Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE MEDİKAL TURİZM KAPSAMINDA PLASTİK VE ESTETİK CERRAHİ UYGULAMALARIN HİZMET PAZARLAMASI KARMASI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 284 - 298, 30.12.2020

Öz

Dünyada ve Türkiye’de medikal turistlerin önemli bir kısmının plastik ve estetik cerrahi müdahaleler için seyahat ettikleri
görülmektedir. Plastik ve estetik cerrahiye dayalı medikal turizmde rekabet avantajı elde edebilmek için pazarlama karmasının
yönetilmesi önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, plastik ve estetik cerrahi uygulamalarının hizmet pazarlama
karması açısından teorik bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu çalışma, plastik ve estetik cerrahi uygulamalarının medikal turizm
içindeki yerini gösterdiği için literatüre önemli bir katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, pazarlama karmasının yönetilmesi
konusunda sektöre, merkezi ve siyasi otoritelere öneriler sunduğu için önemlidir. Çalışmanın sonuçlarına göre plastik ve estetik
cerrahi uygulamalar medikal turizmde önemli bir paya sahiptir. Türkiye pazarlama karmasını oluşturan ürün, fiyat, süreç,
fiziksel ortam ve insan unsurları konusunda avantajlı bir konumdadır. Dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini geliştirmelidir.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. (2015). Kozmetik Tedavi için Başvuran Hastalarda Beden Dismorfik Bozukluğu. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 24(3), 324. doi: 10.17827/aktd.77511
  • Adamson, P., & Sarcu, D. (2017). Psychology of the Facelift Patient. Facial Plastic Surgery, 33(03), 252–259. doi: 10.1055/s-0037-1598071
  • Barca, M.; Akdeve, E. ve Gedik Balay, İ. (2013) Türkiye sağlık turizm sektörünün analizi ve strateji önerileri, İşletme Araştırmaları Dergisi. 5 (3): 64-92, s.67
  • Binler, A. (2015). Türkiye’nin Medikal Turizm Açısından Değerlendirilmesi ve Politika Önerileri. Kalkınma Bakanlığı, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Uzmanlık Tezi.
  • Bookman, M. ve Bookman, K. (2007). Medical tourism in developing countries. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
  • Borah G, Rankin M, Wey P. (1999) Psychological complications in 281 plastic surgery practices. Plast Reconstr Surg 1999;104:1241-6.)
  • Boultbee,E.,2012.Medical Tourism: Overview and cost Comparisons’. British Journal of healthcare Management, Cilt18.Sayı:6sf294.
  • Buzcu,Z.,Birdir,K., (2019).Türkiye’de Medikal Turizm İncelemesi: Özel Hastanelerde Bir Çalışma1 Review of Medical Tourism in Turkey: A Study in Private Hospitals
  • Cohen, E. (2008). Medical Tourism in Thailand, AU-GSB e-Journal, 1(1): 24-37.
  • Chopan, M., Sayadi, L., Clark, E. M., & Maguire, K. (2019). Plastic Surgery and Social Media. Plastic and Reconstructive Surgery, 143(4), 1259–1265.
  • Connell, J. (2006). Medical tourism: Sea, sun, sand and surgery. Tourism Management, 27(6), 1093- 1100.
  • Dalen, James, E. ve Alpert, Joseph, S. (2018). Medical Tourists: Incoming and Outgoing. The American Journal of Medicine. July 15,2018.
  • Demirbaş, H. Beden Uygulamaları (Dövme-piercing) ve Estetik Cerrahinin Psikolojisi
  • Frederick DA, Lever J, Peplau LA. (2007) Interest in Cosmetic Surgery and Body Image: Views of Men and Women across the Lifespan. Plastic and Reconstructive Surgery;120: 1407-15.)
  • Herrick,D. (2007). Medical Tourism: Global Competition In Health Care . National Center for Policy Analysis. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152
  • İnam, Ö., & Hotun Şahin, N. (2019). Estetik/kozmetik jinekoloji.
  • ISAPS (2020) International Society of Aesthetic Plastic Surgery, “International Survey on Aesthetic/Cosmetic Procedures Performed in 2019”. https://www.isaps.org/wpcontent/uploads/2020/12/Global-Survey-2019.pdf adresinden 20.12.2020 tarihinde alınmıştır.
  • JCI 2020. https://www.jointcommissioninternational.org/about-jci/accredited-organizations/#
  • Koca, F. (2019) https://www.memurlar.net/haber/872876/20-ulkeye-saglik-ofisi-acilacak.html
  • Kuran,İ.(2018) https://www.aa.com.tr/tr/saglik/turkiye-burun-estetiginde-cekim-noktasi-oldu/1348871
  • Kılınç,İ.(2017). Türkiye’de Sağlık Turizminde Rekabet Gücünü Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Alan Araştırması. Doktora Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Isparta.
  • Medical Tourism Association, (2020). https://www.medicaltourism.com/compare-prices internet sitesinden 20.12.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Mutlu, Ö. (2016). A SWOT-AHP approach for assessment of medical tourism sector in Turkey, Alphanumeric Journal, 4(2), 159-170. DOI : 10.17093/aj.2016.4.2.
  • Patientents Beyond Borders,(2020) https://www.patientsbeyondborders.com/media
  • Rerkrujipimol, J.,& Assenov, I. (2011). Marketing strategies for promoting medical tourism in Thailand. J Tour Hosp CulArts, 3(2), 95-105.
  • Sağlık Bakanlığı (2015). Türkiye’de medikal turizm. http://saglikturizmi.gov.tr/ medical-tourism-inturkey.php (Erişim Tarihi: 01.12.2019).
  • Sağlık bakanlığı a(2020) https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/36997,ozel-saglik-tesisleripdf.pdf?0
  • Sağlık Bakanlığı b (2020)https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/36901,yetki-belgesi-almaya-hakkazanmis-tesis-sayilaripdf.pdf?0
  • Sağlık Bakanlığı, (2013). Türkiye’de Medikal Turizm Değerlendirme Raporu, http://saglikturizmi.gov.tr/admin/content_img/general/big_images/j804Bapmht.pdf Sarwer ve arkadaşları,2003). (Hatice Demirbaş)
  • Sarwer, D. B., Crerand, C. E., Didie, E. R. (2003). Body dysmorphic disorder in cosmetic surgery patients. Facial Plastic Surgery, 19, 7-17.
  • Sarwer, D.B., & Crerand, C.E. (2002). Body image and cosmetic medical treatments. Body Image, 1, 99-111. doi:10.1016/S1740-1445(03)00003-2
  • Slevec J, Tiggemann M. (2010) Attitudes toward cosmetic surgery in middle-aged women: body image, aging anxiety, and the media. Psychology of Women Quarterly. 2010; 34:65–74.)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, (2018). Türkiye Uluslararası Hasta Raporu 2017, Ankara. Tekin, M., ve Zerenler M., (2012). Pazarlama. Konya: Günay Ofset.
  • TURSAB,(2014)https://www.tursab.org.tr/dosya/12186/saglikturizmiraporu_12186_5485299.pdf
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020) Sağlık Turizmi Kişi Sayısı, www.tuik.gov.tr adresinden 19.04.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Türkiye Sağlık Bakanlığı, (2012). Sağlık Turizminde Süreçler ve Aracılar Raporu, https://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/505,saglikturizmiwebpdf.pdf
  • UNWTO, 2019. International Tourism Highlights 2019 Edition sitesinden
  • USHAS,2020. http://www.ushas.com.tr/saglik-turizmi.html
  • Visa (2016). https://usa.visa.com/dam/VCOM/regional/na/us/partner-with-us/documents/mapping-thefuture-of-global-travel.pdf
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Saadet Pınar Temizkan Bu kişi benim

Rahman Temizkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temizkan, S. P., & Temizkan, R. (2020). DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE MEDİKAL TURİZM KAPSAMINDA PLASTİK VE ESTETİK CERRAHİ UYGULAMALARIN HİZMET PAZARLAMASI KARMASI PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 3(2), 284-298.