Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

01.03.2024 Tarihli Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Hakkında Okul Yöneticilerinin Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 1781 - 1806
https://doi.org/10.37217/tebd.1505576

Öz

Bu çalışmanın amacı 01.03.2024 tarihinde yayınlanmış olan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hakkında okul yöneticilerinin görüş ve önerilerinin alınmasıdır. Araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırma sonuçları kapsamında yönetmelik değişikliğinde yer alan dört yıllık görev süresi dolmadan istifa eden okul yöneticilerinin geldikleri ilçeye tekrar gönderilmeleri, okul yöneticilerine il dışı tayin hakkı verilmesi, yönetici değerlendirme formunda (Ek-2) yer alan kriterlerin sadeleştirilmesi ve istenen belgelerin örneklendirilmesi, akademik eğitimlere daha fazla puan ağırlığı verilmesi, değerlendirme formundan cezalar bölümünün kaldırılması konularında katılımcıların çoğunluğu olumlu görüş bildirirken; şube müdürlerine sınavsız okul müdürlüğü hakkı tanınması hususunda katılımcıların yarısı olumlu görüş bildirmiş, diğer yarısı ise bu durumun bazı olumsuzluklara yol açabileceğini belirtmiştir. Yönetici değerlendirme formunda yer alan hizmet puanı ve kıdem kriteri için ise katılımcıların çoğunluğu olumsuz görüş bildirmişlerdir. Araştırma kapsamında katılımcıların büyük çoğunluğu, çıkarılan yönetmeliklerin uzun soluklu olmasını, yönetmeliklerin çıkış tarihinden itibaren en az bir yıl sonra yürürlüğe konmasını, değerlendirme formunun sadeleştirilmesi ile istenen belgelerin net bir şekilde örneklendirilerek ortaya konulmasını istedikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2014). Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. Electronic Turkish Studies, 9(2), 89-105. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6207
  • Akyüz, S. (2007). Türk ve İngiliz örgün eğitim sistemlerinde eğitim yöneticilerini yetiştirme, atama ve politika uygulamalarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Amadi, E. C. (2008). Introduction to educational administration; a module. Harey.
  • Arıkan, G. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticilerini atama sürecinde izlediği politikaların ve uygulamaların incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Babaoğlan, E. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinde tükenmişliğin bazı değişkenlere göre araştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 55-67. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/88055/ilkogretim-okulu-yoneticilerinde-tukenmisli gin-bazi-degiskenlere-gore-arastirilmasi sayfasından erişilmiştir.
  • Balcı, A. (2021). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Pegem Akademi.
  • Baloğlu, B., Aydın, O., Demir, M. S., Özkoyuncu, E., & Ayat, E. (2022). Yönetmelikler ışığında yönetici atamalarının değerlendirilmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(51), 571-583. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.62018
  • Baş, E. A. & Şentürk, İ. (2017). Eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 119-143. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/270212/egitim-kurumlari-yoneticilerinin-gorevlendirilmelerine-iliskin-yonetmelik-hakkinda-okul-yoneticilerinin-gorusl eri sayfasından erişilmiştir.
  • Başaran, İ. E. & Çınkır, Ş. (2011). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ekinoks.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (H. Aydın, Çev.). Eğitim.
  • Bottoms, G. & Fry, B. (2009). The district leadership challenge: empowering principals to improve teaching and learning. Southern Regional Education Board.
  • Bozkurt, C. & Bellibaş, M. Ş. (2016). Görevlendirme kapsamında çalışan okul yöneticilerinin atanma yöntemleri ve yeterliliklerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 46-74. https://doi.org/10.17984/adyuebd.56711
  • Bush, T. & Jackson, D. (2002). A preparation for school leadership: International perspectives. Educational Management & Administration, 30(4), 417-429. https://doi.org/10.1177/0263211X020304004
  • Demirkol, M., Orhan, M. & Özdemir, T. Y. (2022). Öğretmenlerin okul yöneticiliğini tercih etme/etmeme nedenleri. Journal of History School, 61, 4289-4312. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.66777
  • Demirtaş, H. (2013). Okul örgütü ve yönetimi. R. Sarpkaya (Ed.) Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi içinde (s. 89-140). Anı.
  • Doğan, S., Demir, S. & Pınar, M. (2014). Yönetici görüşlerine göre MEB 2013 Yılı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği. Kuramsal Eğitim Bilimleri, 7(2), 224-245. https://www.researchgate.net/publication/259584077_Yonetici_goruslerine_gore_MEB_2013_Yili_Yonetici_Atama_ve_Yer_Degistirme_Yonetmeligi sayfasından erişilmiştir.
  • Doğan, A. (2019). Türk eğitim sisteminde yönetici atama yönetmeliği ve liyakat sistemine eğitim yöneticilerinin bakış açıları: Bir durum çalışması (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Eğer, H. (2018). Yönetici atamalarına ilişkin öğretmen görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erçetin, Ş. Ş. & Eriçok, B. (2016). Yayınlarda yer alan okul yöneticilerinin yeterliklerinin analizi. Electronic Turkish Studies, 11(14), 239-256. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9696
  • Gezer, Y. (2021). Okul müdürlerinin yöneticilikte profesyonelleşmeye ilişkin görüşleri. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 60-73.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Anı.
  • Güdül, L., Kırık, S., Yamanoğlu, R., Durmuş, M., Dal, B., & Güneş, G. (2023). Okul yöneticilerinin Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğine ilişkin görüş ve önerileri. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(70), 3882-3889. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.73300
  • Gül, S. S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Gülmez, M. F. & Aslanargun, E. (2021). 2000 yılından sonra eğitim kurumlarına yönetici seçme ve atama yönetmeliklerinin analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 318-336. https://doi.org/10.53586/susbid.1013714 Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory, research and practice (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tushad/issue/31792/350444 sayfasından erişilmiştir.
  • Kimani, G. N. (2011). Educational management. African Virtual University.
  • Konan, N., Çetin, R. B. & Yılmaz, S. (2017). Okul müdürü görevlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 36(1), 147-160. https://doi.org/10.7822/omuefd.327395
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk eğitim sisteminde okulların yönetimi ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi sorunsalı. Milli Eğitim Dergisi, 176, 86-97. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/74716/turk-egitim-sisteminde-okullarin-yonetimi-ve-okul-yoneticilerinin-yetistirilmesi-sorunsali sayfasından erişilmiştir.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel.
  • Niah, A. (2022). Education administration perspective policy makers and educational institutions. Indonesian Journal of Education (INJOE), 2(3), 235-243. https://doi.org/10.54443/injoe.v3i2.29
  • Nural, E. & Çıtak, Ş. (2012). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 24-26 Mayıs, Malatya.
  • Özdemir, S. (2020). Eğitim yönetiminin alanı ve kapsamı. S. Özdemir (Ed.), Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama içinde (s. 1-11). Pegem Akademi.
  • Özmen, F. & Kömürlü, F. (2010). Eğitim örgütlerinde yönetici seçme ve atamada yaşanan sorunlar ve yönetici görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 25-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/11349/135616 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Sage.
  • Peçe, İ. & Taşdemir, F. (2021). İdarecilerin yönetim kadrolarını tercih etme sebepleri ve yönetici seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 123-135. https://doi.org/10.33206/mjss.778559
  • Recepoğlu E. & Kılınç, A. Ç. (2014). Türkiye’de okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of Turkish Studies, 9(2), 1817-1845. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6136
  • Seçkin, T. (2019). Okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Serin, S. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinin yönetime ilişkin başarılarının sınıf ve branş öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi (Siirt ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Skovdal, M. & Campbell, C. (2015). Beyond education: what role can schools play in the support and protection of children in extreme settings? International Journal of Educational Development, 41, 175-183. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2015.02.005
  • Şen, E. & Kasapoğlu-Tankutay, H. (2021). Okul yöneticilerinin atanma usulüne ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 297-312. https://dergipark.org.tr/en/pub/cybd/issue/65631/900995 sayfasından erişilmiştir.
  • Şişman, M. & Turan, S. (2003). Eğitimde yerelleşme ve demokratikleşme çabaları: Teorik bir çözümleme. Eğitim Yönetimi, 9(34), 300-315. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10363/126862 sayfasından erişilmiştir.
  • Taş, A. & Önder, E. (2010). 2004 yılı ve sonrasında yayınlanan eğitim kurumları yöneticilerinin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin yönetmeliklerin karşılaştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12), 171-185. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23190/247702 sayfasından erişilmiştir.
  • Toprakçı, E. (2002). Sınıf örgütünün yönetimi. Ütopya.
  • Toprakçı, E. & Akçay-Güngör, A. (2018) Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 18-22 Nisan, Antalya.
  • Turhan, M. & Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 200-218. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6157/82755 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutar, H. & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Seçkin.
  • Tschannen-Moran, M. (2004). Trust matters: Leadership for successful schools. Jossey- Bass.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941 sayfasından erişilmiştir.
  • Şişman, M. & Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
  • Wango, G. (2010). School administration and management. Quality assurance and standards in schools. Jomo Kenyatta Foundation.
  • Woolfolk, A. (2017). Educational psychology. Pearson Education.
  • Yeloğlu, D. (2008). Eğitim kurumlarına yönetici seçme ve atamaya ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, B. B., Ateş, F., & Pehlivan, F. (2022). Okul müdürlerinin yönetici görevlendirme yönetmeliklerine ilişkin algı ve beklentileri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 465-484. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022-972994 sayfasından erişilmiştir.
  • Yiğit, B. & Bayrakdar, M. (2006). Okul-çevre ilişkileri. Pegem.

Opinions of School Administrators on the Regulation Dated 01.03.2024 Amending the Regulation on Appointment and Transfer of Administrators

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 1781 - 1806
https://doi.org/10.37217/tebd.1505576

Öz

The aim of this study is to obtain the opinions and suggestions of school administrators about the Regulation on the Amendment of the Regulation on the Selection and Assignment of Administrators to Educational Institutions Affiliated to the Ministry of National Education, released on 01.03.2024. Within the framework of the research, the phenomenological design one of the qualitative research methods was preferred. Within the scope of the research results, while the majority of the participants expressed positive opinions on the issues of reassigning school administrators who resigned before the end of their four-year term, giving school administrators the right to transfer out of the province, simplifying the criteria in the administrator evaluation form (Appendix-2) and exemplifying the required documents, giving more weight to academic training, and removing the section on penalties from the evaluation form, half of the participants expressed positive opinions on the right of branch leaders to become school principals without an examination, and the other half stated that this situation could lead to some negative effects. The majority of the participants expressed negative opinions about the service points and seniority criteria in the administrator evaluation form. The survey found that the majority of the participants wanted the regulations to be long-term, the regulations to take effect at least one year after the date of the regulations, the evaluation form to be simplified, and the required documents to be clearly exemplified.

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2014). Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. Electronic Turkish Studies, 9(2), 89-105. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6207
  • Akyüz, S. (2007). Türk ve İngiliz örgün eğitim sistemlerinde eğitim yöneticilerini yetiştirme, atama ve politika uygulamalarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Amadi, E. C. (2008). Introduction to educational administration; a module. Harey.
  • Arıkan, G. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticilerini atama sürecinde izlediği politikaların ve uygulamaların incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Babaoğlan, E. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinde tükenmişliğin bazı değişkenlere göre araştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 55-67. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/88055/ilkogretim-okulu-yoneticilerinde-tukenmisli gin-bazi-degiskenlere-gore-arastirilmasi sayfasından erişilmiştir.
  • Balcı, A. (2021). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. Pegem Akademi.
  • Baloğlu, B., Aydın, O., Demir, M. S., Özkoyuncu, E., & Ayat, E. (2022). Yönetmelikler ışığında yönetici atamalarının değerlendirilmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(51), 571-583. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.62018
  • Baş, E. A. & Şentürk, İ. (2017). Eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 119-143. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/270212/egitim-kurumlari-yoneticilerinin-gorevlendirilmelerine-iliskin-yonetmelik-hakkinda-okul-yoneticilerinin-gorusl eri sayfasından erişilmiştir.
  • Başaran, İ. E. & Çınkır, Ş. (2011). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ekinoks.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (H. Aydın, Çev.). Eğitim.
  • Bottoms, G. & Fry, B. (2009). The district leadership challenge: empowering principals to improve teaching and learning. Southern Regional Education Board.
  • Bozkurt, C. & Bellibaş, M. Ş. (2016). Görevlendirme kapsamında çalışan okul yöneticilerinin atanma yöntemleri ve yeterliliklerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 46-74. https://doi.org/10.17984/adyuebd.56711
  • Bush, T. & Jackson, D. (2002). A preparation for school leadership: International perspectives. Educational Management & Administration, 30(4), 417-429. https://doi.org/10.1177/0263211X020304004
  • Demirkol, M., Orhan, M. & Özdemir, T. Y. (2022). Öğretmenlerin okul yöneticiliğini tercih etme/etmeme nedenleri. Journal of History School, 61, 4289-4312. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.66777
  • Demirtaş, H. (2013). Okul örgütü ve yönetimi. R. Sarpkaya (Ed.) Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi içinde (s. 89-140). Anı.
  • Doğan, S., Demir, S. & Pınar, M. (2014). Yönetici görüşlerine göre MEB 2013 Yılı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği. Kuramsal Eğitim Bilimleri, 7(2), 224-245. https://www.researchgate.net/publication/259584077_Yonetici_goruslerine_gore_MEB_2013_Yili_Yonetici_Atama_ve_Yer_Degistirme_Yonetmeligi sayfasından erişilmiştir.
  • Doğan, A. (2019). Türk eğitim sisteminde yönetici atama yönetmeliği ve liyakat sistemine eğitim yöneticilerinin bakış açıları: Bir durum çalışması (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Eğer, H. (2018). Yönetici atamalarına ilişkin öğretmen görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erçetin, Ş. Ş. & Eriçok, B. (2016). Yayınlarda yer alan okul yöneticilerinin yeterliklerinin analizi. Electronic Turkish Studies, 11(14), 239-256. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9696
  • Gezer, Y. (2021). Okul müdürlerinin yöneticilikte profesyonelleşmeye ilişkin görüşleri. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 60-73.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Anı.
  • Güdül, L., Kırık, S., Yamanoğlu, R., Durmuş, M., Dal, B., & Güneş, G. (2023). Okul yöneticilerinin Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğine ilişkin görüş ve önerileri. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(70), 3882-3889. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.73300
  • Gül, S. S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Gülmez, M. F. & Aslanargun, E. (2021). 2000 yılından sonra eğitim kurumlarına yönetici seçme ve atama yönetmeliklerinin analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 318-336. https://doi.org/10.53586/susbid.1013714 Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory, research and practice (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tushad/issue/31792/350444 sayfasından erişilmiştir.
  • Kimani, G. N. (2011). Educational management. African Virtual University.
  • Konan, N., Çetin, R. B. & Yılmaz, S. (2017). Okul müdürü görevlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 36(1), 147-160. https://doi.org/10.7822/omuefd.327395
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk eğitim sisteminde okulların yönetimi ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi sorunsalı. Milli Eğitim Dergisi, 176, 86-97. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/74716/turk-egitim-sisteminde-okullarin-yonetimi-ve-okul-yoneticilerinin-yetistirilmesi-sorunsali sayfasından erişilmiştir.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel.
  • Niah, A. (2022). Education administration perspective policy makers and educational institutions. Indonesian Journal of Education (INJOE), 2(3), 235-243. https://doi.org/10.54443/injoe.v3i2.29
  • Nural, E. & Çıtak, Ş. (2012). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 24-26 Mayıs, Malatya.
  • Özdemir, S. (2020). Eğitim yönetiminin alanı ve kapsamı. S. Özdemir (Ed.), Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama içinde (s. 1-11). Pegem Akademi.
  • Özmen, F. & Kömürlü, F. (2010). Eğitim örgütlerinde yönetici seçme ve atamada yaşanan sorunlar ve yönetici görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 25-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/11349/135616 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Sage.
  • Peçe, İ. & Taşdemir, F. (2021). İdarecilerin yönetim kadrolarını tercih etme sebepleri ve yönetici seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 123-135. https://doi.org/10.33206/mjss.778559
  • Recepoğlu E. & Kılınç, A. Ç. (2014). Türkiye’de okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of Turkish Studies, 9(2), 1817-1845. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6136
  • Seçkin, T. (2019). Okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Serin, S. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinin yönetime ilişkin başarılarının sınıf ve branş öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi (Siirt ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Skovdal, M. & Campbell, C. (2015). Beyond education: what role can schools play in the support and protection of children in extreme settings? International Journal of Educational Development, 41, 175-183. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2015.02.005
  • Şen, E. & Kasapoğlu-Tankutay, H. (2021). Okul yöneticilerinin atanma usulüne ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 297-312. https://dergipark.org.tr/en/pub/cybd/issue/65631/900995 sayfasından erişilmiştir.
  • Şişman, M. & Turan, S. (2003). Eğitimde yerelleşme ve demokratikleşme çabaları: Teorik bir çözümleme. Eğitim Yönetimi, 9(34), 300-315. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10363/126862 sayfasından erişilmiştir.
  • Taş, A. & Önder, E. (2010). 2004 yılı ve sonrasında yayınlanan eğitim kurumları yöneticilerinin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin yönetmeliklerin karşılaştırması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12), 171-185. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23190/247702 sayfasından erişilmiştir.
  • Toprakçı, E. (2002). Sınıf örgütünün yönetimi. Ütopya.
  • Toprakçı, E. & Akçay-Güngör, A. (2018) Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 18-22 Nisan, Antalya.
  • Turhan, M. & Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 200-218. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6157/82755 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutar, H. & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Seçkin.
  • Tschannen-Moran, M. (2004). Trust matters: Leadership for successful schools. Jossey- Bass.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941 sayfasından erişilmiştir.
  • Şişman, M. & Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
  • Wango, G. (2010). School administration and management. Quality assurance and standards in schools. Jomo Kenyatta Foundation.
  • Woolfolk, A. (2017). Educational psychology. Pearson Education.
  • Yeloğlu, D. (2008). Eğitim kurumlarına yönetici seçme ve atamaya ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, B. B., Ateş, F., & Pehlivan, F. (2022). Okul müdürlerinin yönetici görevlendirme yönetmeliklerine ilişkin algı ve beklentileri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 465-484. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022-972994 sayfasından erişilmiştir.
  • Yiğit, B. & Bayrakdar, M. (2006). Okul-çevre ilişkileri. Pegem.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Cingöz 0000-0003-1899-2557

Soner Doğan 0000-0003-2013-3348

Erken Görünüm Tarihi 15 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2024
Kabul Tarihi 5 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Cingöz, O., & Doğan, S. (2024). 01.03.2024 Tarihli Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Hakkında Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 1781-1806. https://doi.org/10.37217/tebd.1505576

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı