Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HENRY SCHRADIECK’İN “SCHOOL OF VIOLIN TECHNIQUE 1” KİTABI 20 NUMARALI ETÜDÜN TEKNİK ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 46, 171 - 186, 31.01.2024
https://doi.org/10.21550/sosbilder.1323000

Öz

Çalgı eğitiminde önemli bir yere sahip olduğu düşünülen keman eğitimi ile bireye temel teknik ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda bir çalgıyı öğrenmenin önemli basamaklarından biri olarak düşünülen teknik alıştırmalarla müzikalite kaygısı olmadan teknik bir güçlüğün giderilmesi veya teknik bir yeterliğin kazanılması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda çalıcının sağlam bir temel oluşturmasına ve donanımlı bir hâle gelmesine katkı sağlayan teknik becerileri kazanması gerekli görülmektedir. Bu düşünce ile bu araştırmada H. Schradieck’in “School of Violin Technique 1” isimli kitabındaki 20 numaralı etüdün teknik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda teknik analizi yapılan bu etüdün teknik gelişim açısından keman eğitiminde önemli bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu bu çalışmada teknik kümelere ayrılması yönü ile etüdün daha kalıcı ve sağlıklı bir keman eğitimini destekler nitelikte olduğu; bununla birlikte etüdün daha nitelikli bir şekilde icra edilebilmesine katkı sağlandığı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Algı, S. (2017). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda bağlama öğretim yöntemleri (Konya ili örneği). NWSA Academic Journals, 12(2), 64-82.
  • Aliyeva, M. (2022). Frederic Chopin ve Franz Liszt’in piyano müziğinde etüt. The Journal of Academic Social Science Studies, 15(89), 195-214.
  • Angı, C. E. (2013). Keman öğretiminde karşılaşılan entonasyon problemleri ve çözüm önerileri. SED Journal of Art Education, 1(2), 48-69.
  • Aydın, N. (2019). Keman eğitiminde çift ses çalışmalarında karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi ve kullanılan metotların analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Birgül, Y. & Nacakcı, Z. (2017). Güzel sanatlar lisesi viyola eğitiminde kullanılan repertuvara yönelik öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 413-427.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. https://gtu.ge/Agro-Lib/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
  • Crickboom, M. (1924). Les maîtres du violon. Schott Féres.
  • Dancla, C. (1855). Metodo elementare e progressivo per violino, Op. 52. Ricordi.
  • Dont, J. (1895). 24 Exercises for the violin Op.37. G. Schirmer.
  • Dont, J. (1903). 24 Studi e capricci Op.35. Carl Fischer.
  • Dounis, D. (1935). Fundamental technical studies an a scientific basis, for the young violinist Op. 23. Presser.
  • Duke, R. A. & Byo, J. L. (2012). Building musicianship in the instrumental classroom. G. E. McPherson, G. F. Welch (Ed.), The Oxford Handbook of Music Education, 1 içinde (711-730. ss.), Oxford University Press.
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Eremenko, V., Morsi, A., Narang, J., Serra, X. (2020). Performance assessment technologies for the support of musical instrument learning. CSEDU 2020 The 12th International Conference on Computer Supported Education.
  • Fiorillo, F. (1900). 36 Etudes or caprices for violin Op.3. E. Kross (Ed.), Carl Fischer.
  • Flesch, C. (1911). Basic studies for violin. Ries & Erler.
  • Galamian, I. (1962). Principles of violin playing and teaching. Prentice-hall, Inc.
  • Hannan, C. (2008). Ohio biographical dictionary. State History Publication.
  • Hofmann, R. (1916). Double-stop studies for the violin. The Boston Music Company.
  • Kreutzer, R. (1894). Forty-two studies or caprices for the violin. E. Singer (Ed.), G. Schirmer.
  • Lee, L. (2021). Optimized learning through etudes according to four pedagogues’ principles: Applied study on selected works from 24 studies for solo violin by Pierre Gavinies. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=ucin1623166581810103
  • McIntyre, M. J. (2022). Music theory pedagogy for the violin: Cognitive philosophy and three model curricula. https://digitalcommons.du.edu/etd/2063
  • Nordstrom, K. & Nordstrom, S. (2020). From the beginning: Building foundational technique in violin and viola students. American String Teacher, 70(1), 23-28.
  • Özkasnaklı, U. & Dalkıran, E. (2017). Students opinions about playing a musical instrument in general music education. SED Journal of Art Education, 5(1), 1-17.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24.
  • Pastor, L. M. (2018). El aprendizaje del violín en el siglo XX: Un estudio comparativo de los métodos Suzuki, Rolland y Colourstrings. Revista Electrónica de LEEME, (41), 35-51.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & Evaluation methods. Sage Publication.
  • Santos, M. (2018). Rodolphe kreutzer’s 42 études “Bridging the gap” Between classical and romantic vıolin repertoire. (Yayımlanmamış doktora tezi). Alabama: University of Alabama.
  • Schradieck, H. (1900a). School of violin technique book 1. G. Schirmer.
  • Schradieck, H. (1900b). School of violin technique book 2. G. Schirmer.
  • Schradieck, H. (1900c). School of violin technique book 3. G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1901). School of bowing technique Op.2 part 1. H. Brett, M. Pelissier (Ed.), Bossworth & Co.
  • Sevcik, O. (1905a). School of violin technique Op.1 book 1. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905b). School of violin technique Op.1 book 2. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905c). School of violin technique Op.1 book 3. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905d). School of violin technique Op.1 book 4. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Şahan, H. H., Enginer, A., Uyangör, N., Aydın, S., Erginer, E., Çelebi, M., Uyumaz, G., Bayazıt, İ., Metin, A., Taşçı, G., Kaynak, N. E., Toprak, E., Abbak, Y., Tor, D. L., Yavuz, E., Keser, S., Orman, F., Bektaş, O., Kartal, Ş. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. M. Çelebi (Ed.), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tarkum, E. (2006). Keman öğretiminde kullanılacak alıştırma ve etütlerin seçimi ve uygulanması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 2(4), 175-182.
  • Tokatlı, B. & Mustul, Ö. (2021). Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 6595-6634.
  • Urhal, N. & Can, Ü. K. (2018). Analysis of cello, piano, violin, viola and flute sheet music books published in Turkey. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 1-11.
  • Yang, S. (2006). Violin etudes: A pedagogical guide. (Yayımlanmamış doktora tezi). Cincinnati: University of Cincinnati.
  • Zhao, Y. (2021). The bridge from etude to repertoire: hermann six concert studies, Op. 18. (Yayımlanmamış doktora tezi). Nevada: University of Nevada.

Technical Analysis of Etude Number 20 From Henry Schradieck’s “School of Violin Technique 1” Book

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 46, 171 - 186, 31.01.2024
https://doi.org/10.21550/sosbilder.1323000

Öz

The aim of violin education, which is deemed significant in musical education, is to equip individuals with fundamental techniques and skills. Technical exercises, regarded as a crucial step in learning an instrument in line with this goal, aim to overcome technical difficulties or acquire technical proficiency without musicality concerns. To achieve this objective, it is deemed necessary for the player to acquire technical skills that contribute to the formation of a strong foundation and to become equipped. In this study, the technical analysis of the etude number 20 from H. Schradieck’s book “School of Violin Technique 1” was conducted. As a result of the research, it was determined that this etude, which was subject to technical analysis, has an important place in violin education in terms of technical development. In this study, the technical division of the etude is considered to support a more permanent and healthy violin education, and it is also believed to contribute to the execution of the etude in a more qualified manner.

Kaynakça

  • Algı, S. (2017). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda bağlama öğretim yöntemleri (Konya ili örneği). NWSA Academic Journals, 12(2), 64-82.
  • Aliyeva, M. (2022). Frederic Chopin ve Franz Liszt’in piyano müziğinde etüt. The Journal of Academic Social Science Studies, 15(89), 195-214.
  • Angı, C. E. (2013). Keman öğretiminde karşılaşılan entonasyon problemleri ve çözüm önerileri. SED Journal of Art Education, 1(2), 48-69.
  • Aydın, N. (2019). Keman eğitiminde çift ses çalışmalarında karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi ve kullanılan metotların analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Birgül, Y. & Nacakcı, Z. (2017). Güzel sanatlar lisesi viyola eğitiminde kullanılan repertuvara yönelik öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 413-427.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. https://gtu.ge/Agro-Lib/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
  • Crickboom, M. (1924). Les maîtres du violon. Schott Féres.
  • Dancla, C. (1855). Metodo elementare e progressivo per violino, Op. 52. Ricordi.
  • Dont, J. (1895). 24 Exercises for the violin Op.37. G. Schirmer.
  • Dont, J. (1903). 24 Studi e capricci Op.35. Carl Fischer.
  • Dounis, D. (1935). Fundamental technical studies an a scientific basis, for the young violinist Op. 23. Presser.
  • Duke, R. A. & Byo, J. L. (2012). Building musicianship in the instrumental classroom. G. E. McPherson, G. F. Welch (Ed.), The Oxford Handbook of Music Education, 1 içinde (711-730. ss.), Oxford University Press.
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Eremenko, V., Morsi, A., Narang, J., Serra, X. (2020). Performance assessment technologies for the support of musical instrument learning. CSEDU 2020 The 12th International Conference on Computer Supported Education.
  • Fiorillo, F. (1900). 36 Etudes or caprices for violin Op.3. E. Kross (Ed.), Carl Fischer.
  • Flesch, C. (1911). Basic studies for violin. Ries & Erler.
  • Galamian, I. (1962). Principles of violin playing and teaching. Prentice-hall, Inc.
  • Hannan, C. (2008). Ohio biographical dictionary. State History Publication.
  • Hofmann, R. (1916). Double-stop studies for the violin. The Boston Music Company.
  • Kreutzer, R. (1894). Forty-two studies or caprices for the violin. E. Singer (Ed.), G. Schirmer.
  • Lee, L. (2021). Optimized learning through etudes according to four pedagogues’ principles: Applied study on selected works from 24 studies for solo violin by Pierre Gavinies. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=ucin1623166581810103
  • McIntyre, M. J. (2022). Music theory pedagogy for the violin: Cognitive philosophy and three model curricula. https://digitalcommons.du.edu/etd/2063
  • Nordstrom, K. & Nordstrom, S. (2020). From the beginning: Building foundational technique in violin and viola students. American String Teacher, 70(1), 23-28.
  • Özkasnaklı, U. & Dalkıran, E. (2017). Students opinions about playing a musical instrument in general music education. SED Journal of Art Education, 5(1), 1-17.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24.
  • Pastor, L. M. (2018). El aprendizaje del violín en el siglo XX: Un estudio comparativo de los métodos Suzuki, Rolland y Colourstrings. Revista Electrónica de LEEME, (41), 35-51.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & Evaluation methods. Sage Publication.
  • Santos, M. (2018). Rodolphe kreutzer’s 42 études “Bridging the gap” Between classical and romantic vıolin repertoire. (Yayımlanmamış doktora tezi). Alabama: University of Alabama.
  • Schradieck, H. (1900a). School of violin technique book 1. G. Schirmer.
  • Schradieck, H. (1900b). School of violin technique book 2. G. Schirmer.
  • Schradieck, H. (1900c). School of violin technique book 3. G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1901). School of bowing technique Op.2 part 1. H. Brett, M. Pelissier (Ed.), Bossworth & Co.
  • Sevcik, O. (1905a). School of violin technique Op.1 book 1. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905b). School of violin technique Op.1 book 2. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905c). School of violin technique Op.1 book 3. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Sevcik, O. (1905d). School of violin technique Op.1 book 4. P. Mittel (Ed.), G. Schirmer.
  • Şahan, H. H., Enginer, A., Uyangör, N., Aydın, S., Erginer, E., Çelebi, M., Uyumaz, G., Bayazıt, İ., Metin, A., Taşçı, G., Kaynak, N. E., Toprak, E., Abbak, Y., Tor, D. L., Yavuz, E., Keser, S., Orman, F., Bektaş, O., Kartal, Ş. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. M. Çelebi (Ed.), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tarkum, E. (2006). Keman öğretiminde kullanılacak alıştırma ve etütlerin seçimi ve uygulanması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 2(4), 175-182.
  • Tokatlı, B. & Mustul, Ö. (2021). Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 6595-6634.
  • Urhal, N. & Can, Ü. K. (2018). Analysis of cello, piano, violin, viola and flute sheet music books published in Turkey. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 1-11.
  • Yang, S. (2006). Violin etudes: A pedagogical guide. (Yayımlanmamış doktora tezi). Cincinnati: University of Cincinnati.
  • Zhao, Y. (2021). The bridge from etude to repertoire: hermann six concert studies, Op. 18. (Yayımlanmamış doktora tezi). Nevada: University of Nevada.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Furkan Karayel 0000-0003-0356-9254

Gülnihal Gül 0000-0001-9437-2419

Özgür Eğilmez 0000-0001-8832-5325

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Karayel, F., Gül, G., & Eğilmez, Ö. (2024). HENRY SCHRADIECK’İN “SCHOOL OF VIOLIN TECHNIQUE 1” KİTABI 20 NUMARALI ETÜDÜN TEKNİK ANALİZİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(46), 171-186. https://doi.org/10.21550/sosbilder.1323000