Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Repercussions of Social Problems on High School Turkish Language and Literature Textbooks

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 5- Special Issue - World Language Turkish, 803 - 825, 31.12.2023
https://doi.org/10.19126/suje.1381830

Öz

Facts or situations that negatively affect the social order are defined as social problems. From past to present societies have been struggling with various problems. Problems that arise due to variables such as changes in the population, environmental factors, inequality, poverty, urbanization, migrations, family, gender, crime and deviance affect social life and social institutions. Language, literature and education are the areas with a social character. That’s why it is inevitable that social problems have repercussions on these areas. The aim of the research is to examine the repercussions of social problems seen in recent years on the contents of Turkish language and literature textbooks. In the study, which is a qualitative patterned research, data was collected through document review. The data of the study consisted of textbooks prepared by the Ministry of National Education in line with the secondary education Turkish language and literature course curricula dated 2005, 2015 and 2018. The data obtained was analyzed using a descriptive method in line with a thematic framework. Turkish language and literature textbooks were examined within the framework of social problems seen in the world and Turkey in recent years; evaluations were made based on the findings. As a result of the research; it has been revealed that the problems caused by migrations, technological developments, environmental pollution, climate changes, capitalist order and social inequalities have repercussions on the content of Turkish language and literature textbooks.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş., Çelik, Y., & Karaşahin, M. (2005). Lise Türk edebiyatı-9 [High School Turkish Literature-9]. Bilge Ders Kitapları.
  • Akyol, M., Sonduk, Ş., & Taşkapı, A. (2019). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Öğün Yayınları.
  • Alan, M. (2013). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 11. [Secondary Education Turkish Literature- 11]. Yıldırım Yayınları.
  • Alisbah Tuskan, A. (2012). Toplumsal cinsiyet toplumda kadına biçilen roller ve çözümleri [Gender, roles assigned to women in society and their solutions]. Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 25(99), 445-449. Retrieved from: http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2012-99-1179
  • Arslan, A., Kırık, A. M., Karaman, M., & Çetinkaya, A. (2015). Lise ve üniversite öğrencilerinde dijital bağımlılık [Digital addiction in high school and university students]. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 8(8), 34-58. Retrieved from: https://doi.org/10.17361/UHIVE.2015813153
  • Arslan, S. (2019). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı-12 [Secondary Education Turkish Language and Literature- 12]. Anka Kuşu Yayınları.
  • Ateş, D., & Derman, S. (2010). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10 [Secondary Education Turkish Literature- 10]. Ekoyay Yayınları.
  • Babataş, G. (2007). Beyin göçü ve Türkiye’nin sosyo-ekonomik yapısının beyin göçüne etkisi [Brain drain and the effect of Turkey's socio-economic structure on brain drain]. Öneri Dergisi, 7(28), 263- 266. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684406
  • Batur, H., & Elbay, O. (2019). Türk dili ve edebiyatı-12 [Turkish Language and Literature- 12]. Ordinat Yayıncılık.
  • Bayrak, B. (2021). 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanan değer odaklı etkinliklerin toplumsal sorunların kavranmasına etkisi [The effect of value-oriented activities applied in the 7th grade social science studies lesson on understanding of social problems]. [Unpublished PhD thesis]. Bursa Uludağ University.
  • BBOG. (2005). Baba Beni Okula Gönder Kampanyası hakkında [About the Baba Beni Okula Gönder Campaign]. Retrieved from http://www.bbog.org/bbog.aspx.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5.Ed.). Routledge Falmer.
  • Commision. (2006). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10 [Secondary Education Turkish Literature- 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Commision. (2008). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Devlet Kitapları.
  • Çalışır, E. (2022). İlkokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği farkındalığının analizi [Analysis of primary school students' awareness of global climate change]. [Master thesis]. Ankara Yıldırım Beyazıt University.
  • Çelik, Y., Kurt, M., Yargı, Ş., & Uyar, M. (2016). Ortaöğretim 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı [Secondary education 9th grade Turkish language and literature]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. (2017). Eğitici el kitabı- İklim değişikliği [Trainer's manual-Climate change] Retrieved from: http://iklimicindegisim-egitim.org/iklim2017/.
  • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı. (2022). Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının tarihçesi [History of the Ministry of Environment, Urbanization and Climate Change]. Retrieved from https://www.csb.gov.tr/tarihcemiz-i-7012.
  • Derman, S., & Ateş, M. (2014). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Ekoyay Yayıncılık.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT] (1979). Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı [Fourth Five-Year Development Plan] 1979-1983. DPT. Publication number: DPT, 1664.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT] (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı [Eighth Five-Year Development Plan] 2001-2005. DPT.
  • Dışişleri Bakanlığı [Ministry of Foreign Affairs]. (2023). Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi [United Nations Framework Convention on Climate Change]. Retrieved from : https://www.mfa.gov.tr/bm-iklim-degisikligi-cerceve-sozlesmesi.tr.mfa
  • Dünya Göç Raporu [World Migration Report]. (2020). Göç ve göçmenler [Immigration and immigrants]. Retrieved from : https://publications.iom.int/system/files/pdf/wmr-2020-tu-ch-2.pdf
  • Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu [Education and Training Policies Board]. (2021). Öğrencilere 21. yüzyılda kazandırılması gereken yetkinlikler [Competencies that students should acquire in the 21st century]. Retrieved from : https://twitter.com/CBegitimogretim
  • Geçmen, C., & Bursalıoğlu, Y. (2015). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12. [Secondary Education Turkish Literature- 12]. Fırat Yayıncılık.
  • Gelişli, Y. (2014). Türkiye’de kadın eğitiminin bugünkü durumu [The current situation of women's education in Turkey] Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 1-20. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/382702
  • Gezgin, D. & Silahsızoğlu, E. (2016). Bilişim teknolojileri kullanımının Türkçeye etkileri [Effects of the Use of Information Technologies on Turkish]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 28-46. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojqi/issue/21410/229462
  • Giddens, A. (2008). Sosyoloji [Sociology]. Kırmızı Yayınevi.
  • Gönlübol, M. (1996). Olaylarla Türk dış politikası [Turkish foreign policy with events]. Siyasal Kitabevi.
  • Güler, A. (2007). Sorun olan Yunanlılar ve Rumlar [Greeks and Greeks are the problem]. Berikan Kitabevi.
  • Gündüz, M. (2004). Türkiye’nin Toplumsal Sorunları [Turkey's social problems]. Anı Kitabevi.
  • Güven, B. A., (2011). Toplumsal sorunların çözümüne yönelik hazırlanan reklam kampanyaları: anlatısal ve tematik ileti çözümleme örnekleri [Advertising campaigns prepared to solve social problems: narrative and thematic message analysis examples]. [Master thesis]. İstanbul Kültür University
  • Hükûmet Programı [Government program]. (2014). T.C. Resmî Gazete, 29112, 7 September 2014. Retrieved from: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/09/20140907.pdf
  • IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change). (2021). Altıncı değerlendirme raporu [Sixth evaluation report]. Retrieved from: https://turkiye.un.org/tr/139350-hukumetlerarasi-iklim-degisikligi-paneli-kuresel-isinma-insan-kaynakli-ve-daha-once
  • Kadıoğlu, M. (2001). Bildiğiniz havaların sonu küresel iklim değişimi ve Türkiye [The end of weather as you know it, global climate change and Türkiye] Güncel Yayınevi.
  • Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı [Tenth Development Plan] 2014-2018. Ankara.
  • Kanbir, F. (2017). Türkiye Cumhuriyeti’nde kadın hareketleri [Women's movements in the Republic of Türkiye]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 209-224. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/35347/425782
  • Karaca, D., Filazi, G., Baycanlar, M.,et al. (2019a). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 10 [Secondary education Turkish language and literature 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Karaca, D., Filazi, G., Baycanlar, M., et al. (2019b). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish language and literature 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Kaya, İ. (2008). Avrupalı Türkler: Misafir işçilikten Avrupa vatandaşlığına [European Turks: From guest worker to European citizenship]. Eastern Geographical Review, 19, 149-166. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/26605
  • Keleş, R., & Hamamcı, C. (1997). Çevrebilim [Ecology]. İmge Yayıncılık.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi [Document analysis as a qualitative data analysis method]. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156348
  • Kırzıoğlu, B. (2012). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 11 [Secondary education Turkish literature 11]. Biryay Yayıncılık.
  • Kurt, A., Demir, E., Şen, F. M., et al. (2008). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2021). Çevre eğitimi müfredatına iklim değişikliği de eklendi [Climate change has been added to the environmental education curriculum]. Retrieved from: https://www.meb.gov.tr/cevre-egitimi-mufredatina-iklim-degisikligi-de-eklendi/haber/24859/tr
  • MEŞ. (1989). On İkinci Millî Eğitim Şûrası [Twelfth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29165252_12_sura.pdf
  • MEŞ. (2006). On Yedinci Millî Eğitim Şûrası [Seventeenth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29165619_17_sura.pdf
  • MEŞ. (2010). On Sekizinci Millî Eğitim Şûrası [Eighteenth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29170222_18_sura.pdf
  • MEŞ. (2021). Yirminci Millî Eğitim Şûrası [21. national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_12/08163100_20_sura.pdf
  • Nizamoğlu, A. V. (2022). Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyonu ve PİKTES projesi. [Integration of Syrian students into the Turkish education system and project of PİKTES] Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(27), 80-100. https://doi.org/10.52096/usbd.6.27.07
  • Oktay, M., & Ateş, M. (2012). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Ekoyay Yayıncılık.
  • Özel, N. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisiyle değişen bilgi kaynakları, hizmetleri ve öğrenme ortamları [Changing information resources, services and learning environments under the influence of information and communication technologies] Millî Eğitim Dergisi, 209, 270- 294. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/441330
  • Özgenli Çelik, M. (2022). Kadın öykücülerin öykülerinde toplumsal sorunlar [Social problems in the stories of women storytellers]. [PhD thesis]. Selçuk University.
  • Özsoy, M. (1995). Sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı çerçevesinde ekonomik büyüme ve çevre ilişkileri. [Economic growth and environmental relations within the framework of sustainable development approach]. [Master thesis]. Retrieved from: http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/26164.pdf
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [Strategy and Budget Presidency]. (2019). On Birinci Kalkınma Planı 2019- 2023 [Eleventh Development Plan]. Ankara.
  • Şanlı, G., & Özekicioğlu, H. (2007). Küresel ısınmayı önlemeye yönelik çabalar ve Türkiye [Efforts to prevent global warming and Türkiye]. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7, 456-482. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/107457
  • Şentürk, Ü. (2006). Küresel yeni sosyal hareketler ve savaş karşıtlığı [Global new social movements and anti-war sentiment]. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 31-46. Retrieved from: https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Şenyuva, E., Ertüzün, F., Turhan, K., & Demir, N. (2017). Türk diline ilişkin sorunlar, çözüm önerileri ve Türkçe bilinci: Kuşaklararası karşılaştırma [Problems related to the Turkish language, solution suggestions and Turkish awareness: Intergenerational comparison]. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1384-1397. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/539013
  • Tatlıtürk, Y. (2016). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10. [Secondary education Turkish literature 10]. Nova Yayıncılık.
  • TÜİK. (2022). İstatistiklerle kadın, 2021 [Woman with statistics, 2021]. Retrieved from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Kadin-2021-45635
  • UNESCO. (2015). Not just hot air: putting climate change education into practice. Retrieved from: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002330/233083e.pdf
  • UNFCCC. (1992). United Nations Framework Convention on Climate Change. Retrieved from: http://unfccc.int/resource/docs/convkp/conveng.pdf
  • UNICEF. (2003). Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası raporu [Report of the Campaign to Support Girls' Enrollment in Schooling]. Retrieved from: https://www.unicef.org/turkiye/raporlar/haydi-kizlar-okula-kiz-%C3%A7ocuklarin-okullula%C5%9Fmasina-destek-kampanyasi
  • UNICEF. (2004). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi [Universal Declaration of Human Rights]. Retrieved from: http://www.sck.gov.tr/wp-content/uploads/2020/02/BM_Insan_Haklari_Evrensel_Beyannemesi.pdf
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi [Descriptive Content Analysis in Social Sciences]. IBAD Journal of Social Sciences, 10, 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Yabancılara Yönelik Eğitim Öğretim Hizmetleri Genelgesi. (2014). [Circular of Education and Training Services for Foreigners]. Retrieved from: http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1715.pdf
  • Yakıcı, A. (2007). Dede Korkut Kitabında görülen ozan tiplerinin Türkiye sahası âşıklık geleneğinin oluşumuna etkisi [The impact of the bard types seen in the Book of Dede Korkut on the formation of the minstrelsy tradition in Turkey]. Millî Folklor Dergisi, 73, 40-47. Retrieved from: https://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sayi=73&Sayfa=37
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi [Sociology of migration]. Anı Yayınları.
  • Yerlikaya, M. A. (2018). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 11. [Secondary education Turkish literature]. Ekoyay Yayınları.
  • Yeşilyurt, Ş. (2014). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Mevsim Yayıncılık.
  • Young, K. S. (1999). Internet addiction: Evaluation and treatment. Student British Medical Journal, 7, 351-352. https://doi.org/10.1136/sbmj.9910351
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, C., & Ova, A. A. (2016). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Lider Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2017). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı-10 [Secondary education Turkish language and literature-10]. Biryay Yayıncılık.
  • Yumru, D. (2016). Ayşe Kulin'in yapıtlarında toplumsal sorunlar ve eğitim [Social problems and education in the compositionsworks of Ayşe Kuli̇n]. [PhD thesis]. Ankara University.
  • Yücel, İ., Türkyılmaz, M., & Sağır, S. (2019). Türk dili ve edebiyatı- 11 [Turkish language and literature 11]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 5- Special Issue - World Language Turkish, 803 - 825, 31.12.2023
https://doi.org/10.19126/suje.1381830

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, Ş., Çelik, Y., & Karaşahin, M. (2005). Lise Türk edebiyatı-9 [High School Turkish Literature-9]. Bilge Ders Kitapları.
  • Akyol, M., Sonduk, Ş., & Taşkapı, A. (2019). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Öğün Yayınları.
  • Alan, M. (2013). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 11. [Secondary Education Turkish Literature- 11]. Yıldırım Yayınları.
  • Alisbah Tuskan, A. (2012). Toplumsal cinsiyet toplumda kadına biçilen roller ve çözümleri [Gender, roles assigned to women in society and their solutions]. Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 25(99), 445-449. Retrieved from: http://tbbdergisi.barobirlik.org.tr/m2012-99-1179
  • Arslan, A., Kırık, A. M., Karaman, M., & Çetinkaya, A. (2015). Lise ve üniversite öğrencilerinde dijital bağımlılık [Digital addiction in high school and university students]. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 8(8), 34-58. Retrieved from: https://doi.org/10.17361/UHIVE.2015813153
  • Arslan, S. (2019). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı-12 [Secondary Education Turkish Language and Literature- 12]. Anka Kuşu Yayınları.
  • Ateş, D., & Derman, S. (2010). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10 [Secondary Education Turkish Literature- 10]. Ekoyay Yayınları.
  • Babataş, G. (2007). Beyin göçü ve Türkiye’nin sosyo-ekonomik yapısının beyin göçüne etkisi [Brain drain and the effect of Turkey's socio-economic structure on brain drain]. Öneri Dergisi, 7(28), 263- 266. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684406
  • Batur, H., & Elbay, O. (2019). Türk dili ve edebiyatı-12 [Turkish Language and Literature- 12]. Ordinat Yayıncılık.
  • Bayrak, B. (2021). 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanan değer odaklı etkinliklerin toplumsal sorunların kavranmasına etkisi [The effect of value-oriented activities applied in the 7th grade social science studies lesson on understanding of social problems]. [Unpublished PhD thesis]. Bursa Uludağ University.
  • BBOG. (2005). Baba Beni Okula Gönder Kampanyası hakkında [About the Baba Beni Okula Gönder Campaign]. Retrieved from http://www.bbog.org/bbog.aspx.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5.Ed.). Routledge Falmer.
  • Commision. (2006). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10 [Secondary Education Turkish Literature- 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Commision. (2008). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Devlet Kitapları.
  • Çalışır, E. (2022). İlkokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği farkındalığının analizi [Analysis of primary school students' awareness of global climate change]. [Master thesis]. Ankara Yıldırım Beyazıt University.
  • Çelik, Y., Kurt, M., Yargı, Ş., & Uyar, M. (2016). Ortaöğretim 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı [Secondary education 9th grade Turkish language and literature]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. (2017). Eğitici el kitabı- İklim değişikliği [Trainer's manual-Climate change] Retrieved from: http://iklimicindegisim-egitim.org/iklim2017/.
  • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı. (2022). Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının tarihçesi [History of the Ministry of Environment, Urbanization and Climate Change]. Retrieved from https://www.csb.gov.tr/tarihcemiz-i-7012.
  • Derman, S., & Ateş, M. (2014). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 9 [Secondary Education Turkish Literature- 9]. Ekoyay Yayıncılık.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT] (1979). Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı [Fourth Five-Year Development Plan] 1979-1983. DPT. Publication number: DPT, 1664.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT] (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı [Eighth Five-Year Development Plan] 2001-2005. DPT.
  • Dışişleri Bakanlığı [Ministry of Foreign Affairs]. (2023). Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi [United Nations Framework Convention on Climate Change]. Retrieved from : https://www.mfa.gov.tr/bm-iklim-degisikligi-cerceve-sozlesmesi.tr.mfa
  • Dünya Göç Raporu [World Migration Report]. (2020). Göç ve göçmenler [Immigration and immigrants]. Retrieved from : https://publications.iom.int/system/files/pdf/wmr-2020-tu-ch-2.pdf
  • Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu [Education and Training Policies Board]. (2021). Öğrencilere 21. yüzyılda kazandırılması gereken yetkinlikler [Competencies that students should acquire in the 21st century]. Retrieved from : https://twitter.com/CBegitimogretim
  • Geçmen, C., & Bursalıoğlu, Y. (2015). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12. [Secondary Education Turkish Literature- 12]. Fırat Yayıncılık.
  • Gelişli, Y. (2014). Türkiye’de kadın eğitiminin bugünkü durumu [The current situation of women's education in Turkey] Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 1-20. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/382702
  • Gezgin, D. & Silahsızoğlu, E. (2016). Bilişim teknolojileri kullanımının Türkçeye etkileri [Effects of the Use of Information Technologies on Turkish]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 28-46. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojqi/issue/21410/229462
  • Giddens, A. (2008). Sosyoloji [Sociology]. Kırmızı Yayınevi.
  • Gönlübol, M. (1996). Olaylarla Türk dış politikası [Turkish foreign policy with events]. Siyasal Kitabevi.
  • Güler, A. (2007). Sorun olan Yunanlılar ve Rumlar [Greeks and Greeks are the problem]. Berikan Kitabevi.
  • Gündüz, M. (2004). Türkiye’nin Toplumsal Sorunları [Turkey's social problems]. Anı Kitabevi.
  • Güven, B. A., (2011). Toplumsal sorunların çözümüne yönelik hazırlanan reklam kampanyaları: anlatısal ve tematik ileti çözümleme örnekleri [Advertising campaigns prepared to solve social problems: narrative and thematic message analysis examples]. [Master thesis]. İstanbul Kültür University
  • Hükûmet Programı [Government program]. (2014). T.C. Resmî Gazete, 29112, 7 September 2014. Retrieved from: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/09/20140907.pdf
  • IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change). (2021). Altıncı değerlendirme raporu [Sixth evaluation report]. Retrieved from: https://turkiye.un.org/tr/139350-hukumetlerarasi-iklim-degisikligi-paneli-kuresel-isinma-insan-kaynakli-ve-daha-once
  • Kadıoğlu, M. (2001). Bildiğiniz havaların sonu küresel iklim değişimi ve Türkiye [The end of weather as you know it, global climate change and Türkiye] Güncel Yayınevi.
  • Kalkınma Bakanlığı (2013). Onuncu Kalkınma Planı [Tenth Development Plan] 2014-2018. Ankara.
  • Kanbir, F. (2017). Türkiye Cumhuriyeti’nde kadın hareketleri [Women's movements in the Republic of Türkiye]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 209-224. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/35347/425782
  • Karaca, D., Filazi, G., Baycanlar, M.,et al. (2019a). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 10 [Secondary education Turkish language and literature 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Karaca, D., Filazi, G., Baycanlar, M., et al. (2019b). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish language and literature 10]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
  • Kaya, İ. (2008). Avrupalı Türkler: Misafir işçilikten Avrupa vatandaşlığına [European Turks: From guest worker to European citizenship]. Eastern Geographical Review, 19, 149-166. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/26605
  • Keleş, R., & Hamamcı, C. (1997). Çevrebilim [Ecology]. İmge Yayıncılık.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi [Document analysis as a qualitative data analysis method]. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156348
  • Kırzıoğlu, B. (2012). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 11 [Secondary education Turkish literature 11]. Biryay Yayıncılık.
  • Kurt, A., Demir, E., Şen, F. M., et al. (2008). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2021). Çevre eğitimi müfredatına iklim değişikliği de eklendi [Climate change has been added to the environmental education curriculum]. Retrieved from: https://www.meb.gov.tr/cevre-egitimi-mufredatina-iklim-degisikligi-de-eklendi/haber/24859/tr
  • MEŞ. (1989). On İkinci Millî Eğitim Şûrası [Twelfth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29165252_12_sura.pdf
  • MEŞ. (2006). On Yedinci Millî Eğitim Şûrası [Seventeenth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29165619_17_sura.pdf
  • MEŞ. (2010). On Sekizinci Millî Eğitim Şûrası [Eighteenth national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29170222_18_sura.pdf
  • MEŞ. (2021). Yirminci Millî Eğitim Şûrası [21. national education council]. Retrieved from: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_12/08163100_20_sura.pdf
  • Nizamoğlu, A. V. (2022). Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyonu ve PİKTES projesi. [Integration of Syrian students into the Turkish education system and project of PİKTES] Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(27), 80-100. https://doi.org/10.52096/usbd.6.27.07
  • Oktay, M., & Ateş, M. (2012). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Ekoyay Yayıncılık.
  • Özel, N. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisiyle değişen bilgi kaynakları, hizmetleri ve öğrenme ortamları [Changing information resources, services and learning environments under the influence of information and communication technologies] Millî Eğitim Dergisi, 209, 270- 294. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/441330
  • Özgenli Çelik, M. (2022). Kadın öykücülerin öykülerinde toplumsal sorunlar [Social problems in the stories of women storytellers]. [PhD thesis]. Selçuk University.
  • Özsoy, M. (1995). Sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı çerçevesinde ekonomik büyüme ve çevre ilişkileri. [Economic growth and environmental relations within the framework of sustainable development approach]. [Master thesis]. Retrieved from: http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/26164.pdf
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [Strategy and Budget Presidency]. (2019). On Birinci Kalkınma Planı 2019- 2023 [Eleventh Development Plan]. Ankara.
  • Şanlı, G., & Özekicioğlu, H. (2007). Küresel ısınmayı önlemeye yönelik çabalar ve Türkiye [Efforts to prevent global warming and Türkiye]. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7, 456-482. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/107457
  • Şentürk, Ü. (2006). Küresel yeni sosyal hareketler ve savaş karşıtlığı [Global new social movements and anti-war sentiment]. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 31-46. Retrieved from: https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Şenyuva, E., Ertüzün, F., Turhan, K., & Demir, N. (2017). Türk diline ilişkin sorunlar, çözüm önerileri ve Türkçe bilinci: Kuşaklararası karşılaştırma [Problems related to the Turkish language, solution suggestions and Turkish awareness: Intergenerational comparison]. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1384-1397. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/539013
  • Tatlıtürk, Y. (2016). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 10. [Secondary education Turkish literature 10]. Nova Yayıncılık.
  • TÜİK. (2022). İstatistiklerle kadın, 2021 [Woman with statistics, 2021]. Retrieved from: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Kadin-2021-45635
  • UNESCO. (2015). Not just hot air: putting climate change education into practice. Retrieved from: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002330/233083e.pdf
  • UNFCCC. (1992). United Nations Framework Convention on Climate Change. Retrieved from: http://unfccc.int/resource/docs/convkp/conveng.pdf
  • UNICEF. (2003). Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası raporu [Report of the Campaign to Support Girls' Enrollment in Schooling]. Retrieved from: https://www.unicef.org/turkiye/raporlar/haydi-kizlar-okula-kiz-%C3%A7ocuklarin-okullula%C5%9Fmasina-destek-kampanyasi
  • UNICEF. (2004). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi [Universal Declaration of Human Rights]. Retrieved from: http://www.sck.gov.tr/wp-content/uploads/2020/02/BM_Insan_Haklari_Evrensel_Beyannemesi.pdf
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi [Descriptive Content Analysis in Social Sciences]. IBAD Journal of Social Sciences, 10, 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Yabancılara Yönelik Eğitim Öğretim Hizmetleri Genelgesi. (2014). [Circular of Education and Training Services for Foreigners]. Retrieved from: http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1715.pdf
  • Yakıcı, A. (2007). Dede Korkut Kitabında görülen ozan tiplerinin Türkiye sahası âşıklık geleneğinin oluşumuna etkisi [The impact of the bard types seen in the Book of Dede Korkut on the formation of the minstrelsy tradition in Turkey]. Millî Folklor Dergisi, 73, 40-47. Retrieved from: https://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sayi=73&Sayfa=37
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi [Sociology of migration]. Anı Yayınları.
  • Yerlikaya, M. A. (2018). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı- 11. [Secondary education Turkish literature]. Ekoyay Yayınları.
  • Yeşilyurt, Ş. (2014). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Mevsim Yayıncılık.
  • Young, K. S. (1999). Internet addiction: Evaluation and treatment. Student British Medical Journal, 7, 351-352. https://doi.org/10.1136/sbmj.9910351
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, C., & Ova, A. A. (2016). Ortaöğretim Türk edebiyatı- 12 [Secondary education Turkish literature 12]. Lider Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2017). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı-10 [Secondary education Turkish language and literature-10]. Biryay Yayıncılık.
  • Yumru, D. (2016). Ayşe Kulin'in yapıtlarında toplumsal sorunlar ve eğitim [Social problems and education in the compositionsworks of Ayşe Kuli̇n]. [PhD thesis]. Ankara University.
  • Yücel, İ., Türkyılmaz, M., & Sağır, S. (2019). Türk dili ve edebiyatı- 11 [Turkish language and literature 11]. Millî Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Kübra Gürsoy 0000-0002-4159-7865

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 26 Ekim 2023
Kabul Tarihi 21 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 5- Special Issue - World Language Turkish

Kaynak Göster

APA Gürsoy, H. K. (2023). The Repercussions of Social Problems on High School Turkish Language and Literature Textbooks. Sakarya University Journal of Education, 13(5- Special Issue - World Language Turkish), 803-825. https://doi.org/10.19126/suje.1381830