Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
e-ISSN 2459-1912 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2003 | Yayıncı Gazi Üniversitesi |


İNTİHAL RAPORU: 01.01.2020 tarihinden itibaren dergi editörlüğü tarafından alınan prensip karar gereğince dergimize gönderilen çalışmalardan İntihal/Benzerlik Raporu istenmektedir. İntihal/Benzerlik oranı (kaynakça hariç) en fazla %20 olarak belirlenmiştir. 

ETİK KURUL ONAY BELGESİ: TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri’nde 2020 yılı için yapmış olduğu değişiklik üzerine makaleler için “Etik Kurul Onayı” talep edilmektedir. 21.02.2020 tarihinden itibaren yüklenen tüm makalelerin Etik Kurul Onay/İzin Belgesini yüklemesi zorunludur. 

TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri Madde 8: “Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir” 

Etik kurulu olmayan makalelerde ise (2019 yılı ve önceki yıllarda süreci tamamlanan veya süreci başlatılan makaleler) sorumlu yazar tarafından, son sayfaya " XXXX başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış, karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Türk Eğitim Bilimleri Dergisi ve Editörlüğünün” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim." şeklinde bir ibare eklenerek, imzalanacaktır. Bu ekleme işlemi de makale yayınlanması kesinleştikten sonra gerçekleştirilecektir.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

e-ISSN 2459-1912 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2003 | Yayıncı Gazi Üniversitesi |
Kapak Resmi


İNTİHAL RAPORU: 01.01.2020 tarihinden itibaren dergi editörlüğü tarafından alınan prensip karar gereğince dergimize gönderilen çalışmalardan İntihal/Benzerlik Raporu istenmektedir. İntihal/Benzerlik oranı (kaynakça hariç) en fazla %20 olarak belirlenmiştir. 

ETİK KURUL ONAY BELGESİ: TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri’nde 2020 yılı için yapmış olduğu değişiklik üzerine makaleler için “Etik Kurul Onayı” talep edilmektedir. 21.02.2020 tarihinden itibaren yüklenen tüm makalelerin Etik Kurul Onay/İzin Belgesini yüklemesi zorunludur. 

TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri Madde 8: “Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir” 

Etik kurulu olmayan makalelerde ise (2019 yılı ve önceki yıllarda süreci tamamlanan veya süreci başlatılan makaleler) sorumlu yazar tarafından, son sayfaya " XXXX başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış, karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Türk Eğitim Bilimleri Dergisi ve Editörlüğünün” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim." şeklinde bir ibare eklenerek, imzalanacaktır. Bu ekleme işlemi de makale yayınlanması kesinleştikten sonra gerçekleştirilecektir.

Cilt 18 - Sayı 1 - 26 Haz 2020
  1. Manevi Şükran Ölçeği'nin Türkçe Uyarlaması Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 1 - 16
    Kübra KAPLANER , Halil EKŞİ
  2. Eğitsel Filmlerin Öğrencilerin Başarı ve Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeyine Etkisi
    Sayfalar 17 - 35
    Hande UZUN , Ezgi GÜVEN YILDIRIM , Ayşe Nesibe ÖNDER
  3. Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Seviyelerinin Genel Akademik Başarıları ve Devamsızlık Durumları ile İlişkisi
    Sayfalar 36 - 56
    Oguzhan TEKIN
  4. KWL (Ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?) Stratejisinin İlkokul 3.Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarına Etkisi
    Sayfalar 57 - 84
    Sami TOKGÖZ , Ayse Derya ISIK
  5. Sosyal Bilgiler Dersinde 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmalarına Yönelik Bir Çalışma
    Sayfalar 85 - 106
    Sezgin ELBAY
  6. Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Okuma Sürecinde Bilinmeyen Sözcüklerle Karşılaşınca Başvurdukları Çıkarım Stratejilerine İlişkin Görünümler
    Sayfalar 107 - 121
    Hakan ÜLPER , Gökhan ÇETİNKAYA
  7. 2018 Biyoloji Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
    Sayfalar 122 - 135
    Ferhat KARAKAYA , Merve ADIGÜZEL , Osman ÇİMEN , Mehmet YILMAZ
  8. Esneklik Ölçeği’nin Geliştirilmesine İlişkin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
    Sayfalar 136 - 152
    Tuba AKPOLAT , Münevver ÇETİN
  9. İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Türkçe Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
    Sayfalar 153 - 184
    Yakup BALANTEKİN
  10. Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerin Sınıf Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarına, Olumlu Davranışlarına ve Çevre Tutumlarına Etkisi
    Sayfalar 185 - 200
    Gülfem MUŞLU KAYGISIZ
  11. Obsesif Kompulsif Bozuklukta Emdr Terapinin Etkisi: Olgu Sunumu
    Sayfalar 201 - 217
    Serkan CENGİZ , Adem PEKER
  12. 5. ve 6. Sınıf Müzik Ders Kitaplarında Yer Alan Okul Şarkılarının Eğitim Müziği Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 218 - 235
    Çağla SERİN ÖZPARLAK, Ömer Bilgehan SONSEL
  13. Üniversitelerdeki Zorunlu Ortak Derslerden Yabancı Dil Dersinin Uzaktan Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi
    Sayfalar 236 - 265
    Fahriye EROĞLU , Nurdan KALAYCI
  14. Öğretmen Adaylarının Öğrenci Ürün Dosyası Uygulamasına İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 266 - 295
    Şenol ORAKCI
  15. Küresel Beceriler ve Ders Kitaplarına Yansıması
    Sayfalar 296 - 325
    Alaettin İŞERİ
  16. Erken Matematik Testi (EMAT) Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 326 - 350
    Yasemin AYDOĞAN , Recai AKKAYA , Arzu ÖZYÜREK
  17. Ortaöğretim Kurumlarında Bir Ders Saati Süresinin Gözlemi
    Sayfalar 351 - 367
    Hasan TABAK , Fatih ŞAHİN
  18. Türkiye’de Ortaokul Öğretmeni Yetiştiren Orta Öğretmen Okullarının Kısa Tarihçesi-(1923-1946)
    Sayfalar 368 - 391
    Sabri BECERİKLİ
  19. Öğretmen Adaylarının Bir Matematik Öğretmeni Olarak Kendilerine ve Matematiği Öğrenen Öğrenciye Yönelik İmajları
    Sayfalar 392 - 414
    Funda UYSAL , Hunkar KORKMAZ
  20. Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi
    Sayfalar 415 - 436
    Burcu KALKANOĞLU
  21. Göz İzleme Tekniği ile Okuma Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 437 - 455
    Esmehan ÖZER , Selda ÖZDEMİR , Mehmet KARA
  22. Zihin Gezinmesi Ölçeklerinin Türkçeye Uyarlanması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 456 - 482
    Sevgi SEZGİN , Galip YÜKSEL
  23. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Çevrim-içi Yabancı Dil Öğrenmeye yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 483 - 504
    Yunus DOGAN
Dizinler