Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijitalleşen Dünyada Diplomasi, Eğitim ve Dil

Yıl 2024, Sayı: 15, 1640 - 1649, 28.04.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1449129

Öz

Dijitalleşen dünyanın bir yansıması olarak uluslararası ilişkilerde diplomasi, eğitim ve dil, farklı boyutlar kazanarak değişmiş ve gelişmiştir. Başlangıçta yazılı ve sözlü olarak yürütülen diplomatik faaliyetlere zamanla teknolojinin sunduğu imkânlarla sosyal medya araçları da eklenmiş, uluslararası değişim programları ile eğitim, bilim ve kültür işbirlikleri de etkili birer diplomasi aracı olarak yerini almıştır. Özellikle, dijitalleşme sürecinin etkisiyle eğitim, kültür, ekonomi ve güvenlik konularında uluslararası işbirliklerinin artmasıyla diplomaside çeşitli işbirlikleri de işlevsel hâle gelmiştir. Diğer taraftan, tarihsel süreç içinde tek boyutlu, geçici ve kısa süreli diplomasi anlayışı dijitalleşen dünyanın bir yansıması olarak değişmiş; çok boyutlu, süreklilik gerektiren bir anlayışla ve değişim programları başta olmak üzere uluslararası eğitim işbirlikleriyle de çeşitlenmiştir. Diplomasinin barışçıl bir zeminde gelişmesinde uluslararası alanda eğitim, bilim ve kültürel işbirlikleri de etkili birer diplomasi aracı olarak önem kazanmıştır. Nitekim diplomasi, dijital teknolojilerin sağladığı hızın ve iletişim imkanlarının artmasıyla, özellikle uluslararası eğitim işbirliklerinin yaygınlaşması ve bir anlamda ortak dijital bir dilin yaygınlaşması ile dijitalleşen dünyada adeta yeniden şekillenmektedir. Diğer taraftan dijitalleşme uluslararası işbirliklerini arttırmakta ve toplumları birbirine yaklaştıran ve birtakım önyargıların aşılmasında yardımcı bir işleve de sahip olmuştur. Bu bağlamda çalışmanın ilk kısmında dijitalleşen dünyada diplomasi, ikinci kısmında dijitalleşen dünyada eğitim ve diplomasi ele alınırken dijitalleşen dünyada dil ve diplomasi son bölümde değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Abdurahmanlı, E. ve Bağış, E. (2021). Diplomasi Tanımı ve Uluslararası Konjonktürde Mevcut Olan Diplomasi Türleri. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 140-160.
  • EC (2022). Erasmus+ Programme Guide, Version 2 (2022): 26-01-2022, s. 4. Erişim Tarihi: Eylül 26, 2022, https://erasmus-plus. ec.europa.eu/sites/default/files/2022-01/2022-erasmusplus-programme-guide-v2_en_0.pdf
  • Ertan, E. ve Solak, E. (2013). Diplomaside Dilin Kullanımı. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 23(1), 27-37. Kissinger, H. (1994). Diplomacy. First Edition. New York: Simon & Schuster
  • Klavins, D. (2011). Understanding the Essence of Modern Diplomacy. Berlin: The ICD Annual Academic Conference on Cultural Diplomacy Document, Dec-15th-18th, 2011.
  • Nicholson, H. (1939). Diplomacy. First Edition. Oxford University Press.
  • Nick, S. (2001). Use of Language in Diplomacy. Language and Diplomacy. Ed by J. Kurbalija and H. Slavic.
  • Ruey, T. (2017). The History of Diplomacy and the Ancient Greek, Italian, Roman, and French Diplomatic Traditions. The Evolution of Diplomacy. Grin Politics Essay.
  • Satow, E. (2011). Diplomacy. A Guide to Diplomatic Practice. Cambridge University Press.
  • Saygın, E. ve Yamak, T. (2017). Yükselen Bir Ekonomi Diplomasisi Enstrümanı Olarak Egemen Varlık Fonları: Türkiye Varlık Fonu Uygulaması. 9. Uludağ Uluslararası İlişkiler Kongresi, Bursa, 23-24 Ekim 2017.
  • Şahin, M. (2009). Osmanlı Diplomasisinde Değişim ve Osmanlı Devleti’nin Avrupa Devletler Sistemine Girişi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(46), 823-834.
  • TDK (2019). Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yay.
  • Uygun, Z. (2014). Bilim Diplomasisi ve Bakanlık Yurt Dışı Teşkilatının Tasarlanması. Anahtar Dergisi, Ankara: T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ocak 2014, sayı: 301.
  • Versan, V. (1999). Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’tan Sonra Batı Devletler Hukukunun Benimsenmesi. Çağdaş Türk Diplomasisi: 200 Yıllık Süreç, Ankara: TTK Yay.
  • Yamak, T. ve Saygın, E. (2019). Türkiye’nin Ekonomik Güç Potansiyeli: Bir ‘Ekonomi Diplomasisi’ Enstrümanı Olarak Türkiye Varlık Fonu Uygulaması. Fiscaoeconomia, 3(1), 88-114.
  • Yıldırım, G. (2014). Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü Örneği Çerçevesinde Kültürel Diplomasi. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi

Diplomacy, Education and Language in the Digitalizing World

Yıl 2024, Sayı: 15, 1640 - 1649, 28.04.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1449129

Öz

As a reflection of the digitalizing world, diplomacy, education, and language in international relations have changed and developed by gaining different dimensions. Over time, social media tools have been added to diplomatic activities, which were initially carried out in written and verbal formats, with the opportunities offered by technology, international exchange programs, and education, science, and cultural collaborations have also taken their place as practical diplomatic tools. In particular, various diplomacy cooperations have become functional with the influence of the digitalization process and the increase in international cooperation in education, culture, economy, and security. On the other hand, the understanding of one-dimensional, temporary, and short-term diplomacy over the historical process has changed as a reflection of the digitalizing world. It has diversified with a multi-dimensional, continuity-requiring understanding and international educational collaborations, especially exchange programs. International educational, scientific, and cultural collaborations have also gained importance as practical diplomatic tools for diplomacy on a peaceful basis. Diplomacy is being reshaped in the digitalizing world with the increase in speed and communication opportunities provided by digital technologies, especially with the spread of international education collaborations and, in a sense, with the spread of a standard digital language. On the other hand, digitalization increases international cooperation, brings societies closer together, and helps overcome prejudices. In this context, diplomacy in the digitalizing world was discussed in the first part of the study, education and diplomacy in the digitalizing world were discussed in the second part, and language and diplomacy in the digitalizing world were evaluated in the last part.

Kaynakça

  • Abdurahmanlı, E. ve Bağış, E. (2021). Diplomasi Tanımı ve Uluslararası Konjonktürde Mevcut Olan Diplomasi Türleri. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 140-160.
  • EC (2022). Erasmus+ Programme Guide, Version 2 (2022): 26-01-2022, s. 4. Erişim Tarihi: Eylül 26, 2022, https://erasmus-plus. ec.europa.eu/sites/default/files/2022-01/2022-erasmusplus-programme-guide-v2_en_0.pdf
  • Ertan, E. ve Solak, E. (2013). Diplomaside Dilin Kullanımı. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 23(1), 27-37. Kissinger, H. (1994). Diplomacy. First Edition. New York: Simon & Schuster
  • Klavins, D. (2011). Understanding the Essence of Modern Diplomacy. Berlin: The ICD Annual Academic Conference on Cultural Diplomacy Document, Dec-15th-18th, 2011.
  • Nicholson, H. (1939). Diplomacy. First Edition. Oxford University Press.
  • Nick, S. (2001). Use of Language in Diplomacy. Language and Diplomacy. Ed by J. Kurbalija and H. Slavic.
  • Ruey, T. (2017). The History of Diplomacy and the Ancient Greek, Italian, Roman, and French Diplomatic Traditions. The Evolution of Diplomacy. Grin Politics Essay.
  • Satow, E. (2011). Diplomacy. A Guide to Diplomatic Practice. Cambridge University Press.
  • Saygın, E. ve Yamak, T. (2017). Yükselen Bir Ekonomi Diplomasisi Enstrümanı Olarak Egemen Varlık Fonları: Türkiye Varlık Fonu Uygulaması. 9. Uludağ Uluslararası İlişkiler Kongresi, Bursa, 23-24 Ekim 2017.
  • Şahin, M. (2009). Osmanlı Diplomasisinde Değişim ve Osmanlı Devleti’nin Avrupa Devletler Sistemine Girişi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(46), 823-834.
  • TDK (2019). Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yay.
  • Uygun, Z. (2014). Bilim Diplomasisi ve Bakanlık Yurt Dışı Teşkilatının Tasarlanması. Anahtar Dergisi, Ankara: T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ocak 2014, sayı: 301.
  • Versan, V. (1999). Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’tan Sonra Batı Devletler Hukukunun Benimsenmesi. Çağdaş Türk Diplomasisi: 200 Yıllık Süreç, Ankara: TTK Yay.
  • Yamak, T. ve Saygın, E. (2019). Türkiye’nin Ekonomik Güç Potansiyeli: Bir ‘Ekonomi Diplomasisi’ Enstrümanı Olarak Türkiye Varlık Fonu Uygulaması. Fiscaoeconomia, 3(1), 88-114.
  • Yıldırım, G. (2014). Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü Örneği Çerçevesinde Kültürel Diplomasi. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çok Kültürlü ve Kültürlerarası Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Liya Demir 0000-0002-0293-227X

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2024
Kabul Tarihi 3 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Demir, L. (2024). Dijitalleşen Dünyada Diplomasi, Eğitim ve Dil. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(15), 1640-1649. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1449129

 Dergimiz

* Uluslararası Hakemli Dergidir (International Peer Reviewed Journal)
* Yılda 6 sayı yayımlanmaktadır (Published 6 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler yayımlanmaktadır.
* Dergi açık erişimli bir dergidir.
* Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License