Gender regardless of any biological
considerations includes definitions of gender roles and social practices that
determine the hierarchy and power relations between genders in a society. In
this sense, gender stereotypes are socially constructed practices that are
passed on to generations through socialization. This study focuses on
definitions and experiences of university students' gender hierarchy. The aim
of the study is to analyze the students' definition of masculine domination and
hegemonic masculinity and to examine their experiences. From this point of
view, the issue is debated with reference to in-depth interviews conducted with
a total of twenty university students including eleven female and nine male
students whose ages range from nineteen to thirty. The subject is examined
through gender related themes as regards to in-depth interviewing. In this
framework, it can be said that university students still internalize and
reinforce these roles despite their critical attitudes and questions about
traditional gender roles.
Gender Femininity Masculinity Gender Hierarchy Practice of Everyday Life
Toplumsal
cinsiyet, biyolojik özelliklerden ayrı olarak, bir toplumda cinsiyetler arası
hiyerarşiyi ve güç ilişkilerini belirleyen tanımlamaları ve toplumsal
pratikleri içerir. Bu anlamda toplumsal cinsiyet davranış kalıpları
toplumsallaşma ile kuşaklara aktarılan ve sosyal olarak inşa edilen
pratiklerdir. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet
hiyerarşisine dair tanımlama ve deneyimlerine odaklanmaktadır. Çalışma
öğrencilerin eril tahakküme ilişkin algılarının çözümlenmesi ve hegemonik
erkekliğe ilişkin tanımlamaları ve deneyimlerini irdelemek amacındadır. Bu
bakış açısıyla konu, on bir kadın ve dokuz erkekten oluşan ve yaşları on dokuz
ile otuz arasında değişen yirmi üniversite öğrencisiyle yapılan görüşme
verilerinden elde edilen bulgularla tartışılmaktadır. Derinlemesine
görüşmelerden hareketle konu toplumsal cinsiyete ilişkin temalar aracılığıyla
irdelenmektedir. Bu çerçeveden bakıldığında, üniversite öğrencilerinin
geleneksel toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eleştirel tutumlarına ve
sorgulamalarına rağmen yine de bu rolleri içselleştirdikleri ve pekiştirdikleri
söylenebilir.
Toplumsal Cinsiyet Kadınlık Erkeklik Toplumsal Cinsiyet Hiyerarşisi Gündelik Hayat Pratikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.