Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sanal Müze Turlarına Yönelik Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 219 - 229, 15.12.2022

Öz

Bu çalışmada turizm eğitimi alan öğrencilerin Kültür ve Turizm Bakanlığı web sitesinde mevcut olan sanal müze gezintilerine ilişkin görüşlerinin ortaya koyulması, sanal müze gezintilerinin öğrencilere faydası, öğrencilerin tura ilişkin memnuniyet düzeyleri, web sitenin tasarımı, kullanım kolaylığı ve sanal tur gezintisinin öğrencilerin tekrar ziyaret etme niyetlerine olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Etik kurul izni alınarak öğrencilerle yüz yüze görüşme sonucu yapılan araştırmada fenomenolojik desen kullanılmış olup verilerin analizinde ise nitel analiz yöntemi olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizlerde MAXQDA 2022 programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin sanal müze kavramına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu, turun katılımcılara fayda sağladığı, memnuniyet düzeylerinin olumlu yönde olduğu, web sitenin tasarımının kullanışlı ve kolay olduğu ve turun öğrencilerin yeniden ziyaret etme üzerinde olumlu etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte web sitede bilgilendirme, netlik ve görsellik konularında eksiklikler olduğu belirlenmiş ve bu hususlarda bir takım önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, O. (2021). Deneyimsel pazarlama örneği olarak sanal troya müzesinin müze ziyaret niyetine etkisi. Turist Rehberliği Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 92-106.
  • Al-Makhadmah, I. M. (2020). The role of virtual museum in promoting religious tourism in Jordan. Geo Journal of Tourism and Geosites, 28(1), 268-274.
  • Ateş, U. & Boz, M. (2015). Konaklama işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi: Çanakkale örneği, Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi (JEBPIR), 1 (1), 63-84.
  • Bianchini, R. (2019). When Museum Became Virtual. Erişim adresi: https://www.inexhibit.com/case-studies/virtual-museums-part-1-the-origins/
  • Blanchard, M. E. (1983). Paul Valéry, Walter Benjamin, André Malraux: la littérature et le discours de crise. L'Esprit Createur, 23(4), 38-50.
  • Britannica (2021). Virtual Museum. https://www.britannica.com/search?query=virtual+museum
  • Bramantyo, B. D., & Ismail, P. (2021). Digital Tourism Museum Nasional Indonesia Melalui Virtual Tour Di Masa Pandemi Covid-19. Wacana J. Ilm. Ilmu Komun, 20, 184-196.
  • Canadi, M., Höpken, W., & Fuchs, M. (2010, February). Application of QR codes in online travel distribution. In ENTER (Vol. 10, pp. 978-3).
  • Düzgün, O. (2008). “Sanal Müzecilik ve Müzelerimiz”. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik Sempozyumu 21-22 Mayıs 2007, Ankara,(s.217-220). Ankara: VEKAM Yayınları.
  • El-Said, O., & Aziz, H. (2022). Virtual tours a means to an end: An analysis of virtual tours’ role in tourism recovery post COVID-19. Journal of Travel Research, 61(3), 528-548.
  • Erbay, F. (2001). Sanat eğitiminde müze ve sanat galerilerinin önemi. Türkiye’de Sanat Plastik Sanatlar Dergisi, (48), 26-29.
  • Hacıoğlu, N., & Avcıkurt, C. (2008). Turistik ürün çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hunter, W. C., Chung, N., Gretzel, U., & Koo, C. (2015). Constructivist research in smart tourism. Asia Pacific Journal of Information Systems, 25(1), 103-118.
  • ICOM (2007). Museum definition. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/
  • İçöz, O. (2021). Turizm ve teknoloji: Tarihsel süreçte turizmde teknolojik dönüşüm. Detay Yayıncılık.
  • Kasapoğlu Akyol, P. (2020). Covid-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri. Millî Folklor, 32(127), 72-86.
  • Kaya, R., & Okumuş, O. (2018). SANAL müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Kervanki̇ran, I. (2014). Dünyada değişen müze algısı ekseninde Türkiye’deki müze turizmine bakış. Electronic Turkish Studies, 9(11), 345-369.
  • Kızılhan T. (2017). Evaluating the digital museums in Turkey via content analysis. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1(2), 149-156.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2022, Haziran). Müze nedir? https://pgm.ktb.gov.tr/TR-137113/muze-nedir.html
  • Morgan, J. (2014). A simple explanation of'the internet of things'. Retrieved November, 20, 2015. https://course.ccs.neu.edu/cs7680su18/resources/w1/simpleExplanation.pdf
  • Schweibenz, W. (1998). The" Virtual Museum": New Perspectives For Museums to Present Objects and Information Using the Internet as a Knowledge Base and Communication System. Isi, 34, 185-200.
  • Sürme, M., & Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1794-1805.
  • Teather, L. (1998, April). A museum is a museum is a museum... or is it?: Exploring museology and the Web. In Museums and the Web: An International Conference.
  • Vidal, B. (June, 2019). The new technology and travel revolution. Business Intelligence & Analytics. https://www.wearemarketing.com/blog/tourism-and-technologyhow-tech-is-revolutionizing-travel.html

Opinions of Students with Tourism Education on Virtual Museum Tours

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 219 - 229, 15.12.2022

Öz

This study aims to reveal the opinions of tourism department students about virtual museum tours available on the website of the Ministry of Culture and Tourism, the benefits of virtual museum tours for students, students' satisfaction levels with the tour, the design of the website, ease of use and the effects of virtual tour on students' revisit intentions. The phenomenological design was used in the research, which was conducted as a result of face-to-face interviews with the students, with the permission of the ethics committee and the content analysis method, a qualitative analysis method, was used in the analysis of the data. MAXQDA 2022 program was used in the analyzes. As a result of the analysis, it was concluded that the students' views on the concept of virtual museum were positive, the tour benefited the participants, their satisfaction levels were positive, the design of the website was useful and easy, and the tour had positive effects on students' revisit. Also, it has been determined that there are deficiencies in information, clarity and visuality on the website and some suggestions are made on these issues.

Kaynakça

  • Akgül, O. (2021). Deneyimsel pazarlama örneği olarak sanal troya müzesinin müze ziyaret niyetine etkisi. Turist Rehberliği Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 92-106.
  • Al-Makhadmah, I. M. (2020). The role of virtual museum in promoting religious tourism in Jordan. Geo Journal of Tourism and Geosites, 28(1), 268-274.
  • Ateş, U. & Boz, M. (2015). Konaklama işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi: Çanakkale örneği, Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi (JEBPIR), 1 (1), 63-84.
  • Bianchini, R. (2019). When Museum Became Virtual. Erişim adresi: https://www.inexhibit.com/case-studies/virtual-museums-part-1-the-origins/
  • Blanchard, M. E. (1983). Paul Valéry, Walter Benjamin, André Malraux: la littérature et le discours de crise. L'Esprit Createur, 23(4), 38-50.
  • Britannica (2021). Virtual Museum. https://www.britannica.com/search?query=virtual+museum
  • Bramantyo, B. D., & Ismail, P. (2021). Digital Tourism Museum Nasional Indonesia Melalui Virtual Tour Di Masa Pandemi Covid-19. Wacana J. Ilm. Ilmu Komun, 20, 184-196.
  • Canadi, M., Höpken, W., & Fuchs, M. (2010, February). Application of QR codes in online travel distribution. In ENTER (Vol. 10, pp. 978-3).
  • Düzgün, O. (2008). “Sanal Müzecilik ve Müzelerimiz”. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik Sempozyumu 21-22 Mayıs 2007, Ankara,(s.217-220). Ankara: VEKAM Yayınları.
  • El-Said, O., & Aziz, H. (2022). Virtual tours a means to an end: An analysis of virtual tours’ role in tourism recovery post COVID-19. Journal of Travel Research, 61(3), 528-548.
  • Erbay, F. (2001). Sanat eğitiminde müze ve sanat galerilerinin önemi. Türkiye’de Sanat Plastik Sanatlar Dergisi, (48), 26-29.
  • Hacıoğlu, N., & Avcıkurt, C. (2008). Turistik ürün çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hunter, W. C., Chung, N., Gretzel, U., & Koo, C. (2015). Constructivist research in smart tourism. Asia Pacific Journal of Information Systems, 25(1), 103-118.
  • ICOM (2007). Museum definition. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/
  • İçöz, O. (2021). Turizm ve teknoloji: Tarihsel süreçte turizmde teknolojik dönüşüm. Detay Yayıncılık.
  • Kasapoğlu Akyol, P. (2020). Covid-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri. Millî Folklor, 32(127), 72-86.
  • Kaya, R., & Okumuş, O. (2018). SANAL müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Kervanki̇ran, I. (2014). Dünyada değişen müze algısı ekseninde Türkiye’deki müze turizmine bakış. Electronic Turkish Studies, 9(11), 345-369.
  • Kızılhan T. (2017). Evaluating the digital museums in Turkey via content analysis. Yeni Medya Elektronik Dergisi 1(2), 149-156.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2022, Haziran). Müze nedir? https://pgm.ktb.gov.tr/TR-137113/muze-nedir.html
  • Morgan, J. (2014). A simple explanation of'the internet of things'. Retrieved November, 20, 2015. https://course.ccs.neu.edu/cs7680su18/resources/w1/simpleExplanation.pdf
  • Schweibenz, W. (1998). The" Virtual Museum": New Perspectives For Museums to Present Objects and Information Using the Internet as a Knowledge Base and Communication System. Isi, 34, 185-200.
  • Sürme, M., & Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1794-1805.
  • Teather, L. (1998, April). A museum is a museum is a museum... or is it?: Exploring museology and the Web. In Museums and the Web: An International Conference.
  • Vidal, B. (June, 2019). The new technology and travel revolution. Business Intelligence & Analytics. https://www.wearemarketing.com/blog/tourism-and-technologyhow-tech-is-revolutionizing-travel.html
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Kıvılcım 0000-0003-4745-984X

Ahmet Semih Çalışkan 0000-0003-2104-9930

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kıvılcım, B., & Çalışkan, A. S. (2022). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sanal Müze Turlarına Yönelik Görüşleri. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 5(3), 219-229.