BibTex RIS Kaynak Göster

Gerard Rancinan'ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 6, 1 - 23, 16.03.2011

Öz

Yazınsal alanda geniş bir kullanımı olan ve bir okuma yöntemi olarak adlandırılan metinlerarasılık kavramı, yazınsal alan dışındaki sanatsal biçimlerde de uygulama alanı bulmaktadır. Değişik metinler arasındaki alışverişler için kullanılan metinlerarasılık kavramı yerine, metin dışındaki sanatsal biçimler arasındaki alıverişleri belirtmek için göstergelerarasılık kavramının kullanımı çağdaş kuramcılara bakılırsa, daha yerinde olacaktır. Öyleyse göstergelerarasılık kavramı bir sanatın izlerinin bir başka sanatın somut varlığında görülmesi, bir başka deyişle sanatsal biçimler arasındaki alışverişler olarak ortaya çıkmaktadır. Bu alışverişler postmodern dönem içerisinde başta resim olmak üzere müzik, video-klip, sinema ve fotoğraf gibi pek çok alanda sıklıkla kullanılmaktadır. Bu çalışmada fotoğraf alanında gerçekleştirilen göstergelerarası alışveriş yöntemlerinin neler olduğuna kısaca değindikten sonra, Gérard Rancinan'ın yeniden ürettiği fotoğraflar üzerinden yansılama, öykünme ve kolaj yöntemleri bağlamında göstergelerarasılık kavramının nasıl kullanıldığı ele alınacaktır.

Anahtar Kelimeler: Yenidenüretim, yansılama, öykünme, kolaj, fotoğraf.


Abstract

The concept of intertextuality, which may be defined as a method of reading and interpretation in literature, is used in other art forms other than literature as well. However, instead of “intertextuality” it would be more appropriate to use the term “intersemiocity” for borrowings between art forms other than literature. Therefore, the concept of intersemiocity emerges as the traces of one art form in another art form.
Borrowings between different art forms, which are conducted in the context of intersemiocity, have been seen in many art forms such as painting being in the first place, music, video-clips, cinema and photography over the post-modern era. In this study, having briefly discussed what sort of intersemiotic borrowing methods are used in photography, we are going to discuss how the concept of intersemiocity is used within the contexts of parody, pastiche and collage in the light of the photographs which Gérard Rancinan reproduced.

Key Words: Reproduction, Parody, Pastiche, Collage, Photograph.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Bayraktaroğlu

Ece Çalış

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bayraktaroğlu, A., & Çalış, E. (2011). Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim. Art-E Sanat Dergisi, 3(6), 1-23. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.69773
AMA Bayraktaroğlu A, Çalış E. Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim. Art-e. Mart 2011;3(6):1-23. doi:10.21602/sgsfsd.69773
Chicago Bayraktaroğlu, Ali, ve Ece Çalış. “Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim”. Art-E Sanat Dergisi 3, sy. 6 (Mart 2011): 1-23. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.69773.
EndNote Bayraktaroğlu A, Çalış E (01 Mart 2011) Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim. Art-e Sanat Dergisi 3 6 1–23.
IEEE A. Bayraktaroğlu ve E. Çalış, “Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim”, Art-e, c. 3, sy. 6, ss. 1–23, 2011, doi: 10.21602/sgsfsd.69773.
ISNAD Bayraktaroğlu, Ali - Çalış, Ece. “Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim”. Art-e Sanat Dergisi 3/6 (Mart 2011), 1-23. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.69773.
JAMA Bayraktaroğlu A, Çalış E. Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim. Art-e. 2011;3:1–23.
MLA Bayraktaroğlu, Ali ve Ece Çalış. “Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim”. Art-E Sanat Dergisi, c. 3, sy. 6, 2011, ss. 1-23, doi:10.21602/sgsfsd.69773.
Vancouver Bayraktaroğlu A, Çalış E. Gerard Rancinan’ın Methamorphoses Adlı Fotoğraflarında Yenidenüretim. Art-e. 2011;3(6):1-23.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.