Amaç: Bu araştırma bir devlet üniversitesinde okuyan hemşirelik öğrencilerinin engelli bireylere karşı tutum ve davranışlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu tanımlayıcı araştırma Ekim 2021-Nisan 2022 tarihinde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 568 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Veriler: Sosyodemografik Anket Formu, Engelli Bireye Karşı Duyarlılık Formu, Engellilere Yönelik Çok Boyutlu Tutum Ölçeği ile toplandı, yüzdelik dağılım, ortalama, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ile değerlendirildi.
Bulgular: Öğrencilerin engelli bireylere karşı duygu alt boyutunda orta, davranış ve düşünce alt boyutunda olumlu tutuma sahip oldukları bulundu. Kadınların düşünce alt boyut puanı ve davranış alt boyut puanı erkeklere göre yüksek olduğu tespit edildi (p=0,000). İlde yaşayan öğrencilerin düşünce alt boyut puanı ve davranış alt boyut puanı ilçe ve köyde yaşayan öğrencilere göre anlamlı derecede yüksekti (p<0.05). Engellilerle ilgili ders almayan öğrencilerin duygu alt boyut puan ortalaması, ders alan öğrencilere göre yüksek olduğu görüldü (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin engelli bireylere yönelik tutumları olumlu bulundu. Bu tutumların daha olumlu yönde değişmesi için sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler işbirliği içinde engellilere yönelik farkındalığı arttıracak panel, seminer gibi programlar düzenleyebilir, öğrencilerin engelli bireylerle temasını arttırmak için engelli bireyler okula davet edilebilir.
.
Aim: This research was conducted to determine the attitudes and behaviors of nursing students studying at a state university towards disabled individuals.
Method: This descriptive study was conducted with 568 nursing students studying at a state university between October 2021 and April 2022. Data were collected with the Sociodemographic Questionnaire, the Disability Sensitivity Form, and the Multidimensional Attitude Scale towards the Disabled, and were evaluated with the percentage distribution, mean, Mann Whitney U, Kruskal Wallies.
Results: It was found that the students had a moderate attitude towards disabled people in the sub-dimension of emotion, and a positive attitude in the sub-dimension of behavior and thought. It was determined that women's thought sub-dimension score and behavior sub-dimension score were higher than men (p=0.000). The thinking sub-dimension score and the behavior sub-dimension score of the students living in the province were significantly higher than the students living in the district and village (p<0.05). It was observed that the emotional sub-dimension average score of the students who did not take courses related to the disabled was higher than the students who took the course (p<0.05).
Conclusion: Students' attitudes towards disabled people were found to be positive. In order to change these attitudes in a more positive way, non-governmental organizations and universities can organize programs such as panels and seminars that will increase awareness about the disabled, and disabled people can be invited to school in order to increase the contact of students with disabled people.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |