Bu araştırmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evreni, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ili Pazarcık ilçesindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan 944 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak evrenden seçilen 417 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” ve “Sınıf Yönetimi Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu; bu ilişkinin pozitif yönlü ve orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerinin ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin yüksek düzeyde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışma sonunda ise araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Okuryazarlık Dijital Okuryazarlık Sınıf Yönetimi Teknolojinin Eğitime Etkisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3 |
.