In this research, how advertisements convert society’s cultural values into consumption objects analysed through Sütaş Bayram Sofrası sample. In the concept of this review, the informations were given about how capitalist system and discourses being transmitted to society within advertisements. Relation between television and culture analysed in the study. Notional explanations about Turkish society’s cultural characteristics were mentioned. Culture has an effective feature on concept of togetherness on the individuals who form society. Nevertheless, with the effectiveness of mass media today, the culture has become a tool that can be used. Advertisement has a sizeable effect on this instrumentalisation. Within the sample of Sütaş Bayram Sofrası advertisement, discourse and semiotic analyses used to explain how culture becomes a mean of instrumentalisation. Also how concepts like religion, gender and modernity being reshaped through television were emphasized.
culture Advertisement Television Consumarism Discourse Semiotic
Bu araştırmada, topluma ait kültürel değerlerin, reklamlar aracılığıyla tüketim nesnelerine nasıl dönüştürüldüğü Sütaş Bayram Sofrası reklamıyla incelenmiştir. Bu incelemeye yönelik olarak, reklamlarda kapitalist sistem ve söylemlerinin nasıl aktarıldığıyla ilgili bilgiler verilmiştir. Çalışamada, televizyon ve kültür arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Türk toplumunun kültürel özellikleriyle ilgili kavramsal açıklamalara yer verilmiştir. Kültürün toplumu oluşturan bireyler üzerinde bir araya getirici özelliği bulunmaktadır. Ancak günümüzde kitle iletişim araçlarının da etkisiyle kültür, bir araç olarak kullanılır hale gelmiştir. Bu araçsallaşmada reklamın etkisi oldukça fazladır. Örneklemi oluşturan Sütaş Bayram Sofrası reklamında kültürün nasıl araç haline geldiği söylemsel ve göstergebilimsel analizle anlatılmak istenmiştir. İncelenen reklamda din, toplumsal cinsiyet ve modernite gibi kavramların televizyon aracılığıyla nasıl yeniden şekillendirildiği üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |