Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Etkinliklerle Çarpanlar ve Katlar Kavramlarının Öğretimine Bazı Öğrenci Özelliklerinin Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 3, 1580 - 1604, 29.12.2023
https://doi.org/10.37217/tebd.1329295

Öz

Bu araştırmanın amacı 6. sınıf öğrencilerinin sosyal etkileşim düzeylerinin ve matematik dersine yönelik tutumlarının etkinliklerle kavram öğrenimine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada 2022-2023 eğitim öğretim yılı bir devlet okulunda okuyan 6. sınıf öğrencileriyle çalışılmış olup araştırma örneklemi 33 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için “Sosyometri”, “Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Çarpanlar ve Katlar Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından çarpanlar ve katlar konusunun kavramlarını öğretmek amacıyla ACODESA metodu kullanılarak dört etkinlik tasarlanmıştır. Bu metot matematiksel kavramların yapılandırılmasında, işbirlikçi öğrenme, bilimsel tartışma ve öz yansıtma temel ilkelerine dayanmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerle 4 hafta boyunca öğretim yapılmıştır. Uygulama sonunda öğrencilere başarı testi yapılmıştır. Veriler korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Öğrencilerin sosyometri puanları ve matematik dersine yönelik tutumları etkinliklerle kavram öğrenimini yordamamaktadır. ACODESA metoduyla tasarlanan etkinlikler başarıya etkisinde sosyal etkileşim düzeyinin ve matematik dersine yönelik tutumun etkisi istatistikî olarak anlamlı düzeyde değildir. Bu durum ACODESA metodunun kavram öğretiminde öğrencilerin sosyal etkileşim düzeyine ve derse yönelik tutumlarına bakılmaksızın kullanılabilir bir yöntem olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Baki, A. & Kartal, T. (2004) Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerine cebir bilgilerinin karakterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/ issue/26129/275228 sayfasından erişilmiştir.
  • Baki, A., Gürbüz, R., Ünal, S. & Atasoy, E. (2009). Çoklu zekâ kuramına dayalı etkinliklerin kavramsal öğrenmeye etkisi: Tam sayılarda dört işlem örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 237-259. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26107/275059 sayfasından erişilmiştir.
  • Başün, A. R. & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(7), 155-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/56808/709176 sayfasından erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (1990). Matematikle ilgili düşünceler anketi. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Biber, A. Ç. & Çetinkaya, S. (2017). 7E öğrenme halkası modelinin çarpanlar ve katlar konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 292-311. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inesj/issue/40034/476091 sayfasından erişilmiştir.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijotem/issue/40778/460838 sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (28. b.). Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Ceylan, E. & Berberoğlu, G. (2007). Öğrencilerin fen başarısını açıklayan etmenler: Bir modelleme çalışması. Eğitim ve Bilim, 32(144), 45-53. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/ view/821 sayfasından erişilmiştir.
  • Dane, A. & Başkurt, H. (2012). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramlarını algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 81-100. https://doi.org/10.7822/egt12
  • Dede, Y., Doğan, M. F. & Aslan-Tutak, F. (Ed.) (2020). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Duatepe, A. & Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16-17, 45-52. https://www.researchgate.net/publication/290394647 sayfasından erişilmiştir.
  • Ekici, M. (2012). Sosyal ağların eğitim bağlamında kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21646/232714 sayfasından erişilmiştir.
  • Erdem, A. & Öztürk, M. (2023). Manipülatif destekli üstbilişsel planlamaya dayalı öğrenme ortamı tasarımı: Çarpanlar ve katları konusu örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 559-584. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1099309
  • Günay, R. (2013). İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretim içeriklerinin farklı düzenlenme biçimlerinin öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/11368 sayfasından erişilmiştir.
  • Gürbüz, R., Çatlıoğlu, H., Birgin, O. & Erdem, E. (2017). Etkinlik temelli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin bazı olasılık kavramlarındaki gelişimlerine etkisi: yarı deneysel bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 1021-1069. https://www.researchgate.net/ publication/286354131_Etkinlik_Temelli_Ogretimin_5_Sinif_Ogrencilerinin_Bazi_Olasilik_Kavramlarindaki_Gelisimlerine_Etkisi_Yari_Deneysel_Bir_Calisma sayfasından erişilmiştir.
  • Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. (2017). Kâğıt katlama yöntemi ile matematik öğretimi. İlköğretim Online, 16(2), 663-692. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304726
  • Hitt, F. (2011). Construction of mathematical knowledge using graphic calculators (CAS) in the mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(6), 723-736. https://doi.org/10.1080/0020739X.2011.683364
  • Hitt, F. & Gonzalez-Martin, A. S. (2016). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educ Stud Math, 88, 201–219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9678-7
  • Hitt, F., Saboya, M. & Cortes-Zavala, C. (2017). Task design in a paper and pencil and technological environment to promote inclusive learning: An example with polygonal numbers. Mathematics and Technology, 57-74. https://doi.org/10.1007/978-3-319-61380-6_4
  • Karadeniz, M. H. & Kelleci, D. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının başarıya etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksbd/issue/16219/169866 sayfasından erişilmiştir.
  • Karakuş, M. & Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalısması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pegegog/issue/22585/ 241233 sayfasından erişilmiştir.
  • Karataş, E. (2021). Matematik eğitiminde bir etkinlik örneği: Çevrel üçgenler. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 138-161. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.53840
  • Kurşun, K. & Çobanoğlu-Aktan, D. (2016). Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersinde başarıyı etkileyen faktörlerin çoklu göstergeler çoklu nedenler modeliyle incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 372-382. https://doi.org/10.21031/epod.280097
  • MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzu (1 ve 6. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin, gelişim dosyası, başarı testi ve tutum puanları arasındaki ilişki. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4763/65438 sayfasından erişilmiştir.
  • Peker, M. & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11129/133100 sayfasından erişilmiştir.
  • Saracaloğlu, A., Serin, O. & Bozkurt, N. (2002). Öğretmen adaylarının fen bilimlerine yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişki. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 76-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egeefd/issue/4923/67348 sayfasından erişilmiştir.
  • Savaş, E., Taş, S. & Duru, A. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/ 8703/108670 sayfasından erişilmiştir.
  • Sinan, F. N. (2019). Türkiye’de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme KPSS el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Taylan, R. D. (2020). Etkinliklerin sınıf içinde uygulanması. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları içinde (s. 189-208). Ankara: Pegem.
  • Toluk-Uçar, Z. (2020). Matematik etkinlik kavramının teorik ve felsefi temelleri. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 17- 41). Ankara: Pegem.
  • Tunç-Pekkan, Z. & Esmer, M. (2020). Matematik etkinliklerinin ortak özellikleri. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 77-95). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uyanık, G. (2017). İlkokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(1), 86-93. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/ 27928/296802 sayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, M. & Dumlupınar, M. (2020). FeTeMM yaklaşımıyla işlenen 6. sınıf çarpanlar ve katlar konusunun öğrenci kazanımlarına etkisi. Eurasian Econometrics Statistics & Emprical Economics Journal, 16(1), 116–133. https://doi.org/10.17740/eas.stat.2020-V16-08
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel.
  • Yılmazer, A. & Demir, S. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ve sosyal bilgiler öğretmenine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 9(2), 1705-1718. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=17375 sayfasından erişilmiştir.
  • Yiğitcan-Nayir, Ö. & Bulut, S. (2020). Etkinlik kavramının matematik öğretimindeki tarihsel gelişimi. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 43-73). Ankara: Pegem.
  • Yurtsever, A. (2018). 6. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlilikleri, matematik başarıları ve tutumları arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Zengin, Y. (2018). Examination of the constructed dynamic bridge between the concepts of differential and derivative with the integration of geogebra and the ACODESA method. Educ Stud Math, 99, 311-333. https://doi.org/10.1007/s10649-018-9832-6
  • Zengin, Y. (2020). Matematiksel etkinliklerin teknoloji kullanılarak öğretim ortamlarında uygulanması. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 396-414). Ankara: Pegem.

The Effect of Some Characteristics of Students on Teaching of Factors and Multiples Concepts with Activities

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 3, 1580 - 1604, 29.12.2023
https://doi.org/10.37217/tebd.1329295

Öz

The aim of this research is to examine the effects of 6th grade students' social interaction levels and attitudes towards mathematics course on concept learning through activities. Correlational method, one of the quantitative research methods, was used in the research. In the research, 6th grade students studying in a public school in the 2022-2023 academic year were studied and the research sample consisted of 33 students. "Sociometry", "Attitude Scale Towards Mathematics Course" and "Factors and Multiples Achievement Test" were used to collect the research data. In order to teach the concepts of factors and multiples, four activities were designed by the researcher using the ACODESA method. This method is based on the basic principles of collaborative learning, scientific discussion, and self-reflection in the construction of mathematical concepts. In this context, teaching was carried out with the students for four weeks. At the end of the application, the students were given an achievement test. The data were analyzed by correlation and multiple regression analysis. Students' sociometry scores and attitudes towards mathematics course do not predict concept learning with activities. The effect of the level of social interaction and the attitude towards the mathematics courses on the success of the activities designed with the ACODESA method is not statistically significant. It shows that the ACODESA method can be used in concept teaching regardless of students' social interaction level and attitudes towards the course.

Kaynakça

  • Baki, A. & Kartal, T. (2004) Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerine cebir bilgilerinin karakterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/ issue/26129/275228 sayfasından erişilmiştir.
  • Baki, A., Gürbüz, R., Ünal, S. & Atasoy, E. (2009). Çoklu zekâ kuramına dayalı etkinliklerin kavramsal öğrenmeye etkisi: Tam sayılarda dört işlem örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 237-259. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26107/275059 sayfasından erişilmiştir.
  • Başün, A. R. & Doğan, M. (2020). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(7), 155-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/56808/709176 sayfasından erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (1990). Matematikle ilgili düşünceler anketi. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Biber, A. Ç. & Çetinkaya, S. (2017). 7E öğrenme halkası modelinin çarpanlar ve katlar konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 292-311. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inesj/issue/40034/476091 sayfasından erişilmiştir.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijotem/issue/40778/460838 sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (28. b.). Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Ceylan, E. & Berberoğlu, G. (2007). Öğrencilerin fen başarısını açıklayan etmenler: Bir modelleme çalışması. Eğitim ve Bilim, 32(144), 45-53. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/ view/821 sayfasından erişilmiştir.
  • Dane, A. & Başkurt, H. (2012). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramlarını algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 81-100. https://doi.org/10.7822/egt12
  • Dede, Y., Doğan, M. F. & Aslan-Tutak, F. (Ed.) (2020). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Duatepe, A. & Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16-17, 45-52. https://www.researchgate.net/publication/290394647 sayfasından erişilmiştir.
  • Ekici, M. (2012). Sosyal ağların eğitim bağlamında kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21646/232714 sayfasından erişilmiştir.
  • Erdem, A. & Öztürk, M. (2023). Manipülatif destekli üstbilişsel planlamaya dayalı öğrenme ortamı tasarımı: Çarpanlar ve katları konusu örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 559-584. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1099309
  • Günay, R. (2013). İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretim içeriklerinin farklı düzenlenme biçimlerinin öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/11368 sayfasından erişilmiştir.
  • Gürbüz, R., Çatlıoğlu, H., Birgin, O. & Erdem, E. (2017). Etkinlik temelli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin bazı olasılık kavramlarındaki gelişimlerine etkisi: yarı deneysel bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 1021-1069. https://www.researchgate.net/ publication/286354131_Etkinlik_Temelli_Ogretimin_5_Sinif_Ogrencilerinin_Bazi_Olasilik_Kavramlarindaki_Gelisimlerine_Etkisi_Yari_Deneysel_Bir_Calisma sayfasından erişilmiştir.
  • Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. (2017). Kâğıt katlama yöntemi ile matematik öğretimi. İlköğretim Online, 16(2), 663-692. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304726
  • Hitt, F. (2011). Construction of mathematical knowledge using graphic calculators (CAS) in the mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(6), 723-736. https://doi.org/10.1080/0020739X.2011.683364
  • Hitt, F. & Gonzalez-Martin, A. S. (2016). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educ Stud Math, 88, 201–219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9678-7
  • Hitt, F., Saboya, M. & Cortes-Zavala, C. (2017). Task design in a paper and pencil and technological environment to promote inclusive learning: An example with polygonal numbers. Mathematics and Technology, 57-74. https://doi.org/10.1007/978-3-319-61380-6_4
  • Karadeniz, M. H. & Kelleci, D. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının başarıya etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksbd/issue/16219/169866 sayfasından erişilmiştir.
  • Karakuş, M. & Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalısması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pegegog/issue/22585/ 241233 sayfasından erişilmiştir.
  • Karataş, E. (2021). Matematik eğitiminde bir etkinlik örneği: Çevrel üçgenler. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 138-161. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.53840
  • Kurşun, K. & Çobanoğlu-Aktan, D. (2016). Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersinde başarıyı etkileyen faktörlerin çoklu göstergeler çoklu nedenler modeliyle incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 372-382. https://doi.org/10.21031/epod.280097
  • MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzu (1 ve 6. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin, gelişim dosyası, başarı testi ve tutum puanları arasındaki ilişki. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4763/65438 sayfasından erişilmiştir.
  • Peker, M. & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11129/133100 sayfasından erişilmiştir.
  • Saracaloğlu, A., Serin, O. & Bozkurt, N. (2002). Öğretmen adaylarının fen bilimlerine yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişki. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 76-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egeefd/issue/4923/67348 sayfasından erişilmiştir.
  • Savaş, E., Taş, S. & Duru, A. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/ 8703/108670 sayfasından erişilmiştir.
  • Sinan, F. N. (2019). Türkiye’de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme KPSS el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Taylan, R. D. (2020). Etkinliklerin sınıf içinde uygulanması. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları içinde (s. 189-208). Ankara: Pegem.
  • Toluk-Uçar, Z. (2020). Matematik etkinlik kavramının teorik ve felsefi temelleri. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 17- 41). Ankara: Pegem.
  • Tunç-Pekkan, Z. & Esmer, M. (2020). Matematik etkinliklerinin ortak özellikleri. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 77-95). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uyanık, G. (2017). İlkokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(1), 86-93. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/ 27928/296802 sayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, M. & Dumlupınar, M. (2020). FeTeMM yaklaşımıyla işlenen 6. sınıf çarpanlar ve katlar konusunun öğrenci kazanımlarına etkisi. Eurasian Econometrics Statistics & Emprical Economics Journal, 16(1), 116–133. https://doi.org/10.17740/eas.stat.2020-V16-08
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel.
  • Yılmazer, A. & Demir, S. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ve sosyal bilgiler öğretmenine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 9(2), 1705-1718. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=17375 sayfasından erişilmiştir.
  • Yiğitcan-Nayir, Ö. & Bulut, S. (2020). Etkinlik kavramının matematik öğretimindeki tarihsel gelişimi. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 43-73). Ankara: Pegem.
  • Yurtsever, A. (2018). 6. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlilikleri, matematik başarıları ve tutumları arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Zengin, Y. (2018). Examination of the constructed dynamic bridge between the concepts of differential and derivative with the integration of geogebra and the ACODESA method. Educ Stud Math, 99, 311-333. https://doi.org/10.1007/s10649-018-9832-6
  • Zengin, Y. (2020). Matematiksel etkinliklerin teknoloji kullanılarak öğretim ortamlarında uygulanması. Y. Dede, M. F. Doğan & F. Aslan-Tutak (Ed.), Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar içinde (s. 396-414). Ankara: Pegem.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şüheda Tuğçe Duman 0000-0002-5019-2915

Hasan Es 0000-0002-7732-8173

Erken Görünüm Tarihi 29 Kasım 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 5 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duman, Ş. T., & Es, H. (2023). Etkinliklerle Çarpanlar ve Katlar Kavramlarının Öğretimine Bazı Öğrenci Özelliklerinin Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(3), 1580-1604. https://doi.org/10.37217/tebd.1329295

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı