Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2023 EXPO ETKİNLİĞİNİN KAHRAMANMARAŞ EKONOMİSİNE VE ÇEVRESEL DEĞİŞİME DUYARLILIĞI

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 3, 1021 - 1041, 31.12.2023
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1211744

Öz

Bu çalışma 2023 Expo etkinliğinin Kahramanmaraş’ta yapılabilirliğinin il ekonomisine ve değişen çevre koşullarına etkisinin ne ölçüde şehre katkı sağlayabileceğinin tespiti için önem taşımaktadır. Çalışmada belirlenen amaca yönelik olarak nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat yöntemi tercih edilmiştir. Mülakatın yapıldığı kişiler 2023-Expo Kahramanmaraş etkinliğinden sorumlu şehir danışman kurulu olarak belirlenmiştir. Şehir danışma kurulundaki her paydaşa ayrı ayrı yöneltilen sorulardan çıkan temel bulgulara göre 2023 Expo Kahramanmaraş etkinliğinin ekonomik, sosyal, kültürel ve uluslararası işbirliğine yönelik birçok alanda şehre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu anlamda uluslararası bir mega etkinlik olarak Expo etkinlikleri düzenlendikleri şehir ve bölgeye farklı alternatif ve fırsatlar sunarak marka şehir olma yolunda ev sahibi ülke ve bölgeyi desteklemektedir. Ayrıca 2023 Expo Kahramanmaraş için yapılan yatırımların sadece Expo etkinliği ile sınırlı kalmayıp Kahramanmaraş halkının daha sonraki süreçlerde de kullanabileceği sosyal, ekonomik, kültürel ve çevresel etkinlik alanlarının uzun dönemde şehre katma değer sağlayacağı bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akyol A, D (2003). Dünya Fuarlarının-Expolarının Mimari Değerlendirilmesi: Türk Pavyonları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Anonim. Dünyadaki Expolar. https://www.bie-paris.org/site/en/all-horticultural-expos.(Erişim Tarihi:9/05/2022).
  • Anonim. http://mimdap.org/. (Erişim Tarihi:22/05/2022)
  • Anonim. https://expo.tarimorman.gov.tr/Sayfalar/Detay.aspx?SayfaId=18. (Erişim Tarihi:12/05/2022)
  • Anonim. https://expo2021hatay.com. (Erişim Tarihi:19/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org. (Erişim Tarihi:20/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org/expo-yonetim. (Erişim Tarihi:25/05/2022)
  • Anonim. https://stringfixer.com/tr/Binyanei_HaUmah. (Erişim Tarihi:24/05/2022)
  • Anonim. https://www.mfa.gov.tr/dunya-sergileri-_expo_.tr.mfa. (Erişim Tarihi:16/05/2022)
  • Anonim.https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/11786/mod_resource/content/1/Peyzaj%20Yap%C4%B1lar%C4%B1%2010.%20Hafta%20Fuar%20ve%20Sergi%20Alanlar%C4%B1.pdf. (Erişim Tarihi:05/06/2022)
  • Aycı, A. (2014). İşletmeler İçin Fuar Pazarlaması Rehberi. Elif Yayınevi.
  • Badak, S. (2018). Türkiye’de Milli Fuarcılığın Durum Tespiti Ve Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Abd., Burdur).
  • Badak, S., ve Özdaşlı, K. (2019). Sistem Yaklaşımı Açısından Türkiye'de Uluslararası Fuarcılığın Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Süleyman Demirel University Journal Of Faculty Of Economics & Administrative Sciences, 24(4)).
  • Berber, A., ve Kurt, M, (2016). İşletmecilik tarihi bağlamında ilk dünya fuarı (Londra, 1851). İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 45, 174-181.
  • Creswell, J. W. (2016). Reflections On The MMIRA The Future Of Mixed Methods Task Force Report. Journal Of Mixed Methods Research, 10(3), 215-219.
  • Dilek, S., & Kandemir, O. (2013). In The Process of Global Crisis The Importance of Tourism In Decreasing Regional Development Differences: An Evaluation of Kastamonu Province in Turkey. International Journal of Management and Innovation, 5(1), 12-29.
  • Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı Anonim.https://www.dogaka.gov.tr/assets/upload/dosyalar/www.dogaka.gov.tr_2580_DO4Y03RJ_EXPO-Bilgi-Notu.pdf. (Erişim Tarihi:9/05/2022)
  • Ergüney, Y. Duygu. (2015). On dokuzuncu Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Fuarları ve Osmanlı Devleti’nin Mimari Temsili. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Günay, E., Çuhalı, G. İ., ve Çelik, O. Marka Kent Yaklaşımı İle Tarihsel Kimliğinin Tanıtılmasında Kahramanmaraş’ın Avantaj Ve Dezavantajları. Journal Of Economics And Research, 2(2), 73-94.
  • Güven, M. Ü., ve Belma, S.(2022). Mega Etkinliklerin Kent Turizmine Etkisi: Expo 2023 Kahramanmaraş Örneği (The. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 10(1), 692-715.
  • James, B. (2007). Sydney Olympic Park: Olympic legacy or burden. Unpublished honours thesis, University of New South Wales, http://www. be. unsw. edu. au/sites/default/files/upload/pdf/schools_and_eng agement/resources/_notes/5A3_14. pdf, 10.
  • Karahan, F., Özgeriş, M., Demircan, N., Sezen, I., ve Karahan, A.(2021). Türkiye’nin Dünya Fuarı Deneyimi: Expo 2016 Antalya Üzerine Bir İnceleme. Journal Of Humanities And Tourism Research, 11(2), 320-338.
  • Kaya, N.(1995). A Design Proposal for İzmir Universal Exposition Project in the Context of Urban Design. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Korkmaz, H. (2000). Kahramanmaraş Havzası’nın Jeomorfolojisi. [Yayınlanmış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Loscertales, V. G. (2018), Preface. Bureau International des Expositions (BIE) Bulletin 2018.
  • Loscertales, Vicente Gonzalez (2012). World Expos Open the Door to the Future. World Finance The Voice of The Market, https://www.bie-paris.org/site/en/publications/articles/item/191-world-expos-open-the-door-to-the-future. Erişim Tarihi;11/05/2022.
  • Ökmen, M., Can, E., ve Çağatay, U. (2012). Expo 2020 Organizasyonu ve İzmir'in Marka Kent Olabilme Potansiyeli. In Efss’ 12-Eurasian Forum On Social Sciences,“World Economic Development Paradigm: Market and Beyond” October (pp. 18-21).
  • Özkan, Ş. (2017). Dünya Expo alanlarında sanat yapıtları ve Expo 2016 Antalya örneği [Master's thesis], Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Polat, B., ve Tezcan, S.(2020). Expo’nun Kentsel Fonksiyonları Belirlemedeki Rolü Üzerine Bir Sağlık Kampüsü Önerisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 354-371.
  • Polat, M. (2019). Expo ve Türkiye. International Journal of Business Economics and Management Perspectives ISSN, 2458-8997.
  • Stebbins, R. A. (2001). Exploratory Research İn The Social Sciences (Vol. 48). Sage.
  • Tekdemir, A. (2013). 1867 Paris Sergisi ve Sultan Abdülaziz’in Sergiyi Ziyareti. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(06), 1-19.
  • Tezcan, S. (2011). Kentler Arası Rekabet, Kentsel Pazarlama, Markalaşmanın Planlama Açısından Değerlendirilmesi İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Topgül, A. E.(2012). Mega Etkinlik Olarak Fuarların Kentlerdeki Mirası: Lizbon Expo 98 Fuarı Üzerinden Bir Okuma.www.academia.edu.tr.ss.245 – 261.
  • Tunahan, B. (2020). Antalya’nın Expo 2016 Tecrübesi ve Organizasyon Mirasının Değerlendirilmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 281-298.
  • Uygurtürk, H. ve Yılmaz, A. (2019). Şehir Pazarlamasında Marka Değeri Algısının Önemi: Sivas İli Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 394-409.
  • Vatansever, N. (2009). Sergi binalarında, geniş açıklık geçen çelik taşıyıcı sistemlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi], DEÜ.
  • Yazıcı, N. (2004). Uluslararası Sergilerde Osmanlı Mimarisi’nin Sunumu. Arkitekt, 71, 18-31.
Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 3, 1021 - 1041, 31.12.2023
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1211744

Öz

Kaynakça

  • Akyol A, D (2003). Dünya Fuarlarının-Expolarının Mimari Değerlendirilmesi: Türk Pavyonları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Anonim. Dünyadaki Expolar. https://www.bie-paris.org/site/en/all-horticultural-expos.(Erişim Tarihi:9/05/2022).
  • Anonim. http://mimdap.org/. (Erişim Tarihi:22/05/2022)
  • Anonim. https://expo.tarimorman.gov.tr/Sayfalar/Detay.aspx?SayfaId=18. (Erişim Tarihi:12/05/2022)
  • Anonim. https://expo2021hatay.com. (Erişim Tarihi:19/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org. (Erişim Tarihi:20/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org/expo-yonetim. (Erişim Tarihi:25/05/2022)
  • Anonim. https://stringfixer.com/tr/Binyanei_HaUmah. (Erişim Tarihi:24/05/2022)
  • Anonim. https://www.mfa.gov.tr/dunya-sergileri-_expo_.tr.mfa. (Erişim Tarihi:16/05/2022)
  • Anonim.https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/11786/mod_resource/content/1/Peyzaj%20Yap%C4%B1lar%C4%B1%2010.%20Hafta%20Fuar%20ve%20Sergi%20Alanlar%C4%B1.pdf. (Erişim Tarihi:05/06/2022)
  • Aycı, A. (2014). İşletmeler İçin Fuar Pazarlaması Rehberi. Elif Yayınevi.
  • Badak, S. (2018). Türkiye’de Milli Fuarcılığın Durum Tespiti Ve Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Abd., Burdur).
  • Badak, S., ve Özdaşlı, K. (2019). Sistem Yaklaşımı Açısından Türkiye'de Uluslararası Fuarcılığın Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Süleyman Demirel University Journal Of Faculty Of Economics & Administrative Sciences, 24(4)).
  • Berber, A., ve Kurt, M, (2016). İşletmecilik tarihi bağlamında ilk dünya fuarı (Londra, 1851). İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 45, 174-181.
  • Creswell, J. W. (2016). Reflections On The MMIRA The Future Of Mixed Methods Task Force Report. Journal Of Mixed Methods Research, 10(3), 215-219.
  • Dilek, S., & Kandemir, O. (2013). In The Process of Global Crisis The Importance of Tourism In Decreasing Regional Development Differences: An Evaluation of Kastamonu Province in Turkey. International Journal of Management and Innovation, 5(1), 12-29.
  • Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı Anonim.https://www.dogaka.gov.tr/assets/upload/dosyalar/www.dogaka.gov.tr_2580_DO4Y03RJ_EXPO-Bilgi-Notu.pdf. (Erişim Tarihi:9/05/2022)
  • Ergüney, Y. Duygu. (2015). On dokuzuncu Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Fuarları ve Osmanlı Devleti’nin Mimari Temsili. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Günay, E., Çuhalı, G. İ., ve Çelik, O. Marka Kent Yaklaşımı İle Tarihsel Kimliğinin Tanıtılmasında Kahramanmaraş’ın Avantaj Ve Dezavantajları. Journal Of Economics And Research, 2(2), 73-94.
  • Güven, M. Ü., ve Belma, S.(2022). Mega Etkinliklerin Kent Turizmine Etkisi: Expo 2023 Kahramanmaraş Örneği (The. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 10(1), 692-715.
  • James, B. (2007). Sydney Olympic Park: Olympic legacy or burden. Unpublished honours thesis, University of New South Wales, http://www. be. unsw. edu. au/sites/default/files/upload/pdf/schools_and_eng agement/resources/_notes/5A3_14. pdf, 10.
  • Karahan, F., Özgeriş, M., Demircan, N., Sezen, I., ve Karahan, A.(2021). Türkiye’nin Dünya Fuarı Deneyimi: Expo 2016 Antalya Üzerine Bir İnceleme. Journal Of Humanities And Tourism Research, 11(2), 320-338.
  • Kaya, N.(1995). A Design Proposal for İzmir Universal Exposition Project in the Context of Urban Design. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Korkmaz, H. (2000). Kahramanmaraş Havzası’nın Jeomorfolojisi. [Yayınlanmış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Loscertales, V. G. (2018), Preface. Bureau International des Expositions (BIE) Bulletin 2018.
  • Loscertales, Vicente Gonzalez (2012). World Expos Open the Door to the Future. World Finance The Voice of The Market, https://www.bie-paris.org/site/en/publications/articles/item/191-world-expos-open-the-door-to-the-future. Erişim Tarihi;11/05/2022.
  • Ökmen, M., Can, E., ve Çağatay, U. (2012). Expo 2020 Organizasyonu ve İzmir'in Marka Kent Olabilme Potansiyeli. In Efss’ 12-Eurasian Forum On Social Sciences,“World Economic Development Paradigm: Market and Beyond” October (pp. 18-21).
  • Özkan, Ş. (2017). Dünya Expo alanlarında sanat yapıtları ve Expo 2016 Antalya örneği [Master's thesis], Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Polat, B., ve Tezcan, S.(2020). Expo’nun Kentsel Fonksiyonları Belirlemedeki Rolü Üzerine Bir Sağlık Kampüsü Önerisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 354-371.
  • Polat, M. (2019). Expo ve Türkiye. International Journal of Business Economics and Management Perspectives ISSN, 2458-8997.
  • Stebbins, R. A. (2001). Exploratory Research İn The Social Sciences (Vol. 48). Sage.
  • Tekdemir, A. (2013). 1867 Paris Sergisi ve Sultan Abdülaziz’in Sergiyi Ziyareti. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(06), 1-19.
  • Tezcan, S. (2011). Kentler Arası Rekabet, Kentsel Pazarlama, Markalaşmanın Planlama Açısından Değerlendirilmesi İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Topgül, A. E.(2012). Mega Etkinlik Olarak Fuarların Kentlerdeki Mirası: Lizbon Expo 98 Fuarı Üzerinden Bir Okuma.www.academia.edu.tr.ss.245 – 261.
  • Tunahan, B. (2020). Antalya’nın Expo 2016 Tecrübesi ve Organizasyon Mirasının Değerlendirilmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 281-298.
  • Uygurtürk, H. ve Yılmaz, A. (2019). Şehir Pazarlamasında Marka Değeri Algısının Önemi: Sivas İli Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 394-409.
  • Vatansever, N. (2009). Sergi binalarında, geniş açıklık geçen çelik taşıyıcı sistemlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi], DEÜ.
  • Yazıcı, N. (2004). Uluslararası Sergilerde Osmanlı Mimarisi’nin Sunumu. Arkitekt, 71, 18-31.

THE SENSITIVITY OF THE 2023 EXPO EVENT TO KAHRAMANMARAŞ ECONOMY AND ENVIRONMENTAL CHANGE

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 3, 1021 - 1041, 31.12.2023
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1211744

Öz

This study is important to determine to what extent the feasibility of the 2023-Expo event in Kahramanmaraş can contribute to the city's economy and changing environmental conditions. For the purpose determined in the study, in-depth interview method, one of the qualitative research methods, was preferred. The interviewees were determined as the city advisory board responsible for the 2023-Expo Kahramanmaraş event. According to the main findings from the questions posed to each stakeholder in the city advisory board, it is thought that the 2023-Expo Kahramanmaraş event will contribute to the city in many areas of economic, social, cultural and international cooperation. In this sense, as an international mega-event, Expo activities support the host country and region in becoming a brand city by offering different alternatives and opportunities to the city and region where they are held. In addition, it has been found that the investments made for the 2023-Expo Kahramanmaraş will not only be limited to the Expo event, but also that the social, economic, cultural and environmental activity areas that the people of Kahramanmaraş can use in the later processes will provide added value to the city in the long term.

Kaynakça

  • Akyol A, D (2003). Dünya Fuarlarının-Expolarının Mimari Değerlendirilmesi: Türk Pavyonları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Anonim. Dünyadaki Expolar. https://www.bie-paris.org/site/en/all-horticultural-expos.(Erişim Tarihi:9/05/2022).
  • Anonim. http://mimdap.org/. (Erişim Tarihi:22/05/2022)
  • Anonim. https://expo.tarimorman.gov.tr/Sayfalar/Detay.aspx?SayfaId=18. (Erişim Tarihi:12/05/2022)
  • Anonim. https://expo2021hatay.com. (Erişim Tarihi:19/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org. (Erişim Tarihi:20/05/2022)
  • Anonim. https://expo2023.org/expo-yonetim. (Erişim Tarihi:25/05/2022)
  • Anonim. https://stringfixer.com/tr/Binyanei_HaUmah. (Erişim Tarihi:24/05/2022)
  • Anonim. https://www.mfa.gov.tr/dunya-sergileri-_expo_.tr.mfa. (Erişim Tarihi:16/05/2022)
  • Anonim.https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/11786/mod_resource/content/1/Peyzaj%20Yap%C4%B1lar%C4%B1%2010.%20Hafta%20Fuar%20ve%20Sergi%20Alanlar%C4%B1.pdf. (Erişim Tarihi:05/06/2022)
  • Aycı, A. (2014). İşletmeler İçin Fuar Pazarlaması Rehberi. Elif Yayınevi.
  • Badak, S. (2018). Türkiye’de Milli Fuarcılığın Durum Tespiti Ve Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Abd., Burdur).
  • Badak, S., ve Özdaşlı, K. (2019). Sistem Yaklaşımı Açısından Türkiye'de Uluslararası Fuarcılığın Gelişimine Yönelik Bir Model Önerisi. (Süleyman Demirel University Journal Of Faculty Of Economics & Administrative Sciences, 24(4)).
  • Berber, A., ve Kurt, M, (2016). İşletmecilik tarihi bağlamında ilk dünya fuarı (Londra, 1851). İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 45, 174-181.
  • Creswell, J. W. (2016). Reflections On The MMIRA The Future Of Mixed Methods Task Force Report. Journal Of Mixed Methods Research, 10(3), 215-219.
  • Dilek, S., & Kandemir, O. (2013). In The Process of Global Crisis The Importance of Tourism In Decreasing Regional Development Differences: An Evaluation of Kastamonu Province in Turkey. International Journal of Management and Innovation, 5(1), 12-29.
  • Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı Anonim.https://www.dogaka.gov.tr/assets/upload/dosyalar/www.dogaka.gov.tr_2580_DO4Y03RJ_EXPO-Bilgi-Notu.pdf. (Erişim Tarihi:9/05/2022)
  • Ergüney, Y. Duygu. (2015). On dokuzuncu Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Fuarları ve Osmanlı Devleti’nin Mimari Temsili. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Günay, E., Çuhalı, G. İ., ve Çelik, O. Marka Kent Yaklaşımı İle Tarihsel Kimliğinin Tanıtılmasında Kahramanmaraş’ın Avantaj Ve Dezavantajları. Journal Of Economics And Research, 2(2), 73-94.
  • Güven, M. Ü., ve Belma, S.(2022). Mega Etkinliklerin Kent Turizmine Etkisi: Expo 2023 Kahramanmaraş Örneği (The. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 10(1), 692-715.
  • James, B. (2007). Sydney Olympic Park: Olympic legacy or burden. Unpublished honours thesis, University of New South Wales, http://www. be. unsw. edu. au/sites/default/files/upload/pdf/schools_and_eng agement/resources/_notes/5A3_14. pdf, 10.
  • Karahan, F., Özgeriş, M., Demircan, N., Sezen, I., ve Karahan, A.(2021). Türkiye’nin Dünya Fuarı Deneyimi: Expo 2016 Antalya Üzerine Bir İnceleme. Journal Of Humanities And Tourism Research, 11(2), 320-338.
  • Kaya, N.(1995). A Design Proposal for İzmir Universal Exposition Project in the Context of Urban Design. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Korkmaz, H. (2000). Kahramanmaraş Havzası’nın Jeomorfolojisi. [Yayınlanmış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Loscertales, V. G. (2018), Preface. Bureau International des Expositions (BIE) Bulletin 2018.
  • Loscertales, Vicente Gonzalez (2012). World Expos Open the Door to the Future. World Finance The Voice of The Market, https://www.bie-paris.org/site/en/publications/articles/item/191-world-expos-open-the-door-to-the-future. Erişim Tarihi;11/05/2022.
  • Ökmen, M., Can, E., ve Çağatay, U. (2012). Expo 2020 Organizasyonu ve İzmir'in Marka Kent Olabilme Potansiyeli. In Efss’ 12-Eurasian Forum On Social Sciences,“World Economic Development Paradigm: Market and Beyond” October (pp. 18-21).
  • Özkan, Ş. (2017). Dünya Expo alanlarında sanat yapıtları ve Expo 2016 Antalya örneği [Master's thesis], Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Polat, B., ve Tezcan, S.(2020). Expo’nun Kentsel Fonksiyonları Belirlemedeki Rolü Üzerine Bir Sağlık Kampüsü Önerisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 354-371.
  • Polat, M. (2019). Expo ve Türkiye. International Journal of Business Economics and Management Perspectives ISSN, 2458-8997.
  • Stebbins, R. A. (2001). Exploratory Research İn The Social Sciences (Vol. 48). Sage.
  • Tekdemir, A. (2013). 1867 Paris Sergisi ve Sultan Abdülaziz’in Sergiyi Ziyareti. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(06), 1-19.
  • Tezcan, S. (2011). Kentler Arası Rekabet, Kentsel Pazarlama, Markalaşmanın Planlama Açısından Değerlendirilmesi İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Topgül, A. E.(2012). Mega Etkinlik Olarak Fuarların Kentlerdeki Mirası: Lizbon Expo 98 Fuarı Üzerinden Bir Okuma.www.academia.edu.tr.ss.245 – 261.
  • Tunahan, B. (2020). Antalya’nın Expo 2016 Tecrübesi ve Organizasyon Mirasının Değerlendirilmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 281-298.
  • Uygurtürk, H. ve Yılmaz, A. (2019). Şehir Pazarlamasında Marka Değeri Algısının Önemi: Sivas İli Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 394-409.
  • Vatansever, N. (2009). Sergi binalarında, geniş açıklık geçen çelik taşıyıcı sistemlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi], DEÜ.
  • Yazıcı, N. (2004). Uluslararası Sergilerde Osmanlı Mimarisi’nin Sunumu. Arkitekt, 71, 18-31.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hayrettin Kesgingöz 0000-0002-5143-4891

Murat Burak 0000-0002-5136-7238

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kesgingöz, H., & Burak, M. (2023). 2023 EXPO ETKİNLİĞİNİN KAHRAMANMARAŞ EKONOMİSİNE VE ÇEVRESEL DEĞİŞİME DUYARLILIĞI. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 1021-1041. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1211744

.