Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSLAM’DA MUTLULUĞUN ANLAMI VE TECRÜBESİ

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 219 - 238, 16.08.2011

Öz

Mutluluk İslam’da saadet terimiyle karşılanmakta ve varlığın iki boyutuna işaret etmektedir: Uhrevî ve dünyevî. Saadetin karşıtı, genel anlamıyla büyük bir sefalet ve bedbahtlığı ifade eden şekâvettir. Ahirete ilişkin boyutunda saadet, en yüksek noktası kendisini Allah’a iradi bir teslimiyette gösteren ve de bilinçli bir yaşam sürerek O’nun emir ve yasaklarına itaat edenlere vaat edilen Allah’ın cemalini görme ebedi huzur ve neşesini de içinde barındıran nihai mutluluğa işaret etmektedir. Durum böyle olunca, uhrevî âlemde saadetin içinde yaşadığımız dünyadaki saadetle üç açıdan çok yakın bir ilişkisi olduğunu görürüz: (1) Kendini bilgide ve sağlam bir karakterde gösteren nefse (benliğe) ilişkin yön, (2) Sağlık ve güvenlik gibi bedene ilişkin yön ve (3) Nefsin ve bedenin dışında kalan ve bu ikisinin mutluluğunu artıracak servet, vb. hususlara ilişkin yön.1 Bu yüzden, içinde yaşadığımız dünyada mutluluk sadece dünyevi yaşamla değil, kaynağı vahiy olan din tarafından yorumlanan ve yönlendirilen bir yaşamla da ilişkilidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm TERCÜMELER
Yazarlar

Şaban Düzgün

Nakîb El-attas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Düzgün, Şaban - El-attas, Nakîb. “İSLAM’DA MUTLULUĞUN ANLAMI VE TECRÜBESİ”. KADER Kelam Araştırmaları Dergisi 9/2 (Ağustos 2011), 219-238.