Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavında Sorulan Restoratif Diş Tedavisi Sorularının İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 565 - 569, 25.12.2023
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1205405

Öz

Öz
Amaç: Uzmanlık eğitimi almak isteyen diş hekimlerinin, Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı’na (DUS) girmeleri gerekmektedir. Çıkmış soruların konu dağılımları hakkında bilgi edinmek, sınava hazırlanan adaylar için faydalı olmaktadır. Literatür incelendiğinde bu konuda herhangi bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışma, son 10 yıldaki DUS Restoratif Diş Tedavisi sorularının retrospektif olarak incelenmesini amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışma için gerekli etik kurul izni alınmıştır. Çalışmaya, son 10 yılda sorulmuş olan 130 adet DUS Restoratif Diş Tedavisi sorusu dahil edilmiştir. Konu başlıkları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) referans kitap olarak gösterdiği kaynaklar doğrultusunda hazırlanmıştır. Soruların konulara ve yıllara göre dağılımları incelenmiştir. Ayrıca, soruların dağılımları yüzde olarak hesaplanmıştır.
Bulgular: Elde edilen veriler doğrultusunda; en fazla diş çürükleri (n:16) konusundan, en az ise dişlerin gelişim bozuklukları (n:2) ve restoratif diş hekimliğinde hasta muayenesi (n:2) konularından soru sorulduğu belirlenmiştir. Diş çürükleri konusunda en fazla soru (n:4) 2013 yılı ilkbahar döneminde sorulmuştur. Ayrıca bazı konulardan da hiç soru sorulmadığı tespit edilmiştir.
Sonuç: Elde edilen sonuçlar, yıllara göre konu dağılımlarında düzensizliklerin olduğunu ortaya koymaktadır. Bazı konulardan en az iki sene de bir soru sorulduğu, bazı konulardan ise hiç soru sorulmadığı saptanmıştır. Çalışma sonuçlarının, sınava hazırlık sürecinde yararlı olacağını düşünmekteyiz.
Anahtar Kelimeler: Diş hekimliğinde uzmanlık sınavı, Konu dağılımı, Restoratif diş tedavisi.

Kaynakça

  • 1. Çulhaoğlu AK, Kılıçarslan MA, Deniz KZ. Diş hekimliğinde uzmanlık sınavının farklı eğitim seviyelerdeki algı ve tercih durumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniv Diş Hek Fak Derg 2021;31(3):420-6.
  • 2. Whitehouse NH. Establishing a standard training pathway for the dental specialities in the European community – is there a simple way forward? Int Dent J 1996;46:113-6.
  • 3. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/dis_hekimligi.pdf
  • 4. https://www.tdb.org.tr/userfiles/files/DDK-EAK-DUCEP-2021-TASLAK-DOKUMANI-30_09_2021-1.pdf
  • 5. 11.4.1928 Tarih ve 1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun. İkinci Fasıl: Diş Tabipleri, Ek Madde 14 (6.4.2011) ve Ek 1.
  • 6. 26.04.2014 Tarihli Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği.
  • 7. Kutanis RÖ, Tunç T, Tunç M. Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavını (TUS) nasıl algılıyor? Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2011;11:1991-2004.
  • 8. https://www.osym.gov.tr/TR,8872/hakkinda.html
  • 9. https://www.osym.gov.tr/TR,15070/dus-cikmis-sorular.html
  • 10. https://www.osym.gov.tr/Eklenti/2568,dus-kaynaklar-07062013pdf.pdf?0
  • 11. Demirbaş A, Yılmaz F. Diş çürüğü deneyimi ve periodontal durum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Curr Res Dent Sci 2022;32(2):137-42.
  • 12. Popova C, Dosseva-Panova V, Panov V. Microbiology of periodontal diseases. A review. Biotechnol Biotechnol Equip 2013;27:3754-9.
  • 13. Yıkılgan İ. Diş çürüğü ve diş sert dokuları. Turkiye Klinikleri J Restor Dent-Special Topics 2016;2(1):5-8.
  • 14. Arslan ZB, Yıldız DB, Yaşar F. Dental anomali görülme sıklığının digital panoramik radyografi ile değerlendirilmesi. Selcuk Dent J 2019;6(3):359-65.
  • 15. Patil S, Doni B, Kaswan S, Rahman F. Prevalence of dental anomalies in Indian population. J Clin Exp Dent 2013;5(4):e183.
  • 16. Vani NV, Saleh SM, Tubaigy FM, Idris A. Prevalence of developmental dental anomalies among adult population of Jazan, Saudi Arabia. Saudi J Dent Res 2016;7(1):29-33.
  • 17. Saberi EA, Ebrahimipour S. Evaluation of developmental dental anomalies in digital panoramic radiographs in Southeast Iranian Population. J Int Soc Prev Community Dent 2016;6(4):291.
  • 18. Gürses M, Ünlü N. Okluzal çürük teşhis yöntemlerine güncel bakış. Selcuk Dent J 2017;4(3):153-61.
  • 19. Fejerskov O, Kidd E. Dental caries and the disease and it’s clinical management, 2nd edn. Oxford: Blackwell,2003.
  • 20. Öztürk Ö. Seramik inley restorasyonlar. Atatürk Üniv Diş Hek Fak Derg 2015;10:118-24.
  • 21. Öznurhan F, Özel A. Kuron harabiyeti olan kanal tedavili dişlerde endokuron uygulamaları: Derleme. Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi 2020;1:1-7.

Examination of Restorative Dentistry Questions Asked in the Dentistry Specialization Training Entrance Exam

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 565 - 569, 25.12.2023
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1205405

Öz

Abstract
Background: Dentists who want to receive specialization training are required to take the Dentistry Specialization Training Entrance Exam (DUS). It is useful for candidates preparing for the exam to learn about the subject distribution of the questions asked. When the literature was examined, no research was found on this subject. This study aims to retrospectively examine the questions of DUS Restorative Dentistry in the last 10 years.
Methods: Ethics committee approval was obtained for the study. 130 DUS Restorative Dentistry questions asked in the last 10 years were included in the study. The subject headings have been prepared in line with the sources cited by Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM) as reference books. The distribution of the questions according to the subjects and years was examined. In addition, the distribution of the questions was calculated as a percentage.
Results: In line with the data obtained; It was determined that the most questions were asked about dental caries (n:16), the least about developmental disorders of teeth (n:2) and patient examination in restorative dentistry (n:2). The highest number of questions (n:4) about dental caries were asked in the spring of 2013. In addition, it was determined that no questions were asked about some subjects.
Conclusion: The results obtained reveal that there are irregularities in the distribution of subjects by years. It has been determined that some subjects are asked at least once every two years, and some subjects are not asked at all. We think that the results of the study will be useful in the preparation process for the exam.
Keywords: Specialization exam in dentistry, subject distribution, restorative dental treatment.

Kaynakça

  • 1. Çulhaoğlu AK, Kılıçarslan MA, Deniz KZ. Diş hekimliğinde uzmanlık sınavının farklı eğitim seviyelerdeki algı ve tercih durumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniv Diş Hek Fak Derg 2021;31(3):420-6.
  • 2. Whitehouse NH. Establishing a standard training pathway for the dental specialities in the European community – is there a simple way forward? Int Dent J 1996;46:113-6.
  • 3. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/dis_hekimligi.pdf
  • 4. https://www.tdb.org.tr/userfiles/files/DDK-EAK-DUCEP-2021-TASLAK-DOKUMANI-30_09_2021-1.pdf
  • 5. 11.4.1928 Tarih ve 1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun. İkinci Fasıl: Diş Tabipleri, Ek Madde 14 (6.4.2011) ve Ek 1.
  • 6. 26.04.2014 Tarihli Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği.
  • 7. Kutanis RÖ, Tunç T, Tunç M. Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavını (TUS) nasıl algılıyor? Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2011;11:1991-2004.
  • 8. https://www.osym.gov.tr/TR,8872/hakkinda.html
  • 9. https://www.osym.gov.tr/TR,15070/dus-cikmis-sorular.html
  • 10. https://www.osym.gov.tr/Eklenti/2568,dus-kaynaklar-07062013pdf.pdf?0
  • 11. Demirbaş A, Yılmaz F. Diş çürüğü deneyimi ve periodontal durum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Curr Res Dent Sci 2022;32(2):137-42.
  • 12. Popova C, Dosseva-Panova V, Panov V. Microbiology of periodontal diseases. A review. Biotechnol Biotechnol Equip 2013;27:3754-9.
  • 13. Yıkılgan İ. Diş çürüğü ve diş sert dokuları. Turkiye Klinikleri J Restor Dent-Special Topics 2016;2(1):5-8.
  • 14. Arslan ZB, Yıldız DB, Yaşar F. Dental anomali görülme sıklığının digital panoramik radyografi ile değerlendirilmesi. Selcuk Dent J 2019;6(3):359-65.
  • 15. Patil S, Doni B, Kaswan S, Rahman F. Prevalence of dental anomalies in Indian population. J Clin Exp Dent 2013;5(4):e183.
  • 16. Vani NV, Saleh SM, Tubaigy FM, Idris A. Prevalence of developmental dental anomalies among adult population of Jazan, Saudi Arabia. Saudi J Dent Res 2016;7(1):29-33.
  • 17. Saberi EA, Ebrahimipour S. Evaluation of developmental dental anomalies in digital panoramic radiographs in Southeast Iranian Population. J Int Soc Prev Community Dent 2016;6(4):291.
  • 18. Gürses M, Ünlü N. Okluzal çürük teşhis yöntemlerine güncel bakış. Selcuk Dent J 2017;4(3):153-61.
  • 19. Fejerskov O, Kidd E. Dental caries and the disease and it’s clinical management, 2nd edn. Oxford: Blackwell,2003.
  • 20. Öztürk Ö. Seramik inley restorasyonlar. Atatürk Üniv Diş Hek Fak Derg 2015;10:118-24.
  • 21. Öznurhan F, Özel A. Kuron harabiyeti olan kanal tedavili dişlerde endokuron uygulamaları: Derleme. Uluslararası Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi 2020;1:1-7.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Diş Hekimliği
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Musa Acartürk 0000-0002-7386-805X

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Acartürk M. Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavında Sorulan Restoratif Diş Tedavisi Sorularının İncelenmesi. Selcuk Dent J. 2023;10(3):565-9.