Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 124 - 131, 26.10.2019

Öz


Kaynakça

  • [1] Albez, C. ve Ada, Ş., (2017). Okul-Aile Ortaklığı: Güçlükler, Beklentiler, Gereksinimler, Öneriler Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, dergipark.gov.tr/ajeli. 5(2)¬:1-18.
  • [2] Akan, D., (2017). Effective School Evaluation in Primary Schools from the Dimension of Parents. Journal of Education and Training Studies. 5(1):134-140.
  • [3] Bay, D., Bahçıvan, E. ve Kalay, B., (2018). Okul Öncesinde Okul Aile İş Birliğine Yönelik Ailelerin ve Öğretmenlerin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3):58-82.
  • [4] Bayar, A., (2017). Okul Örgütü ve Yönetimi (s.45-56). (Editörler: Ahmet Üstün ve Adem Bayar), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [5] Bilgin, N., (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknik ve Örnek Çalışmalar. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • [6] Bozkurt, E., (2017). Okul Çevre İlişkileri ve Okula Toplumsal Katılım (s.185-197). (Editörler: Ahmet Üstün ve Âdem Bayar), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [7] Bursalıoğlu, Z., (2014). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. (12. Baskı) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [8] Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Geliştirilmiş 11. Baskı, Ankara: Pegem Yayınları.
  • [9] Clay-Graham, S., (2005). Communicating with Parents: Strategies for Teachers, The School Communıty Journal, 16(1):117-129.
  • [10] Ertem, H.Y., (2015). The Irelationship Between Parents’ Perceptions of School Climate and Their Involvement in school. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • [11] Gall, M.D., Borg W.R., and Gall, J.P., (1996). Educational Research an Introduction (8. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • [12] Henderson, A.T. and Berla, N., (Eds.) (1994). A New Generation of Evidence: The Family is Critical to Student Achievement. Washington, DC: Center for Law and Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED3750968).
  • [13] Kaya, Y.K., (1993). Eğitim Yönetimi, Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.
  • [14] Lemmer, E.M., (2007). Parent Involvement in Teacher Education in South Africa, International Journal About Parents in Education. 1:218-229.
  • [15] Lunenburg, F.C. and Ornstein, A.C., (2011). Educational Administration: Concepts and Practices. Wadsworth Publishing.
  • [16] The National Parent Teacher Association (PTA), (2015). PTA & Parent involvement-background Information Definition of Parent Involvement. Erişim: http://www. papta.org/ domain/73.
  • [17] Türk Dil Kurumu Sözlük, (2019). https://sozluk.gov.tr/ internet adresinde erişilmiştir.
  • [18] Özbaş, M. ve Badavan, Y., (2009). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Okul-Aile İlişkileri Konusunda Yapmaları Gereken ve Yapmakta Oldukları İşler. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • [19] Starr, L., (2003). A Dozen Activities to Promote Parent Involvement, Retrieved June 1, 2015 from www.educationworld.com.
  • [20] Şahin, M., (2017). Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi. Çanakkale, 27-29 Nisan.
  • [21] Yalın, H.İ., (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 124 - 131, 26.10.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı okul
müdürü görüşlerine göre okul ve aile iş birliğinde yaşanan sorunların
belirlenmesi ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin
geliştirilmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri açık uçlu anketle elde edilmiş ve bu
verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler nicel
olarak sunulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 50
okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre okul ve aile iş birliği
sürecinde dört kategoride sorunlar tespit edilmiştir. Bunlar en büyükten en
küçüğe doğru sırayla; veliye, ulaşıma, öğrenciye ve okula bağlı nedenlerdir.
Ayrıca okul ve aile iş birliğine yönelik sorunların en etkin çözümünün okul ile
ailenin bire bir görüşmesi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu süreçte, okulu
benimsetme ve sahiplenme amacı önemsenmelidir. Çalışma sonunda, aileyi sürece
katacak ve sahiplenmeyi sağlayacak iş birliği girişimlerinin ayrıntılı olarak
araştırılması önerilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Albez, C. ve Ada, Ş., (2017). Okul-Aile Ortaklığı: Güçlükler, Beklentiler, Gereksinimler, Öneriler Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, dergipark.gov.tr/ajeli. 5(2)¬:1-18.
  • [2] Akan, D., (2017). Effective School Evaluation in Primary Schools from the Dimension of Parents. Journal of Education and Training Studies. 5(1):134-140.
  • [3] Bay, D., Bahçıvan, E. ve Kalay, B., (2018). Okul Öncesinde Okul Aile İş Birliğine Yönelik Ailelerin ve Öğretmenlerin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3):58-82.
  • [4] Bayar, A., (2017). Okul Örgütü ve Yönetimi (s.45-56). (Editörler: Ahmet Üstün ve Adem Bayar), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [5] Bilgin, N., (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknik ve Örnek Çalışmalar. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • [6] Bozkurt, E., (2017). Okul Çevre İlişkileri ve Okula Toplumsal Katılım (s.185-197). (Editörler: Ahmet Üstün ve Âdem Bayar), Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [7] Bursalıoğlu, Z., (2014). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. (12. Baskı) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • [8] Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Geliştirilmiş 11. Baskı, Ankara: Pegem Yayınları.
  • [9] Clay-Graham, S., (2005). Communicating with Parents: Strategies for Teachers, The School Communıty Journal, 16(1):117-129.
  • [10] Ertem, H.Y., (2015). The Irelationship Between Parents’ Perceptions of School Climate and Their Involvement in school. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • [11] Gall, M.D., Borg W.R., and Gall, J.P., (1996). Educational Research an Introduction (8. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • [12] Henderson, A.T. and Berla, N., (Eds.) (1994). A New Generation of Evidence: The Family is Critical to Student Achievement. Washington, DC: Center for Law and Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED3750968).
  • [13] Kaya, Y.K., (1993). Eğitim Yönetimi, Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.
  • [14] Lemmer, E.M., (2007). Parent Involvement in Teacher Education in South Africa, International Journal About Parents in Education. 1:218-229.
  • [15] Lunenburg, F.C. and Ornstein, A.C., (2011). Educational Administration: Concepts and Practices. Wadsworth Publishing.
  • [16] The National Parent Teacher Association (PTA), (2015). PTA & Parent involvement-background Information Definition of Parent Involvement. Erişim: http://www. papta.org/ domain/73.
  • [17] Türk Dil Kurumu Sözlük, (2019). https://sozluk.gov.tr/ internet adresinde erişilmiştir.
  • [18] Özbaş, M. ve Badavan, Y., (2009). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Okul-Aile İlişkileri Konusunda Yapmaları Gereken ve Yapmakta Oldukları İşler. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • [19] Starr, L., (2003). A Dozen Activities to Promote Parent Involvement, Retrieved June 1, 2015 from www.educationworld.com.
  • [20] Şahin, M., (2017). Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi. Çanakkale, 27-29 Nisan.
  • [21] Yalın, H.İ., (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ülker 0000-0002-9072-8868

Emel Terzioğlu Barış 0000-0003-0123-0636

Mehmet Şahin 0000-0002-0416-7399

Mesut Özbaysar Bu kişi benim 0000-0003-2109-7377

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ülker, M., Terzioğlu Barış, E., Şahin, M., Özbaysar, M. (2019). Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Education Sciences, 14(4), 124-131.
AMA Ülker M, Terzioğlu Barış E, Şahin M, Özbaysar M. Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. NWSA. Ekim 2019;14(4):124-131.
Chicago Ülker, Mehmet, Emel Terzioğlu Barış, Mehmet Şahin, ve Mesut Özbaysar. “Okul Ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. Education Sciences 14, sy. 4 (Ekim 2019): 124-31.
EndNote Ülker M, Terzioğlu Barış E, Şahin M, Özbaysar M (01 Ekim 2019) Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Education Sciences 14 4 124–131.
IEEE M. Ülker, E. Terzioğlu Barış, M. Şahin, ve M. Özbaysar, “Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, NWSA, c. 14, sy. 4, ss. 124–131, 2019.
ISNAD Ülker, Mehmet vd. “Okul Ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. Education Sciences 14/4 (Ekim 2019), 124-131.
JAMA Ülker M, Terzioğlu Barış E, Şahin M, Özbaysar M. Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. NWSA. 2019;14:124–131.
MLA Ülker, Mehmet vd. “Okul Ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. Education Sciences, c. 14, sy. 4, 2019, ss. 124-31.
Vancouver Ülker M, Terzioğlu Barış E, Şahin M, Özbaysar M. Okul ve Aile İş Birliğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. NWSA. 2019;14(4):124-31.