı sosyal sorumluluklarını farklı etkinliklerle yerine getirmektedir. Bir yandan okutulan sosyal sorumluluk dersleri ile sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetiştiren üniversiteler diğer yandan sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirerek toplumsal sorunların çözümüne doğrudan destek sağlanmaktadırlar.

Kaynakça

  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj, Tablet Kitabevi, 1. Baskı, Konya.
  • Bakan, Ö. ve KALENDER, A. (2007). ‘Halkla İliş- kiler Bağlamında Kurumsal İtibar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk’, Ed: Bilal ARIK ve Mustafa ŞEKER, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Banerjee, S. B. (2008). Corporate Social Responsibi- lity: The Good, the Bad and the Ugly, Critical Sociology, 34(1), 51-79.
  • Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları, 1. Baskı, Konya.
  • Ewing, A. P. (2004). Corporate responsibility, J Do- orley ve H F Garcia (eds), Reputation Manage- ment The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, Routledge, New York, 353-382.
  • Gjİlberg, M. (2010). Varieties of Corporate Soci- al Responsibility (CSR): CSR Meetsthe ‘Nordic Model’, Regulation&Governance, 4(2), 203–229.
  • Hasrouni, Layal (2012). Cultivating ValuesHow Bu- siness Schools Can Plant The Seeds of Change- Responsible Business| July - September 2012, ss. 56-65.
  • Klein, M. ve Harford, T. (2004). Corporate Respon- sibility, Public Policy for the Private Sec- tor, No: 271. http://siteresources.worldbank. org/EXTFINANCIAL SECTOR/Resour- ces/282884-1303327122200/271-klein-harford. pdf, Erişim Tarihi: 01.01.2016.
  • Lane, Savannah (2007). “Benefits of service learning,” Reason and Respect: Vol. 3: Iss. 2, Article 3.
  • Matten, D. ve Moon, J. (2005). A Conceptual Fra- mework for Understanding CSR, Corporate So- cial Responsibility across Europe, A Habisch, J Jonker, M Wegner, R Schmidpeter (eds), Springer, Berlin, 335-356.
  • Mehta, S. R. (2011). “Corporate Social Responsibility (CSR) and Universities: Towards an Integrative Approach”, International Journal of Social Scien- ce and Humanity, Vol. 1, No. 4, November 2011, ss. 300-304.
  • Moir, Lance (2000). The Measurement of Corporate Social Behaivour. 6th Young Scholars Colloqui- um Interdisciplinary Perspectives on Accounting Conference, Manchester, http://les.man.ac.uk/ ıpa/ysc/moire.pdf, Erişim Tarihi: 03.01.2016.
  • Özdemir, M. (2010). ‘Nitel veri analizi: Sosyal Bilim- lerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalış- ma’, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bi- limler Dergisi, 11(1), ss.323 – 343.
  • Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Maviağaç Kültür ve Sanat Yayıncılık Aş., 1. Baskı, İstanbul.
  • Özüpek, N. (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorum- luluk, Tablet Kitabevi, 1. Basım, Konya.
  • Saran, M., Coşkun, G., Zorel, İ., Fulden Aksoy, Z. (2011). ‘Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk Bi- lincinin Geliştirilmesi: Ege Üniversitesi Top- luma Hizmet Uygulamaları Dersi Üzerine Bir Araştırma’, Journal of Yaşar Üniversity, 22 (6) ss.3732-3747, Erişim Tarihi: 12.01.2016, http:// dergipark.ulakbim.gov.tr/jyasar/article/viewFi- le/5000066143/5000061649.
  • Schneller, C. and Thöni, E. (2011). “The Role of Universities  in ASEM Societies”, Editors: Chri- pa Schneller and Erich Thöni, 2nd Asia-Europe Education Workshop 5 - 7 June 2011, Innsbruck, Austria, ss.27-28.
  • Shawyun, Teay (2011). “From Corporate Social- Responsibility (CSR) to University Social Respon- sibility (USR)Knowledge Societies: Universities and Their Social Responsibilities”, Editors: Ch- ripa Schneller and Erich Thöni, 2nd Asia-Europe Education Workshop 5 - 7 June 2011, Innsbruck, Austria, ss.14-17.
  • Sliwka, Anne (2004). “Service Learning: Verantwor- tung lernen in Schule und Gemeinde”, Beiträ- ge zur Demokratiepädagogik, - URN: Nbn:- de:0111-opus-2585, ss.1-36.
  • Solmaz, B. (2007). Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi, 1. Basım, Konya.
  • Tekin, H. H. (2006). ‘Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesi- ne Görüşme’, Sosyoloji Dergisi, Sayı:13, 101-116, Erişim Tarihi: 02.01.2016), (http:// www.jour- nals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/sosyoloji/issue/ view/1152).
  • Turkish Student Yurtdışı Eğitim Dergisi (2010). “ Service Learning Nedir? Neden Eğitimimizin Bir Parçasıdır”, Sayı:8, s.22.
  • Türk, S. ve Güven, A. (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Başkent Klişe Matbaacılık, 1. Baskı, Ankara.
  • Yıldırım, G. (2015) ‘Girift Bir İlişki: Kurumsal Sos- yal Sorumluluk Bağlamında Kurumsal İtibar’ Ed. Mine DEMİRTAŞ, Derin Yayınları, İstanbul. www.bilgi.edu.tr www.bilkent.edu.tr
  • www.brownschool.wustl.edu
  • www.cip.sabanciuniv.edu www.doğus.edu.tr
  • www.egebook.ege.edu.tr www.gantep.edu.tr www.washington.edu
  • www.yeditepe.edu.tr www.yok.gov.tr

Importance of Social Awareness Project Course in Implementation of Social Responsibility Projects: The Case of Gaziantep University

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 139 - 160, 01.03.2016

Öz

The term “social responsibility” became nowadays a value, which has an increasing importance for the organizations and allows them to survive. From the institutional aspect, the organizations maintaining their lives by selling the services or goods to the individuals of groups constituting the society have important responsibilities and liabilities to the society, in which they were born and keep living. It is not possible for the organizations to remain insensitive to society’s requests and needs, especially the society’s problems. The whole of the individuals being affected from the activities of the organization, firstly the personnel of organization that is the internal target group, constitutes the society. Thus, the organizations do not have the luxury to ignore the problems, requests and needs of the society or remain unwilling or insufficient in solving the problems because everybody, especially ones that are aware of the presence and follow the activities of organization, are interested more than ever in organizations’ social awareness and whether the organization fulfills its social responsibilities. Hence, the organizations, which are responsive to the problems regarding the society and placing the society in the focus point in all of their activities and fulfilling their social responsibility, will be responded positively by the society, and this positive approach will reflect to the profitability of organizations. Also the universities, which are expected to contribute to the development and change of society in every domain, fulfill their social responsibility towards the society via many activities. One of them is to provide the solution of social problems with support, besides educating individuals having high sense of responsibility through the social responsibility courses

Kaynakça

  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj, Tablet Kitabevi, 1. Baskı, Konya.
  • Bakan, Ö. ve KALENDER, A. (2007). ‘Halkla İliş- kiler Bağlamında Kurumsal İtibar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk’, Ed: Bilal ARIK ve Mustafa ŞEKER, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Banerjee, S. B. (2008). Corporate Social Responsibi- lity: The Good, the Bad and the Ugly, Critical Sociology, 34(1), 51-79.
  • Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları, 1. Baskı, Konya.
  • Ewing, A. P. (2004). Corporate responsibility, J Do- orley ve H F Garcia (eds), Reputation Manage- ment The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, Routledge, New York, 353-382.
  • Gjİlberg, M. (2010). Varieties of Corporate Soci- al Responsibility (CSR): CSR Meetsthe ‘Nordic Model’, Regulation&Governance, 4(2), 203–229.
  • Hasrouni, Layal (2012). Cultivating ValuesHow Bu- siness Schools Can Plant The Seeds of Change- Responsible Business| July - September 2012, ss. 56-65.
  • Klein, M. ve Harford, T. (2004). Corporate Respon- sibility, Public Policy for the Private Sec- tor, No: 271. http://siteresources.worldbank. org/EXTFINANCIAL SECTOR/Resour- ces/282884-1303327122200/271-klein-harford. pdf, Erişim Tarihi: 01.01.2016.
  • Lane, Savannah (2007). “Benefits of service learning,” Reason and Respect: Vol. 3: Iss. 2, Article 3.
  • Matten, D. ve Moon, J. (2005). A Conceptual Fra- mework for Understanding CSR, Corporate So- cial Responsibility across Europe, A Habisch, J Jonker, M Wegner, R Schmidpeter (eds), Springer, Berlin, 335-356.
  • Mehta, S. R. (2011). “Corporate Social Responsibility (CSR) and Universities: Towards an Integrative Approach”, International Journal of Social Scien- ce and Humanity, Vol. 1, No. 4, November 2011, ss. 300-304.
  • Moir, Lance (2000). The Measurement of Corporate Social Behaivour. 6th Young Scholars Colloqui- um Interdisciplinary Perspectives on Accounting Conference, Manchester, http://les.man.ac.uk/ ıpa/ysc/moire.pdf, Erişim Tarihi: 03.01.2016.
  • Özdemir, M. (2010). ‘Nitel veri analizi: Sosyal Bilim- lerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalış- ma’, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bi- limler Dergisi, 11(1), ss.323 – 343.
  • Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Maviağaç Kültür ve Sanat Yayıncılık Aş., 1. Baskı, İstanbul.
  • Özüpek, N. (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorum- luluk, Tablet Kitabevi, 1. Basım, Konya.
  • Saran, M., Coşkun, G., Zorel, İ., Fulden Aksoy, Z. (2011). ‘Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk Bi- lincinin Geliştirilmesi: Ege Üniversitesi Top- luma Hizmet Uygulamaları Dersi Üzerine Bir Araştırma’, Journal of Yaşar Üniversity, 22 (6) ss.3732-3747, Erişim Tarihi: 12.01.2016, http:// dergipark.ulakbim.gov.tr/jyasar/article/viewFi- le/5000066143/5000061649.
  • Schneller, C. and Thöni, E. (2011). “The Role of Universities  in ASEM Societies”, Editors: Chri- pa Schneller and Erich Thöni, 2nd Asia-Europe Education Workshop 5 - 7 June 2011, Innsbruck, Austria, ss.27-28.
  • Shawyun, Teay (2011). “From Corporate Social- Responsibility (CSR) to University Social Respon- sibility (USR)Knowledge Societies: Universities and Their Social Responsibilities”, Editors: Ch- ripa Schneller and Erich Thöni, 2nd Asia-Europe Education Workshop 5 - 7 June 2011, Innsbruck, Austria, ss.14-17.
  • Sliwka, Anne (2004). “Service Learning: Verantwor- tung lernen in Schule und Gemeinde”, Beiträ- ge zur Demokratiepädagogik, - URN: Nbn:- de:0111-opus-2585, ss.1-36.
  • Solmaz, B. (2007). Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi, 1. Basım, Konya.
  • Tekin, H. H. (2006). ‘Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesi- ne Görüşme’, Sosyoloji Dergisi, Sayı:13, 101-116, Erişim Tarihi: 02.01.2016), (http:// www.jour- nals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/sosyoloji/issue/ view/1152).
  • Turkish Student Yurtdışı Eğitim Dergisi (2010). “ Service Learning Nedir? Neden Eğitimimizin Bir Parçasıdır”, Sayı:8, s.22.
  • Türk, S. ve Güven, A. (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Başkent Klişe Matbaacılık, 1. Baskı, Ankara.
  • Yıldırım, G. (2015) ‘Girift Bir İlişki: Kurumsal Sos- yal Sorumluluk Bağlamında Kurumsal İtibar’ Ed. Mine DEMİRTAŞ, Derin Yayınları, İstanbul. www.bilgi.edu.tr www.bilkent.edu.tr
  • www.brownschool.wustl.edu
  • www.cip.sabanciuniv.edu www.doğus.edu.tr
  • www.egebook.ege.edu.tr www.gantep.edu.tr www.washington.edu
  • www.yeditepe.edu.tr www.yok.gov.tr
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22UE73BU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yard.Doç.Dr.Özgür Selvii Bu kişi benim

Yard.Doç.Dr.Zülfiye Acar Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Selvii, Y., & Şentürk, Y. A. (2016). Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 18(1), 139-160.
AMA Selvii Y, Şentürk YA. Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. isguc. Mart 2016;18(1):139-160.
Chicago Selvii, Yard.Doç.Dr.Özgür, ve Yard.Doç.Dr.Zülfiye Acar Şentürk. “Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 18, sy. 1 (Mart 2016): 139-60.
EndNote Selvii Y, Şentürk YA (01 Mart 2016) Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 18 1 139–160.
IEEE Y. Selvii ve Y. A. Şentürk, “Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği”, isguc, c. 18, sy. 1, ss. 139–160, 2016.
ISNAD Selvii, Yard.Doç.Dr.Özgür - Şentürk, Yard.Doç.Dr.Zülfiye Acar. “Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 18/1 (Mart 2016), 139-160.
JAMA Selvii Y, Şentürk YA. Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. isguc. 2016;18:139–160.
MLA Selvii, Yard.Doç.Dr.Özgür ve Yard.Doç.Dr.Zülfiye Acar Şentürk. “Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 18, sy. 1, 2016, ss. 139-60.
Vancouver Selvii Y, Şentürk YA. Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği. isguc. 2016;18(1):139-60.