Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Relationship Between University Students' Earthquake Knowledge Levels and Sustainable Earthquake Awareness

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 148 - 165, 29.12.2023
https://doi.org/10.46464/tdad.1288571

Öz

The aim of this study is to determine the relationship between university students' earthquake knowledge levels and sustainable earthquake awareness. The sample group of the study consists of 657 students studying at Düzce University in the spring semester of the 2022-2023 academic year. The Sustainable Scale of Earthquake Awareness (SSEA) and the Earthquake Knowledge Assessment Scale (EKAS) were used as data collection tools in the research. According to the research results; It has been determined that there is a significant relationship between the earthquake knowledge levels of university students and their sustainable earthquake awareness. It was found that university students' DBS scores were moderate and high; however, it was determined that the SSEA scores were low and moderate. In terms of gender, male students have significantly higher knowledge in the dimension of “Earthquake Effects Knowledge” than female students; It has been determined that female students have a significantly higher awareness of the "Earthquake-Structure Relationship" dimension than male students.

Kaynakça

  • AFAD, 2023. Deprem Nedir?, T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Broşürler. Erişim adresi: https://www.afad.gov.tr/brosurler
  • Akdeniz M., 2020. Ankara ve Silivri depremselliği ve deprem kuvvetlerinin dbybhy-2007 ve tbdy-2018 ile karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy B., Sözen E., 2014. Lise öğrencilerinin coğrafya dersindeki deprem eğitimine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Düzce ili örneği), Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 279-297.
  • Atalay İ., 2007. Genel Coğrafya, Meta Basım Yayıncılık, İzmir.
  • Aral M., Tunç G., 2021. Türkiye’de deprem performansına dayalı bina kimlik bilgilerinin oluşturulmasına yönelik çalışma ve öneriler, Afet Riski Dergisi, 4(1), 24-41.
  • Avdar R., Avdar R., 2022. Türkiye’de yaşanan doğa kaynaklı afetlerin sosyo-ekonomik etkileri, Afet ve Risk Dergisi, 5(1), 1-12.
  • Başıbüyük A., 2004. Yetişkinlerde deprem bilgisi ve etkili faktörlerin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 161. Erişim adresi: http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/161/basibuyuk.htm
  • Bilen E., Polat M., 2022. Öğretmen adaylarının deprem farkındalığına ilişkin görüşleri, Türk Deprem Araştırma Dergisi, 4(1), 155-173. DOI:10.46464/tdad.1098199
  • Cross J.A., 2000. Hazards courses in North American geography programs. Environmental Hazards, 2(2), 77-86.
  • Demirci A., Yıldırım S., 2015. İstanbul’da ortaöğretim öğrencilerinin deprem bilincinin değerlendirilmesi, Millî Eğitim, Sayı 207, 89-117.
  • Dölek İ., 2019. Afetler ve afet yönetimi, PEGEM Akademi, Ankara.
  • Emre Ö., Duman T.Y., Özalp S., Elmacı H., Olgun Ş., Şaroğlu F., 2013. Active Fault Map of Turkey with Explanatory Text., in: Special Publication Series-30, General Directorate of Mineral Research and Exploration, Ankara, Turkey.
  • Erdik M., Durukal E., 2003. Damage to and Vulnerability of Industry in the 1999 Kocaeli, Turkey Earthquake, in Building Safer Cities: The Future of Disaster Risks, Ed. By A.Kreimer, The World Bank, Washington, DC.
  • Erdik M., Demircioglu M., Sesetyan K., Durukal E., Siyahi B., 2004. Earthquake hazard in Marmara Region, Turkey, Soil Dynamics and Earthquake Engineering, 24, 605-631.
  • Ergünay O., 1996. Afet yönetimi nedir? Nasıl olmalıdır. Erzincan ve Dinar depremleri ışığında Türkiye’nin deprem sorunlarına çözüm yolları arayışları, TÜBİTAK Deprem Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 263-272, Ankara.
  • Fraenkel J.R., Wallen N.E., 2003. How to design and evaluate research in education (5th Ed.). New York: Mac Graw Hill, Inc.
  • Genç M., Sözen E., 2021. The sustainable scale of earthquake awareness, development, validity and reliability study, International Electronic Journal of Environmental Education, 11(1), 24-41. https://doi.org/10.18497/iejeegreen.794680
  • Genç M., Sözen E., 2022. Development of an Earthquake Knowledge Assessment Scale: Validity and reliability study, Journal of Kirsehir Education Faculty, 23(3), 2745-2781 Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/72994/1049922
  • Güngördü E., 2010. Yer bilimleri, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ilgar R., 2017. Genel fiziki coğrafya (yer bilimleri), Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • İşçi C., 2008. Deprem nedir ve nasıl korunuruz? Journal of Yaşar University. 3(9), 959-983.
  • Kalaycı Ş., 2006. SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karakuş U., 2013. Depremi yaşamış ve yaşamamış öğrencilerin deprem algılarının metafor analizi ile incelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116, Erzurum.
  • Karasar N., 2016. Bilimsel araştırma yöntemi-Kavramlar, ilkeler, teknikler (31. Basım). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya B., Aladag C., 2017. Determining the cognitive structures of geographyteacher candidates on “Earthquake”, International Education Studies, 10(1),122-136.
  • Kayali H., 2018. A research on the attitude of eight grade students towards earthquake. Educational Research and Reviews, 13(11), 399-405.
  • Kıvrak Ö., 2019. Karabük ilinde deprem farkındalığı mevcut durumunun ve deprem eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üni. Fen Bilimleri Enstitüsü, Karabük, 157s.
  • Ozturk S., Bayrak Y., Çınar H., Koravos G.C., Tsapanos T.M., 2008. A quantitative appraisal of earthquake hazard parameters computed from Gumbel I method for different regions in and around Turkey, Natural Hazards, 47, 471-495.
  • Öcal A., 2005. İlköğretim sosyal bilgiler eğitiminde deprem eğitiminin değerlendirilmesi, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 169-184.
  • Patton M.Q., 2014. Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and Practice, Fourth edition, Beverly Hills, Sage, CA.
  • Pelling M., Özerdem A., Barakat S., 2002. The Macro-economic impact of disaster, Progress in Development Studies, 2(4) 283-305.
  • Pulummer C., Carlson D., Mc Geary D., 2005. Physical geology (11th edition). Columbus: McGraw-Hill Science/Engineering/Math
  • Ross K.E.K., Shuell T.J., 1993. Children’s beliefs about earthquakes, Science Education, 77(2), 191-205.
  • Sert E., 2002. Depremin ilköğretim öğrencilerinin güdülerini ve başarı- başarısızlık yüklemelerini etkileme düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 131s.
  • Sözcü U., 2019a. Doğal afetler ve doğal afet okuryazarlığı, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sözcü U., 2019b. Öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi, Doktora Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu, 218s.
  • Sözcü U., Aydınözü D., 2019. Doğal afet okuryazarlığı bağlamında öğretim programlarındaki afetlerle ilişkili kazanımların incelenmesi, Turkish Studies-Educational Sciences, 14(5), 2639-2652.
  • Sözcü U., 2021. Earthquake week activity application for high school students, Eurasian Journal Of Educational Research, 21(92), 275-296.
  • Sözen E., 2013. Relationship between planning and development in a geographical settlement: example of Düzce (Black Sea Region-Turkey), World Applied Sciences Journal. 23/4. 450-460.
  • Sözen E., 2019. The earthquake awareness levels of under graduate students, Journal of Pedagogical Research, 3(2), 87-101.
  • Şahin C., Doğanay H., Özcan N.A., 2004. Türkiye coğrafyası ve jeopolitiği (Fiziki, beşeri, ekonomik, jeopolitik). Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara.
  • Şahin C., Sipahioğlu Ş., 2007. Doğal afetler ve Türkiye. Gündüz Eğt. Yay., Ankara.
  • Şenol C., 2020. Türkiye'de meydana gelen büyük depremlerin yerleşme ve demografik yapı üzerindeki etkileri (1927-2020), USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(4), 620-644.
  • Tabachnick B.G., Fidell L.S., 2012. Using multivariate statistics (6. edition), Pearson, New Jersey.
  • Taymaz M., 2001. Doğal afet zararlarını azaltma çalışmaları, Afet Dergisi, 1(2), 4-5.
  • Tsai C-C., 2001. Ideas about earthquakes after experiencing a natural disaster in Taiwan: An analysis of students’ worldviews, International Journal of Science Education, 23(10), 1007-1016.
  • Türksever Ö., 2021. Öğretmen adaylarının deprem farkındalıkları ile depreme karşı hazırlık durumu düzeyleri arasındaki ilişki, Journal of History School, 53, 2681-2701.
  • Yıldız M., 2000. İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin deprem öncesinde ve deprem sonrası öğrenme ve öğretme başarıları ile deprem sonrası oluşabilecek değişiklikler, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul, 281s.
  • Yükseler M., 2019. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin deprem bilinci bilgi düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale, 135s.

Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 148 - 165, 29.12.2023
https://doi.org/10.46464/tdad.1288571

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin deprem bilgi düzeyleri ve sürdürülebilir deprem farkındalıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu 2022-2023 öğretim yılı bahar döneminde Düzce Üniversitesi’nde öğrenim gören 657 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sürdürülebilir Deprem Farkındalık Ölçeği (SDFÖ) ve Deprem Bilgi Düzeyi Ölçeği (DBDÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; üniversite öğrencilerinin deprem bilgi düzeyleri ile sürdürülebilir deprem farkındalıkları arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin DBDÖ puanlarının orta ve yüksek düzeyde olduğu; ancak SDFÖ puanlarının düşük ve orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet açısından erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre “Deprem Etkileri Bilgisi” boyutunda anlamlı düzeyde daha yüksek bilgiye sahip oldukları; kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre “Deprem Yapı İlişkisi” boyutunda anlamlı düzeyde daha yüksek farkındalığa sahip oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AFAD, 2023. Deprem Nedir?, T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Broşürler. Erişim adresi: https://www.afad.gov.tr/brosurler
  • Akdeniz M., 2020. Ankara ve Silivri depremselliği ve deprem kuvvetlerinin dbybhy-2007 ve tbdy-2018 ile karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy B., Sözen E., 2014. Lise öğrencilerinin coğrafya dersindeki deprem eğitimine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Düzce ili örneği), Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 279-297.
  • Atalay İ., 2007. Genel Coğrafya, Meta Basım Yayıncılık, İzmir.
  • Aral M., Tunç G., 2021. Türkiye’de deprem performansına dayalı bina kimlik bilgilerinin oluşturulmasına yönelik çalışma ve öneriler, Afet Riski Dergisi, 4(1), 24-41.
  • Avdar R., Avdar R., 2022. Türkiye’de yaşanan doğa kaynaklı afetlerin sosyo-ekonomik etkileri, Afet ve Risk Dergisi, 5(1), 1-12.
  • Başıbüyük A., 2004. Yetişkinlerde deprem bilgisi ve etkili faktörlerin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 161. Erişim adresi: http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/161/basibuyuk.htm
  • Bilen E., Polat M., 2022. Öğretmen adaylarının deprem farkındalığına ilişkin görüşleri, Türk Deprem Araştırma Dergisi, 4(1), 155-173. DOI:10.46464/tdad.1098199
  • Cross J.A., 2000. Hazards courses in North American geography programs. Environmental Hazards, 2(2), 77-86.
  • Demirci A., Yıldırım S., 2015. İstanbul’da ortaöğretim öğrencilerinin deprem bilincinin değerlendirilmesi, Millî Eğitim, Sayı 207, 89-117.
  • Dölek İ., 2019. Afetler ve afet yönetimi, PEGEM Akademi, Ankara.
  • Emre Ö., Duman T.Y., Özalp S., Elmacı H., Olgun Ş., Şaroğlu F., 2013. Active Fault Map of Turkey with Explanatory Text., in: Special Publication Series-30, General Directorate of Mineral Research and Exploration, Ankara, Turkey.
  • Erdik M., Durukal E., 2003. Damage to and Vulnerability of Industry in the 1999 Kocaeli, Turkey Earthquake, in Building Safer Cities: The Future of Disaster Risks, Ed. By A.Kreimer, The World Bank, Washington, DC.
  • Erdik M., Demircioglu M., Sesetyan K., Durukal E., Siyahi B., 2004. Earthquake hazard in Marmara Region, Turkey, Soil Dynamics and Earthquake Engineering, 24, 605-631.
  • Ergünay O., 1996. Afet yönetimi nedir? Nasıl olmalıdır. Erzincan ve Dinar depremleri ışığında Türkiye’nin deprem sorunlarına çözüm yolları arayışları, TÜBİTAK Deprem Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 263-272, Ankara.
  • Fraenkel J.R., Wallen N.E., 2003. How to design and evaluate research in education (5th Ed.). New York: Mac Graw Hill, Inc.
  • Genç M., Sözen E., 2021. The sustainable scale of earthquake awareness, development, validity and reliability study, International Electronic Journal of Environmental Education, 11(1), 24-41. https://doi.org/10.18497/iejeegreen.794680
  • Genç M., Sözen E., 2022. Development of an Earthquake Knowledge Assessment Scale: Validity and reliability study, Journal of Kirsehir Education Faculty, 23(3), 2745-2781 Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/72994/1049922
  • Güngördü E., 2010. Yer bilimleri, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ilgar R., 2017. Genel fiziki coğrafya (yer bilimleri), Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • İşçi C., 2008. Deprem nedir ve nasıl korunuruz? Journal of Yaşar University. 3(9), 959-983.
  • Kalaycı Ş., 2006. SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karakuş U., 2013. Depremi yaşamış ve yaşamamış öğrencilerin deprem algılarının metafor analizi ile incelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116, Erzurum.
  • Karasar N., 2016. Bilimsel araştırma yöntemi-Kavramlar, ilkeler, teknikler (31. Basım). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya B., Aladag C., 2017. Determining the cognitive structures of geographyteacher candidates on “Earthquake”, International Education Studies, 10(1),122-136.
  • Kayali H., 2018. A research on the attitude of eight grade students towards earthquake. Educational Research and Reviews, 13(11), 399-405.
  • Kıvrak Ö., 2019. Karabük ilinde deprem farkındalığı mevcut durumunun ve deprem eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üni. Fen Bilimleri Enstitüsü, Karabük, 157s.
  • Ozturk S., Bayrak Y., Çınar H., Koravos G.C., Tsapanos T.M., 2008. A quantitative appraisal of earthquake hazard parameters computed from Gumbel I method for different regions in and around Turkey, Natural Hazards, 47, 471-495.
  • Öcal A., 2005. İlköğretim sosyal bilgiler eğitiminde deprem eğitiminin değerlendirilmesi, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 169-184.
  • Patton M.Q., 2014. Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and Practice, Fourth edition, Beverly Hills, Sage, CA.
  • Pelling M., Özerdem A., Barakat S., 2002. The Macro-economic impact of disaster, Progress in Development Studies, 2(4) 283-305.
  • Pulummer C., Carlson D., Mc Geary D., 2005. Physical geology (11th edition). Columbus: McGraw-Hill Science/Engineering/Math
  • Ross K.E.K., Shuell T.J., 1993. Children’s beliefs about earthquakes, Science Education, 77(2), 191-205.
  • Sert E., 2002. Depremin ilköğretim öğrencilerinin güdülerini ve başarı- başarısızlık yüklemelerini etkileme düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 131s.
  • Sözcü U., 2019a. Doğal afetler ve doğal afet okuryazarlığı, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sözcü U., 2019b. Öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi, Doktora Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu, 218s.
  • Sözcü U., Aydınözü D., 2019. Doğal afet okuryazarlığı bağlamında öğretim programlarındaki afetlerle ilişkili kazanımların incelenmesi, Turkish Studies-Educational Sciences, 14(5), 2639-2652.
  • Sözcü U., 2021. Earthquake week activity application for high school students, Eurasian Journal Of Educational Research, 21(92), 275-296.
  • Sözen E., 2013. Relationship between planning and development in a geographical settlement: example of Düzce (Black Sea Region-Turkey), World Applied Sciences Journal. 23/4. 450-460.
  • Sözen E., 2019. The earthquake awareness levels of under graduate students, Journal of Pedagogical Research, 3(2), 87-101.
  • Şahin C., Doğanay H., Özcan N.A., 2004. Türkiye coğrafyası ve jeopolitiği (Fiziki, beşeri, ekonomik, jeopolitik). Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara.
  • Şahin C., Sipahioğlu Ş., 2007. Doğal afetler ve Türkiye. Gündüz Eğt. Yay., Ankara.
  • Şenol C., 2020. Türkiye'de meydana gelen büyük depremlerin yerleşme ve demografik yapı üzerindeki etkileri (1927-2020), USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(4), 620-644.
  • Tabachnick B.G., Fidell L.S., 2012. Using multivariate statistics (6. edition), Pearson, New Jersey.
  • Taymaz M., 2001. Doğal afet zararlarını azaltma çalışmaları, Afet Dergisi, 1(2), 4-5.
  • Tsai C-C., 2001. Ideas about earthquakes after experiencing a natural disaster in Taiwan: An analysis of students’ worldviews, International Journal of Science Education, 23(10), 1007-1016.
  • Türksever Ö., 2021. Öğretmen adaylarının deprem farkındalıkları ile depreme karşı hazırlık durumu düzeyleri arasındaki ilişki, Journal of History School, 53, 2681-2701.
  • Yıldız M., 2000. İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin deprem öncesinde ve deprem sonrası öğrenme ve öğretme başarıları ile deprem sonrası oluşabilecek değişiklikler, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul, 281s.
  • Yükseler M., 2019. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin deprem bilinci bilgi düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale, 135s.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erol Sözen 0000-0002-0522-4527

Murat Genç 0000-0002-9742-1770

Erken Görünüm Tarihi 15 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 27 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sözen, E., & Genç, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Türk Deprem Araştırma Dergisi, 5(2), 148-165. https://doi.org/10.46464/tdad.1288571
AMA Sözen E, Genç M. Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. TDAD. Aralık 2023;5(2):148-165. doi:10.46464/tdad.1288571
Chicago Sözen, Erol, ve Murat Genç. “Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri Ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması”. Türk Deprem Araştırma Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2023): 148-65. https://doi.org/10.46464/tdad.1288571.
EndNote Sözen E, Genç M (01 Aralık 2023) Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Türk Deprem Araştırma Dergisi 5 2 148–165.
IEEE E. Sözen ve M. Genç, “Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması”, TDAD, c. 5, sy. 2, ss. 148–165, 2023, doi: 10.46464/tdad.1288571.
ISNAD Sözen, Erol - Genç, Murat. “Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri Ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması”. Türk Deprem Araştırma Dergisi 5/2 (Aralık 2023), 148-165. https://doi.org/10.46464/tdad.1288571.
JAMA Sözen E, Genç M. Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. TDAD. 2023;5:148–165.
MLA Sözen, Erol ve Murat Genç. “Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri Ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması”. Türk Deprem Araştırma Dergisi, c. 5, sy. 2, 2023, ss. 148-65, doi:10.46464/tdad.1288571.
Vancouver Sözen E, Genç M. Üniversite Öğrencilerinin Deprem Bilgi Düzeyleri ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. TDAD. 2023;5(2):148-65.

AÇIK ERİŞİM ve LİSANS


Bu derginin içeriği Creative Commons Attribution 4.0 International Non-Commercial License'a tabidir.




Flag Counter