21st-century skills, becoming increasingly important in modern education systems, not only increase students’ success, but also enable them to become successful, innovative and harmonious individuals personally and professionally. These skills include basic competencies such as critical thinking, problem-solving, collaboration, digital literacy and creativity. The study aims to determine the variables affecting the 21st-century skills self-efficacy perceptions of pre-service elementary mathematics and science teachers. In this way, it is aimed for teacher candidates to be more effective in their educational processes and to be more successful in providing these skills to their students. The study was conducted with 330 pre-service teachers using a cross-sectional survey model. The data were collected using the 21st Century Skills Efficacy Scale. The findings revealed that the level of self-efficacy perceptions of pre-service teachers in 21st-century skills differed based on the variables such as education, grade level, and working style. In contrast, variables such as gender, family income level, and the department did not significantly affect these perceptions. These results may help to identify strategies to support pre-service teachers' professional development.
21st century skills Self-efficacy Mathematics education Science education
Modern eğitim sistemlerinde giderek daha fazla önem kazanan 21. yüzyıl becerileri, yalnızca öğrencilerin akademik başarılarını artırmakla kalmamakta, aynı zamanda onların bireysel ve profesyonel yaşamlarında başarılı, yenilikçi ve uyumlu bireyler olmalarını da sağlamaktadır. Bu beceriler, eleştirel düşünme, problem çözme, iş birliği, dijital okuryazarlık ve yaratıcılık gibi temel yetkinlikleri içerir. Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bu kritik 21. yüzyıl becerileri konusundaki öz yeterlik algılarına etki eden çeşitli değişkenleri belirlemek ve bu algıların gelişimini destekleyen faktörleri ortaya koymaktır. Bu sayede, öğretmen adaylarının eğitim süreçlerinde daha etkili olmaları ve öğrencilerine bu becerileri kazandırmada daha başarılı olmaları hedeflenmektedir. Çalışma, 330 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiş olup, kesitsel tarama modeline dayanmaktadır. Veriler, ‘21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Ölçeği’ kullanılarak toplanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri öz yeterlik algı düzeylerinin eğitim alma, sınıf düzeyi ve çalışma stili gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiğini ortaya koyarken, cinsiyet, ailenin gelir düzeyi ve öğrenim gördükleri program gibi değişkenlerin bu algılar üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Bu sonuçlar, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini destekleyecek stratejilerin belirlenmesine yardımcı olabilir.
21. yüzyıl becerileri Öz yeterlik Matematik eğitimi Fen bilgisi eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |