BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 302 - 318, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Doğanay, H., (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara
  • Doğanay, S., (2001). Gümüşhane Şehir Coğrafyası, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ortaoğretim Sosyal Alanlar Eğitim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Doğru, E., Kural, A., Pir, H., Aydın, C.A. ve Bulgur, İ., (1999), Cumhuriyet’in 75. Yılında Gümüşhane, Ekspres Ofset, İstanbul.
  • Keleş, İ., (1997), Türkiye’de Göç Eğilimleri ve Şehirleşme Süreci, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 1 Sayı 2, Ankara.
  • Kök, R., (1991), Gümüşhane’nin Demografik Yapısı ve Kaynak Göçünün Nedenleri., N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 209-213, Ünal Ofset , Ankara.
  • Köksal, A. İ. ve Güneş, E., (2004), Tarım ve Hayvancılığın Gümüşhane Ekonomisinde Yeri Ve Önemi. Gümüşhane İlinin Ekonomik Kalkınması Semineri.
  • Köse, M., (2010), 1927 Nüfus Sayımı Ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • MEB İstatistikleri, Örgün Eğitim 2010-2011.
  • Özey, R., (1991), Gümüşhane ve Çevresindeki Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Coğrafi Sorunları ve Çözüm Yolları. N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 307-383, Ünal Ofset, Ankara.
  • TÜİK, (2011), Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları 2010, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK, (2011), İstatistiklerle Türkiye. Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK, (2011). Bölgesel Göstergeler 2010; Trabzon Ordu, Giresun, Rize, Artvin ve Gümüşhane, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N., (2007), Beşeri Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Uslu, G., (1991), Gümüşhane’nin Tarihçesi ve Turistik Değerleri. N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 141-153, Ünal Ofset, Ankara.
  • Yaman, A. ve Vurgun, F., (2011), Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Süreci İç Denetim Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı, Ankara.
  • www.gumushane.gov.tr adresinden 04. 01. 1012 tarihinde edinilmiştir.
  • www.gumushane.meb.gov.tr adresinden 05.02.1012 tarihinde edinilmiştir.

GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ

Yıl 2012, Sayı: 25, 302 - 318, 02.10.2013

Öz

Gümüşhane’de iklim ve topoğrafik şartlar nüfusun dağılışını büyük
oranda etkilemiştir. Doğal şartların getirdiği olumsuzluklar nedeniyle yaşam
standartının azaldığı yörelerden insanlar geçim şartlarının daha iyi olduğu
yerlere doğru göç etmektedir. Bu durum kırsal sahadan şehir merkezlerine veya
il dışına göçü beraberinde getirmektedir. Buna bağlı olarak nüfusun azalması
eğitim gören öğrenci sayısını azalttığından kırsal kesimde okulların
kapanmasına neden olmaktadır. Doğal hayat şartlarının insanı zorladığı
Gümüşhane’de de insanlar büyük şehirlere göç etmeyi ve okumak suretiyle iş
bulmayı bir çıkar yol olarak görmüştür. Bu şartlar yöreler arasında okul,
öğretmen ve öğrenci sayılarının hızla değişmesine neden olmuştur. Yöre halkı
kapanan okullar nedeniyle ya taşımalı eğitim veya şehir merkezlerindeki yurtlar
vasıtası ile bu sorunu aşma yoluna gitmiştir.
Gümüşhane’de doğal şartların nispeten daha iyi olduğu kırsal yerlerde
nüfus daha az göç vermiş ve öğrenci azlığından kapanan okul sayısı da buna
bağlı olarak az olmuştur. Doğal şartların diğer bölgelere göre daha iyi
bölgelerde ise nüfus artmış öğrenci, öğretmen ve okul sayısı da buna paralel
artış göstermiştir.

Kaynakça

  • Doğanay, H., (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara
  • Doğanay, S., (2001). Gümüşhane Şehir Coğrafyası, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ortaoğretim Sosyal Alanlar Eğitim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Doğru, E., Kural, A., Pir, H., Aydın, C.A. ve Bulgur, İ., (1999), Cumhuriyet’in 75. Yılında Gümüşhane, Ekspres Ofset, İstanbul.
  • Keleş, İ., (1997), Türkiye’de Göç Eğilimleri ve Şehirleşme Süreci, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 1 Sayı 2, Ankara.
  • Kök, R., (1991), Gümüşhane’nin Demografik Yapısı ve Kaynak Göçünün Nedenleri., N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 209-213, Ünal Ofset , Ankara.
  • Köksal, A. İ. ve Güneş, E., (2004), Tarım ve Hayvancılığın Gümüşhane Ekonomisinde Yeri Ve Önemi. Gümüşhane İlinin Ekonomik Kalkınması Semineri.
  • Köse, M., (2010), 1927 Nüfus Sayımı Ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • MEB İstatistikleri, Örgün Eğitim 2010-2011.
  • Özey, R., (1991), Gümüşhane ve Çevresindeki Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Coğrafi Sorunları ve Çözüm Yolları. N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 307-383, Ünal Ofset, Ankara.
  • TÜİK, (2011), Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları 2010, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK, (2011), İstatistiklerle Türkiye. Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK, (2011). Bölgesel Göstergeler 2010; Trabzon Ordu, Giresun, Rize, Artvin ve Gümüşhane, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N., (2007), Beşeri Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Uslu, G., (1991), Gümüşhane’nin Tarihçesi ve Turistik Değerleri. N.Ü. Karaaslan (Ed.), Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu, s. 141-153, Ünal Ofset, Ankara.
  • Yaman, A. ve Vurgun, F., (2011), Yatılı İlköğretim Bölge Okulları Süreci İç Denetim Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı, Ankara.
  • www.gumushane.gov.tr adresinden 04. 01. 1012 tarihinde edinilmiştir.
  • www.gumushane.meb.gov.tr adresinden 05.02.1012 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vedat Şahin

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Şahin, V. (2013). GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 302-318.
AMA Şahin V. GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):302-318.
Chicago Şahin, Vedat. “GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 302-18.
EndNote Şahin V (01 Ekim 2013) GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 302–318.
IEEE V. Şahin, “GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 302–318, Ekim 2013.
ISNAD Şahin, Vedat. “GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 302-318.
JAMA Şahin V. GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:302–318.
MLA Şahin, Vedat. “GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 302-18.
Vancouver Şahin V. GÜMÜŞHANE’NİN EĞİTİME AİT VERİLERİ VE BUNLARA COĞRAFİ YAPININ ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):302-18.