Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gerçekçi Matematik Eğitiminin Tamsayılar Konusunda Matematik Başarısına, Kalıcılığına ve Motivasyonuna Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 2380 - 2408, 31.12.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1529056

Öz

Bu araştırma, matematik dersinde gerçekçi matematik eğitimi kullanmanın yedinci sınıf “Tam Sayılar” konusunda öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve öğrenme kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak tasarlanmıştır. Örneklem desenin yapısı gereği önceden belirlenmiş gruplar içerisinden şansa dayalı olarak tarafsız bir şekilde biri deney grubu biri de kontrol grubu olacak şekilde grupların seçilmesi ile tamamlanmıştır. Örneklemi 2021-2022 eğitim öğretim yılında Adana ilinin Aladağ ilçesinde öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol grubu olmak üzere 40 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Başarı Testi, Matematik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin hem Matematik Başarı Testi hem de Matematik Motivasyon Ölçeği öntest ve sontest sonuçları birbirine yakındır ve gruplar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Yapılan çalışmalardan sonra Matematik Başarı Testi’nde deney grubundaki öğrenciler ile kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır ve kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Matematik Motivasyon Ölçeği’nde de deney grubundaki öğrenciler ile kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır ve kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve istatistik öğrenme alanındaki kavramların gerçekçi matematik eğitimi ve yapılandırmacılık kuramına göre bilgi oluşturma sürecinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Akkaya, Y. (2019). Ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Aksoy, C. N. & Çinar, C. (2022). Cebir öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13(2), 201-221.
  • Akyüz, M. C. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ortaöğretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Alacacı, C. (2016). Gerçekçi matematik eğitimi. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat (Ed.) Matematik eğitiminde teoriler içinde (s. 341-353). Pegem Akademi.
  • Altaylı, D. (2012). Gerçekçi matematik eğitiminin oran orantı konusunun öğretimi ve orantısal akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Althauser, K. & Harter, C. (2016). Math and economics: Implementing authentic instruction to K-5. Journal of Education and Training Studies, 4(4), 111-122. https://doi.org/10.11114/jets.v4i4.1328
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 223-238. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153290 sayfasından erişilmiştir.
  • Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (11. b.). Aktüel.
  • Altun, M. & Memnun, D. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-238. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63271 sayfasından erişilmiştir.
  • Arseven, A. (2010). Gerçekçi matematik öğretiminin bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı, Ö. (2016). Kültürel araç olarak dil ve pedagoji: Motivasyonel bir analiz. Düşünce Dergisi, 5, 112-123. http://www.dusuncedergisi.com.tr/haber/100/kulturel-arac-olarak-dil-ve-pedagoji-motivasyonel-bir-analiz sayfasından erişilmiştir.
  • Aydın, G. N. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Aydın-Ünal, Z. (2008). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Bakker, A. (2004). Design research in statistics education: On symbolizing and computer tools (dissertation). CD-Beta.
  • Berkant, H. G. & Yaren, R. (2020). Altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin matematik motivasyonlarına etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 543-571. https://doi.org/10.33437/ksusbd.555770
  • Bonotto, C. (2010). Realistic mathematical modeling and problem posing. R. Lesh, P. L. Galbraith, C. Haines, & A. Hurford (Ed.), Modeling students’ mathematical modeling competencies içinde (s. 399-408). https://doi.org/10.1007/978-1-4419-0561-1_34
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler: Öntest–sontest kontrol grubu desen ve veri analizi (2. b.). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cengiz, S. (2020). Gerçekçi matematik öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılıkları üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cobb, P., Zhao, Q., & Visnovska, J. (2008). Learning from and adapting the theory of realistic mathematics education. Éducation et Didactique (2-1), 105-124. https://doi.org/10.4000/educationdidactic.276
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, R. (2018). Ortaokul altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme kuramı (2. b.). Hacettepe Üniversitesi.
  • Çilingir, E. & Artut, P. D. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığına ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46(46), 1-19. https://doi.org/10.15285/maruaebd.279963
  • Çilingir, E., Artut, P. D., & Tarım, K. (2015). Sınıf öğretmeni adayları üzerinde gerçekçi matematik eğitimine ilişkin bir uygulama örneği. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/254256 sayfasından erişilmiştir.
  • De Corte, E. D. (2004). Mainstreams and perspectives in research on learning (mathematics) from instruction. Applied Psychology, 53(2), 279-310. https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2004.00172.x
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/114808 sayfasından erişilmiştir.
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıflarda kesir kavramının öğretimine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dereli, M. (2008). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dönmez, P. (2018). The effect of using realistic mathematics education on the 7th grade students' mathematical achievement about algebraic expression and attitude towards mathematics (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ercan, B. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin tam sayı kavramı ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ericek, A. (2020). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleri ile tasarlanan öğretim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarda problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful? Educational Studies in Mathematics 1, 3–8. https://link.springer.com/article/10.1007/BF00426224 sayfasından erişilmiştir.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education, China lectures. Kluwer Academic.
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing realistic mathematics education. Freudenthal Institute.
  • Gravemeijer, K. (1997). Instructional design for reform in mathematics education. B. Gravemeijer & V. Lieshout (Ed.), The role of contexts and models in the development of mathematics strategies and procedures içinde (s. 13-34). CD-ß.
  • Gravemeijer, K. & Doorman, M. (1999). Context problems in realistic mathematics education: A calculus course as an example. Educational Studies in Mathematics, 39, 111-129. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1003749919816 sayfasından erişilmiştir.
  • Gür, H. (2006). Matematik öğretimi. Lisans.
  • Işık, S. (2019). Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Işıtan, H. & Doğan, M. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin tam sayılar konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/647520 sayfasından erişilmiştir.
  • İspir, O. A., Polat-Ay, Z. S., & Saygı, E. (2011). Üstün başarılı öğrencilerin özdüzenleyici öğrenme stratejileri, matematiğe karşı motivasyonları ve düşünme stilleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(162), 235-246. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1011/ 324 sayfasından erişilmiştir.
  • Julie, H. (2015). Student learning materials on the multiplication and division of fractions for grade five with realistic mathematics education. The 3th South East Asia Design/Development Research International Conference içinde (s. 145-155), 18-19 Nisan, 2015, Sriwinjaya University.
  • Kalaw, M. T. B. (2012). Realistic mathematics approach, mathematical communication and problem- solving skills of high- functioning autistic children: A case study. International Peer Reviewed Journal, 2, 51-67. https://doi.org/10.7718/iamure.ijmet.v2i1.245
  • Karaca, S. & Özkaya, A. (2017). The effects of realistic mathematics education on student’s math self reports in fifth grades mathematics course. International Journal of Curriculum and Instruction, 9(1), 81–103. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1207210.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Karadöl, D. (2019). Gerçekçi matematik eğitimini destekli öğretim yönteminin 6. sınıf alan ölçme konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Karataş, K. (2019). Ondalık gösterimler konusunun ortaokul 5. sınıf öğrencilerinde gerçekçi matematik eğitimiyle öğretiminin başarıya etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Kayış, A. (2009). Güvenirlik analizi. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde. Asil.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach'ın alpha güvenirlik katsayısı. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48. https://doi.org/10.5455/jmood.20160307122823
  • Korkmaz, E. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Köroğlu, H. & Yeşildere, S. (2004). İlköğretim yedinci sınıf tam sayılar ünitesinde çoklu zeka teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Dergisi, 24(2), 25-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/77316 sayfasından erişilmiştir.
  • Körükçü, E. (2008). Tam sayılar konusunun görsel materyallerle öğrenmenin 6.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Laurens, T., Batlolona, R. J., & Lease, M. (2018). Comparison of problem based learning and realistic mathematics education to improve students academic performance. Jurnal Pendidikan Progresif, 9(2), 185-197. http://dx.doi.org/10.23960/jpp.v9.i2.201921
  • Marczyk, G., DeMatteo, D., & Festinger, D. (2005). Essentials of research design and methodology. John Wiley & Sons.
  • MEB. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6760/90938 sayfasından erişilmiştir.
  • Nama-Aydın, G. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. (2008). GME’ne dayalı olarak yapılan yüzey ölçüleri ve hacimler ünitesinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/87373 sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, N. Z. (2020). Türkiye’de gerçekçi matematik eğitiminin matematik başarısına etkisi üzerine bir meta analiz çalışması (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, S. (2019). Yapılandırmacı yaklaşımla tasarlanan gerçekçi matematik öğretiminin erişi öğrenme kalıcılığı ve öğrenci görüşleri üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özkaya, A. & Aksu, G. (2017). Matematik başarısında matematik dersi ile ilgili ön bilgi ve matematiğe yönelik tutumlar arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2(2), 50-69. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/325218 sayfasından erişilmiştir.
  • Özkürkçüler, L. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 4. sınıf öğrenceleri üzerindeki etkileri (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Palinussa, A. L. (2013). Student’s critical mathematical thinking skills and character: Experiments for junior high school student’s through realistic mathematics education culture-based. Journal on Mathematics Education, 4(1), 75-94. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1078959.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Searle, J. & Barmby, P. (2012). Evaluation Report on the Realistic Mathematics Evaluation Pilot Project. www.mei.org.uk/files/pdf/RME_Evaluation_final_re port.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Sembiring, K. R., Hadi, S., & Dolk, M. (2008). Reforming mathematics learning in Indonesian classrooms through RME. Mathematics Education, 40, 927-939. http://dx.doi.org/10.1007/S11858-008-0125-9
  • Sembiring, R. K., Hoogland, K., & Dolk, M. L. A. M. (Ed.). (2010). A decade of PMRI in Indonesia. Bandung.
  • Shia, R. (1998). Running head: Academic intrinsic and extrinsic motivation and metacognition. Assessing academic intrinsic motivation: A look at student. Goals and Personal Strategy. www.cet.edu/research/papers/motivation/motivation.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Spector, P. E. (1992). Summated rating scale construction: An introduction. Sage. http://dx.doi.org/10.4135/9781412986038
  • Şahal, M. (2016). Problem kurma yaklaşımı ile işlenen tam sayılar konusunun öğrencilerin akademik başarısına ve matematik tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Şanlı, K. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin tam sayıların öğretim sürecinde model kullanma becerileri ve model kullanımına yönelik görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Tarım, K. & Kütküt, H. (2021). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1305-1328. https://doi.org/10.14812/cuefd.933461
  • Taş, T. E. (2018). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Treffers, A. (1987). Three dimensions: A Model of goal and theory description in mathematics instruction-The Wiskobas Project. Springer.
  • Tunalı, Ö. (2010). Açı kavramının gerçekçi matematik öğretimi ve yapılandırmacı kurama göre öğretiminin karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Uysal, H. & Sönmez, I. (2021). Gerçekçi matematik eğitimine göre işlenen “Tam sayılar” temasının öğrencilerin erişi ve derse yönelik görüşlerine etkisi. TEBD, 19(1), 97-122. https://doi.org/10.37217/tebd.786719
  • Ünal, Z. A. & İpek, A. S. (2010). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarla çarpma konusundaki başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(152), 1-10. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8/6 sayfasından erişilmiştir.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1996). Assessment and realistic mathematics education. CD-Beta Press/Freudenthal Institute.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2000). Mathematics education in the Netherlands: A guided tour. Utrecht University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2001). Mathematics education in the Netherlands. J. Anghileri (Ed.), Principles and practice in arithmetic teaching içinde (s. 49-63). Open University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2002). Realistic Mathematics Education as work in progress. F.-L. Lin (Ed), Common sense in mathematics education: Proceedings of 2001 The Netherlands and Taiwan Conference on Mathematics Education içinde (s. 1-42). National Taiwan Normal University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2003). The didactical use of models in realistics mathematics education: an example from a longitudinal trajectory on percentage. Educational Studies in Mathematics, 54, 9-35. https://link.springer.com/article/10.1023/B:EDUC.0000005212.03219.dc sayfasından erişilmiştir.
  • Vanderstoep, S. W. & Johnston, D. D. (2009). Research methods for everyday life: Blending qualitative and quantitative approaches. Jossey-Bass.
  • Van de Walle, J. A. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.). Nobel Akademi.
  • Webb, D., Van Der Kooji, H., & Geist, M. R. (2011). Design research in the Netherlands: Introducing logarithms using realistic mathematics education. Journal of Mathematics Education at Teachers College, 2, 47-52. https://doi.org/10.7916/jmetc.v2i1.708
  • Yağcı, E. & Arseven, A. (2010). Gerçekçi matematik öğretimi yaklaşımı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications’da sunulmuş bildiri, Antalya.
  • Yenice, N., Saydam, G., & Telli, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 231-247. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59489/854987 sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, R. (2014). Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirler konusunu kavrayışları üzerine deneysel bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Yonucuoğlu, A. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki matematiksel başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Zulkardi, Z. (2000). RME theory meet web technology. MIHMI (Ed.), Proceedings of 10th national conference of mathematics içinde, Bandung Institute of Technology, Indonesia. http://www.geocities.com/ratuilma/publikasi.htm sayfasından erişilmiştir.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for Indonesian student teachers (Doktora Tezi). https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/6073266/thesis_ Zulkardi.pdf sayfasından erişilmiştir.

The Effect of Realistic Mathematics Education on Mathematics Achievement, Retention and Motivation in Integers

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 2380 - 2408, 31.12.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1529056

Öz

This study was designed using a quasi-experimental design with pretest-posttest control group, one of the quantitative research techniques, in order to examine the effect of using realistic mathematics education in mathematics lesson on the academic achievement, motivation and learning retention of seventh grade "Whole Numbers" subject. Due to the structure of the sampling design, it was completed by selecting the groups, one of which was the experimental group and one of which was the control group, impartially based on chance from among the predetermined groups. Sampling consisted of 40 seventh grade students, 20 experimental and 20 control group, studying in Aladağ district of Adana province in the 2021-2022 academic year. Mathematics achievement test and mathematics motivation scale were used as data collection tools in the study. Descriptive statistics and independent groups t-test were applied to analyse the data obtained as a result of the research. According to the results of the study, the pre-test and post-test results of both mathematics achievement test and motivation scale were close to each other and there was no significant difference between the groups. After the studies, no significant difference was found between the posttest scores of the students in the experimental group and the students in the control group in the mathematics achievement test, and it was concluded that there was a significant difference between the retention scores in favour of the experimental group. In the mathematics motivation scale, no significant difference was found between the post-test scores of the students in the experimental group and the students in the control group, and it was concluded that there was a significant difference between the retention scores in favour of the experimental group.

Kaynakça

  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve istatistik öğrenme alanındaki kavramların gerçekçi matematik eğitimi ve yapılandırmacılık kuramına göre bilgi oluşturma sürecinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Akkaya, Y. (2019). Ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Aksoy, C. N. & Çinar, C. (2022). Cebir öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13(2), 201-221.
  • Akyüz, M. C. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ortaöğretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Alacacı, C. (2016). Gerçekçi matematik eğitimi. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat (Ed.) Matematik eğitiminde teoriler içinde (s. 341-353). Pegem Akademi.
  • Altaylı, D. (2012). Gerçekçi matematik eğitiminin oran orantı konusunun öğretimi ve orantısal akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Althauser, K. & Harter, C. (2016). Math and economics: Implementing authentic instruction to K-5. Journal of Education and Training Studies, 4(4), 111-122. https://doi.org/10.11114/jets.v4i4.1328
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 223-238. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153290 sayfasından erişilmiştir.
  • Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (11. b.). Aktüel.
  • Altun, M. & Memnun, D. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-238. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63271 sayfasından erişilmiştir.
  • Arseven, A. (2010). Gerçekçi matematik öğretiminin bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı, Ö. (2016). Kültürel araç olarak dil ve pedagoji: Motivasyonel bir analiz. Düşünce Dergisi, 5, 112-123. http://www.dusuncedergisi.com.tr/haber/100/kulturel-arac-olarak-dil-ve-pedagoji-motivasyonel-bir-analiz sayfasından erişilmiştir.
  • Aydın, G. N. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Aydın-Ünal, Z. (2008). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Bakker, A. (2004). Design research in statistics education: On symbolizing and computer tools (dissertation). CD-Beta.
  • Berkant, H. G. & Yaren, R. (2020). Altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin matematik motivasyonlarına etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 543-571. https://doi.org/10.33437/ksusbd.555770
  • Bonotto, C. (2010). Realistic mathematical modeling and problem posing. R. Lesh, P. L. Galbraith, C. Haines, & A. Hurford (Ed.), Modeling students’ mathematical modeling competencies içinde (s. 399-408). https://doi.org/10.1007/978-1-4419-0561-1_34
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler: Öntest–sontest kontrol grubu desen ve veri analizi (2. b.). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cengiz, S. (2020). Gerçekçi matematik öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılıkları üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Cobb, P., Zhao, Q., & Visnovska, J. (2008). Learning from and adapting the theory of realistic mathematics education. Éducation et Didactique (2-1), 105-124. https://doi.org/10.4000/educationdidactic.276
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, R. (2018). Ortaokul altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme kuramı (2. b.). Hacettepe Üniversitesi.
  • Çilingir, E. & Artut, P. D. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığına ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46(46), 1-19. https://doi.org/10.15285/maruaebd.279963
  • Çilingir, E., Artut, P. D., & Tarım, K. (2015). Sınıf öğretmeni adayları üzerinde gerçekçi matematik eğitimine ilişkin bir uygulama örneği. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/254256 sayfasından erişilmiştir.
  • De Corte, E. D. (2004). Mainstreams and perspectives in research on learning (mathematics) from instruction. Applied Psychology, 53(2), 279-310. https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2004.00172.x
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/114808 sayfasından erişilmiştir.
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıflarda kesir kavramının öğretimine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dereli, M. (2008). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dönmez, P. (2018). The effect of using realistic mathematics education on the 7th grade students' mathematical achievement about algebraic expression and attitude towards mathematics (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ercan, B. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin tam sayı kavramı ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ericek, A. (2020). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleri ile tasarlanan öğretim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarda problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful? Educational Studies in Mathematics 1, 3–8. https://link.springer.com/article/10.1007/BF00426224 sayfasından erişilmiştir.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education, China lectures. Kluwer Academic.
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing realistic mathematics education. Freudenthal Institute.
  • Gravemeijer, K. (1997). Instructional design for reform in mathematics education. B. Gravemeijer & V. Lieshout (Ed.), The role of contexts and models in the development of mathematics strategies and procedures içinde (s. 13-34). CD-ß.
  • Gravemeijer, K. & Doorman, M. (1999). Context problems in realistic mathematics education: A calculus course as an example. Educational Studies in Mathematics, 39, 111-129. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1003749919816 sayfasından erişilmiştir.
  • Gür, H. (2006). Matematik öğretimi. Lisans.
  • Işık, S. (2019). Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Işıtan, H. & Doğan, M. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin tam sayılar konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/647520 sayfasından erişilmiştir.
  • İspir, O. A., Polat-Ay, Z. S., & Saygı, E. (2011). Üstün başarılı öğrencilerin özdüzenleyici öğrenme stratejileri, matematiğe karşı motivasyonları ve düşünme stilleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(162), 235-246. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1011/ 324 sayfasından erişilmiştir.
  • Julie, H. (2015). Student learning materials on the multiplication and division of fractions for grade five with realistic mathematics education. The 3th South East Asia Design/Development Research International Conference içinde (s. 145-155), 18-19 Nisan, 2015, Sriwinjaya University.
  • Kalaw, M. T. B. (2012). Realistic mathematics approach, mathematical communication and problem- solving skills of high- functioning autistic children: A case study. International Peer Reviewed Journal, 2, 51-67. https://doi.org/10.7718/iamure.ijmet.v2i1.245
  • Karaca, S. & Özkaya, A. (2017). The effects of realistic mathematics education on student’s math self reports in fifth grades mathematics course. International Journal of Curriculum and Instruction, 9(1), 81–103. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1207210.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Karadöl, D. (2019). Gerçekçi matematik eğitimini destekli öğretim yönteminin 6. sınıf alan ölçme konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Karataş, K. (2019). Ondalık gösterimler konusunun ortaokul 5. sınıf öğrencilerinde gerçekçi matematik eğitimiyle öğretiminin başarıya etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Kayış, A. (2009). Güvenirlik analizi. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde. Asil.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach'ın alpha güvenirlik katsayısı. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48. https://doi.org/10.5455/jmood.20160307122823
  • Korkmaz, E. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Köroğlu, H. & Yeşildere, S. (2004). İlköğretim yedinci sınıf tam sayılar ünitesinde çoklu zeka teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Dergisi, 24(2), 25-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/77316 sayfasından erişilmiştir.
  • Körükçü, E. (2008). Tam sayılar konusunun görsel materyallerle öğrenmenin 6.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Laurens, T., Batlolona, R. J., & Lease, M. (2018). Comparison of problem based learning and realistic mathematics education to improve students academic performance. Jurnal Pendidikan Progresif, 9(2), 185-197. http://dx.doi.org/10.23960/jpp.v9.i2.201921
  • Marczyk, G., DeMatteo, D., & Festinger, D. (2005). Essentials of research design and methodology. John Wiley & Sons.
  • MEB. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6760/90938 sayfasından erişilmiştir.
  • Nama-Aydın, G. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. (2008). GME’ne dayalı olarak yapılan yüzey ölçüleri ve hacimler ünitesinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/87373 sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, N. Z. (2020). Türkiye’de gerçekçi matematik eğitiminin matematik başarısına etkisi üzerine bir meta analiz çalışması (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, S. (2019). Yapılandırmacı yaklaşımla tasarlanan gerçekçi matematik öğretiminin erişi öğrenme kalıcılığı ve öğrenci görüşleri üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Özkaya, A. & Aksu, G. (2017). Matematik başarısında matematik dersi ile ilgili ön bilgi ve matematiğe yönelik tutumlar arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin incelenmesi. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2(2), 50-69. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/325218 sayfasından erişilmiştir.
  • Özkürkçüler, L. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 4. sınıf öğrenceleri üzerindeki etkileri (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Palinussa, A. L. (2013). Student’s critical mathematical thinking skills and character: Experiments for junior high school student’s through realistic mathematics education culture-based. Journal on Mathematics Education, 4(1), 75-94. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1078959.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Searle, J. & Barmby, P. (2012). Evaluation Report on the Realistic Mathematics Evaluation Pilot Project. www.mei.org.uk/files/pdf/RME_Evaluation_final_re port.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Sembiring, K. R., Hadi, S., & Dolk, M. (2008). Reforming mathematics learning in Indonesian classrooms through RME. Mathematics Education, 40, 927-939. http://dx.doi.org/10.1007/S11858-008-0125-9
  • Sembiring, R. K., Hoogland, K., & Dolk, M. L. A. M. (Ed.). (2010). A decade of PMRI in Indonesia. Bandung.
  • Shia, R. (1998). Running head: Academic intrinsic and extrinsic motivation and metacognition. Assessing academic intrinsic motivation: A look at student. Goals and Personal Strategy. www.cet.edu/research/papers/motivation/motivation.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Spector, P. E. (1992). Summated rating scale construction: An introduction. Sage. http://dx.doi.org/10.4135/9781412986038
  • Şahal, M. (2016). Problem kurma yaklaşımı ile işlenen tam sayılar konusunun öğrencilerin akademik başarısına ve matematik tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Şanlı, K. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin tam sayıların öğretim sürecinde model kullanma becerileri ve model kullanımına yönelik görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Tarım, K. & Kütküt, H. (2021). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1305-1328. https://doi.org/10.14812/cuefd.933461
  • Taş, T. E. (2018). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Treffers, A. (1987). Three dimensions: A Model of goal and theory description in mathematics instruction-The Wiskobas Project. Springer.
  • Tunalı, Ö. (2010). Açı kavramının gerçekçi matematik öğretimi ve yapılandırmacı kurama göre öğretiminin karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Uysal, H. & Sönmez, I. (2021). Gerçekçi matematik eğitimine göre işlenen “Tam sayılar” temasının öğrencilerin erişi ve derse yönelik görüşlerine etkisi. TEBD, 19(1), 97-122. https://doi.org/10.37217/tebd.786719
  • Ünal, Z. A. & İpek, A. S. (2010). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarla çarpma konusundaki başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(152), 1-10. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8/6 sayfasından erişilmiştir.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1996). Assessment and realistic mathematics education. CD-Beta Press/Freudenthal Institute.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2000). Mathematics education in the Netherlands: A guided tour. Utrecht University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2001). Mathematics education in the Netherlands. J. Anghileri (Ed.), Principles and practice in arithmetic teaching içinde (s. 49-63). Open University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2002). Realistic Mathematics Education as work in progress. F.-L. Lin (Ed), Common sense in mathematics education: Proceedings of 2001 The Netherlands and Taiwan Conference on Mathematics Education içinde (s. 1-42). National Taiwan Normal University.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2003). The didactical use of models in realistics mathematics education: an example from a longitudinal trajectory on percentage. Educational Studies in Mathematics, 54, 9-35. https://link.springer.com/article/10.1023/B:EDUC.0000005212.03219.dc sayfasından erişilmiştir.
  • Vanderstoep, S. W. & Johnston, D. D. (2009). Research methods for everyday life: Blending qualitative and quantitative approaches. Jossey-Bass.
  • Van de Walle, J. A. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.). Nobel Akademi.
  • Webb, D., Van Der Kooji, H., & Geist, M. R. (2011). Design research in the Netherlands: Introducing logarithms using realistic mathematics education. Journal of Mathematics Education at Teachers College, 2, 47-52. https://doi.org/10.7916/jmetc.v2i1.708
  • Yağcı, E. & Arseven, A. (2010). Gerçekçi matematik öğretimi yaklaşımı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications’da sunulmuş bildiri, Antalya.
  • Yenice, N., Saydam, G., & Telli, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 231-247. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59489/854987 sayfasından erişilmiştir.
  • Yılmaz, R. (2014). Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirler konusunu kavrayışları üzerine deneysel bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Yonucuoğlu, A. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki matematiksel başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Zulkardi, Z. (2000). RME theory meet web technology. MIHMI (Ed.), Proceedings of 10th national conference of mathematics içinde, Bandung Institute of Technology, Indonesia. http://www.geocities.com/ratuilma/publikasi.htm sayfasından erişilmiştir.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for Indonesian student teachers (Doktora Tezi). https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/6073266/thesis_ Zulkardi.pdf sayfasından erişilmiştir.
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülfem Sarpkaya Aktaş 0000-0002-1518-2412

Mustafa Köse 0000-0003-1857-5016

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 19 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sarpkaya Aktaş, G., & Köse, M. (2024). Gerçekçi Matematik Eğitiminin Tamsayılar Konusunda Matematik Başarısına, Kalıcılığına ve Motivasyonuna Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2380-2408. https://doi.org/10.37217/tebd.1529056

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı