Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Advertising and Target Audience Relationship: Analysis of Advertisement on Hdfilmcehennemi and Selcuksports

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1298 - 1310, 03.01.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1402962

Öz

It is one of the important problems of marketing and advertising that the messages of the goods or services produced reach potential buyers. With the increase in digitalization, the choice of the medium through which messages will reach the target audience selected from the segmented market is one of the important factors affecting the success of advertising. The ban on advertising in some sectors in Turkey and in the world may lead these companies to search for other channels. Therefore, internet advertisements, which have a weak control area, may be a preference. In this study, the advertisements of companies with advertising bans on two different websites offering illegal content were analyzed in terms of their target audiences. For this purpose, the advertisements on selçuksports, which broadcasts unencrypted football matches in Turkey, and hdfilmcehennemi, which broadcasts unauthorized movies, were analyzed. In the analysis, it was tried to determine the harmony between the advertisers and the target audiences of these companies. As a result of the study, it was seen that the advertisers on the analyzed web pages were similar and tried to reach similar target audiences.

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, Remzi, ÖZDEMİR, Şuayip ve TORLAK, Ömer (2014), Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • BAKER, Michael J. (2003), The Marketing Book, Butterworth-Heinemann Press, Burlington (UK), Fifth Edition.
  • BATI, Uğur (2010), Reklamın Dili, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • BURNETT, John (2008), Core Concepts of Marketing, Wiley Publisher, New Jersey (US).
  • ELDEN, Müge (2009), Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • ERICKSON, G. Scott (2019), “Akureyri on the Verge: Carbon Neutral and Beyond through Targeted Social Marketing”, Social Marketing in Action: Cases from Around the World (Ed. Debra Z. Basil, Gonzalo Diaz-Meneses, Michael D. Basil), Springer Publishing, Cham (Switzerland), ss.311-326.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi (2012), Temel Pazarlama Bilgisi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 4. Baskı.
  • KOCABAŞ, Füsun ve ELDEN, Müge (2004), Reklamcılık: Kararlar - Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • KOÇ, Erdoğan (2007), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary, SAUNDERS, John ve WONG, Veronica (1999), Principles of Marketing, Prentice Hall Publisher, New Jersey (US), Second European Edition.
  • LEE, Nancy R. ve KOTLER, Philip (2015), Social Marketing: Changing Behaviors For Good, Sage Publishing, Thousand Oaks – California (US), 5th Edition.
  • LILIEN, Gary L. ve RANGASWAMY, Arvind (2004), Marketing Engineering: Computer-Assisted Marketing Analysis and Planning, Trafford Publishing, Bloomington – Indiana (US), 2nd Edition.
  • MOOI, Erik, SARSTEDT, Marko ve MOOI-RECI, Irma (2018), Market Research: The Process, Data, and Methods Using Stata, Springer Publisher, Singapore.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, Eskişehir, 16. Baskı.
  • OLUÇ, Mehmet (1981), “Reklamın Tarihçesi ve Türkiye’deki Gelişmeler”, Pazarlama Dergisi, S.(Reklamcılık Özel Sayısı), ss.5-8.
  • TOPSÜMER, Füsun, ELDEN, Müge ve YURDAKUL, Nilay (2018), Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul, 7. Baskı.
  • YÜKSELEN, Cemal (1994), Temel Pazarlama Bilgileri: İlkeler – Kavramlar - Örnek Olaylar, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • https://pro.similarweb.com/ (Erişim Tarihi: 03.08.2023).
  • Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Tebliğ (10.01.2015 tarih ve 29232 sayılı Resmî Gazete).

Reklam ve Hedef Kitle İlişkisi: Hdfilmcehennemi ve Selcuksports'daki Reklamların Analizi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1298 - 1310, 03.01.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1402962

Öz

Üretilen mal veya hizmetlerin tüketiciye yönelik mesajlarının potansiyel satın alıcılarına ulaşması pazarlama ve reklamcılığın önemli konularından birisidir. Dijitalleşmenin de artmasıyla bölümlenen pazar içinden seçilen hedef kitleye mesajların erişeceği mecranın seçimi reklam başarısını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Türkiye’de ve dünyada bazı sektörlerde reklam yapma yasağı bulunması bu firmaları başka arayışlara yöneltebilmektedir. Bu yüzden kontrol alanı zayıf olan internet reklamları bir tercih olabilmektedir. Bu çalışmada reklam yasağı olan firmaların yasa dışı içerik sunan iki farklı web sitesindeki reklamlar hedef kitleleri açısından analiz edilmeye çalışılmıştır. Bunun için Türkiye’de şifresiz futbol maçı yayını yapan selcuksports ile izinsiz sinema filmleri yayınlayan hdfilmcehennemi sitelerindeki reklamlar incelenmiştir. İncelemede reklam veren firmalar ile bu firmaların hedef kitleleri arasındaki uyum belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda incelenen web sayfalarındaki reklam verenlerin benzer olduğu ve benzer hedef kitleye ulaşmaya çalıştıkları görülmüştür.

Etik Beyan

Etik izni gerektirmemektedir.

Destekleyen Kurum

Yok

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, Remzi, ÖZDEMİR, Şuayip ve TORLAK, Ömer (2014), Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • BAKER, Michael J. (2003), The Marketing Book, Butterworth-Heinemann Press, Burlington (UK), Fifth Edition.
  • BATI, Uğur (2010), Reklamın Dili, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • BURNETT, John (2008), Core Concepts of Marketing, Wiley Publisher, New Jersey (US).
  • ELDEN, Müge (2009), Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • ERICKSON, G. Scott (2019), “Akureyri on the Verge: Carbon Neutral and Beyond through Targeted Social Marketing”, Social Marketing in Action: Cases from Around the World (Ed. Debra Z. Basil, Gonzalo Diaz-Meneses, Michael D. Basil), Springer Publishing, Cham (Switzerland), ss.311-326.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi (2012), Temel Pazarlama Bilgisi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 4. Baskı.
  • KOCABAŞ, Füsun ve ELDEN, Müge (2004), Reklamcılık: Kararlar - Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • KOÇ, Erdoğan (2007), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary, SAUNDERS, John ve WONG, Veronica (1999), Principles of Marketing, Prentice Hall Publisher, New Jersey (US), Second European Edition.
  • LEE, Nancy R. ve KOTLER, Philip (2015), Social Marketing: Changing Behaviors For Good, Sage Publishing, Thousand Oaks – California (US), 5th Edition.
  • LILIEN, Gary L. ve RANGASWAMY, Arvind (2004), Marketing Engineering: Computer-Assisted Marketing Analysis and Planning, Trafford Publishing, Bloomington – Indiana (US), 2nd Edition.
  • MOOI, Erik, SARSTEDT, Marko ve MOOI-RECI, Irma (2018), Market Research: The Process, Data, and Methods Using Stata, Springer Publisher, Singapore.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, Eskişehir, 16. Baskı.
  • OLUÇ, Mehmet (1981), “Reklamın Tarihçesi ve Türkiye’deki Gelişmeler”, Pazarlama Dergisi, S.(Reklamcılık Özel Sayısı), ss.5-8.
  • TOPSÜMER, Füsun, ELDEN, Müge ve YURDAKUL, Nilay (2018), Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul, 7. Baskı.
  • YÜKSELEN, Cemal (1994), Temel Pazarlama Bilgileri: İlkeler – Kavramlar - Örnek Olaylar, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • https://pro.similarweb.com/ (Erişim Tarihi: 03.08.2023).
  • Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Tebliğ (10.01.2015 tarih ve 29232 sayılı Resmî Gazete).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklam, Sosyal Pazarlama
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Akçi 0000-0001-6755-6650

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2023
Kabul Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akçi, Y. (2024). Reklam ve Hedef Kitle İlişkisi: Hdfilmcehennemi ve Selcuksports’daki Reklamların Analizi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(4), 1298-1310. https://doi.org/10.33712/mana.1402962