BibTex RIS Kaynak Göster

İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 504 - 517, 01.01.2004

Öz

In this study babies', from the birth to the first 18 months, play characteristic parallel to their physical, psiko-motor and intellectual development were reviewed. From the beginning of life, knowing developmental characteristics of children and characteristics of play as a part their life will be useful in order to support these characteristics. This study discussed the babies' physical, psiko-motor and intellectual development parallel to the characteristics of play, characteristics of objects of play and role of the adults and environments in the first 18 months. The first 18 months consist of the first three months, three to nine months and nine to eighteen months. In addition, some suggestions to adults were offered in terms of selecting play objects and supporting play development.

İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 504 - 517, 01.01.2004

Öz

Bu çalışmada, doğumdan itibaren ilk 18 ayda bebeklerin, fiziksel, psiko-motor ve zihinsel gelişimlerine paralel olarak gösterdikleri oyun özellikleri incelenmiştir. Yaşamın ilk aylarından itibaren, çocukların gelişim özelliklerinin ve buna bağlı olarak günlük yaşamlarının önemli bir parçasını oluşturan oyun özelliklerinin bilinmesinin, bu özelliklerin desteklenmesinde yarar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, bebeğin ilk 18 ayını kapsayan dönem, ilk üç ay, 3-9 ay, 9-18 aylık evrelerde ele alınmış ve her evrede bebeklerin fiziksel, psiko-motor ve zihinsel gelişimlerine paralel olarak gösterdikleri oyun özellikleri, oyun objelerinin özellikleri, çevrenin ve yetişkinlerin rolü açılarından incelenmiştir. Ayrıca yetişkinlere bu dönemdeki bebeklerin oyun objelerinin seçiminde ve oyun gelişimlerini desteklemede yararlı olabilecek öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Koçer Çiftçibaşı

Çocuk Gelişimi Öğretmeni Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Çiftçibaşı, H. K., & Öğretmeni, Ç. G. (2004). İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40(40), 504-517.
AMA Çiftçibaşı HK, Öğretmeni ÇG. İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2004;40(40):504-517.
Chicago Çiftçibaşı, Hale Koçer, ve Çocuk Gelişimi Öğretmeni. “İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor Ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40, sy. 40 (Ocak 2004): 504-17.
EndNote Çiftçibaşı HK, Öğretmeni ÇG (01 Ocak 2004) İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40 40 504–517.
IEEE H. K. Çiftçibaşı ve Ç. G. Öğretmeni, “İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, ss. 504–517, 2004.
ISNAD Çiftçibaşı, Hale Koçer - Öğretmeni, Çocuk Gelişimi. “İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor Ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40/40 (Ocak 2004), 504-517.
JAMA Çiftçibaşı HK, Öğretmeni ÇG. İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40:504–517.
MLA Çiftçibaşı, Hale Koçer ve Çocuk Gelişimi Öğretmeni. “İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor Ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, 2004, ss. 504-17.
Vancouver Çiftçibaşı HK, Öğretmeni ÇG. İlk 18 Ayda Bebeklerin Fiziksel, Psiko-Motor ve Zihinsel Gelişim Sürecinde Oyun Özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40(40):504-17.