Teknoloji alanındaki gelişmeler, her alanda olduğu gibi eğitimde hem alanyazında hem de uygulamada yenilikleri beraberinde getirmiştir. Bu bağlamda mobil öğrenme de eğitim alanında hem avantajları hem de dezavantajları ile birlikte hızla yayılmaya başlamıştır. Bu çalışma Türkçe öğretmen adaylarının mobil öğrenme alanındaki yeniliklere olan algı, bakış açısı ve tepkilerini öğrenmek amaçlı tasarlanmıştır. Çalışma, Rogers (1995) tarafından geliştirilen yeniliğin yayılması kuramı çerçevesinde, 215 Türkçe öğretmen adayı katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler, Çelik vd. (2014) tarafından geliştirilmiş olan Mobil Öğrenme Benimseme Ölçeği kullanılarak toplanmış ve veriler SPSS 25.0 programında analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre Türkçe öğretmen adaylarının %75,4’ünün, yeniliklerin yayılması teorisi bağlamında mobil öğrenmeye yönelik olumlu yönde cevap ve tepkiler geliştiren grubun içinde (yenilikçiler, ilk benimseyenler ve ilk çoğunluk) oldukları saptanmıştır. Bununla birlikte, mobil öğrenme özelliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının yenilikleri kucaklayabilme ve benimsemeleri ile yenilikleri kullanmaları adına olumlu yönde karar vermelerinin üzerinde tanımlayıcı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Bu bağlamda, bu çalışmada mobil öğrenme yöntemlerinin kolaylaştırılıp geliştirilmesi, içeriklerinin zenginleştirilmesi ve daha ilgi çekici hâle getirilmesi yönünde öneriler sunulmuştur.
Öğretmen adayları Eğitim Yeniliğin yayılması Mobil öğrenme Teknoloji kullanımı
Developments in the field of technology have brought about innovations in education, both in the literature and in practice, as in every field. In this context, mobile learning has begun to spread rapidly with both its advantages and disadvantages. This study was designed to learn Turkish teacher candidates' perceptions, perspectives, and reactions towards innovations in the field of mobile learning. The study was conducted with 215 Turkish teacher candidates within the framework of the diffusion of innovation theory developed by Rogers (1995). In the study, the data were collected by using the Mobile Learning Adoption Scale developed by Çelik et al. (2014) and the data were analyzed in the SPSS 25.0 software. According to the results of the study, it was determined that 75.4% of Turkish teacher candidates were in the group (innovators, early adopters, and the first majority) that developed positive answers and reactions towards mobile learning in the context of the theory of diffusion of innovations. However, it was observed that mobile learning features had a defining effect on Turkish teacher candidates' ability to embrace and adopt innovations and their positive decisions to use innovations. In this context, in this study, suggestions have been developed to facilitate and develop mobile learning methods, enrich their content and make them more interesting.
Teacher candidates Education Diffusion of innovation Mobile learning Technology use
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |