BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 7, - , 01.08.2002

Öz

Ege Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerine uygulanan sınavlarda bir grup biyokimya sorusunun analiz sonuçları

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 7, - , 01.08.2002

Öz

Sağlık bilimlerinde öğrencileri değerlendirmek için çoktan seçmeli test (ÇST) soruları yaygın olarak kullanılmaktadır. ÇST soruları soruyu yanıtlamak için kullanılan yönteme göre sınıflandırılırlar (ezber, yorum veya problem çözme). Sınavlar öğrencinin öğrenmesi için önemli itici güçler olduğu için eğitim hedeflerine uygun test soruları hazırlamak önemlidir. Bu yüzden bilginin kullanılmasını sınayan sorular tercih edilmelidir. Bu çalışmanın amacı farklı tip ÇST sorularının (ezber ve yorum) öğrencilerin bilgisini değerlendirmedeki rollerini araştırmaktı. Bu amaçla, 1. sınıf son ve/veya ara sınavlarında Dr. Sözmen tarafından sorulan her iki gruptan 6’şar soru seçildi, sınavı soruların niteliği ve ayırıcılık indeksleri belirlendi. Ezber sorularının tamamı "çok kolay" iken bilginin kullanılması sorularından sadece ikisi (% 33.3) "çok kolay" olarak değerlendirildi. Ezber sorularından sadece biri (% 16.7) "çok iyi" ayırıcı değere sahip bulunurken bilginin kullanılması sorularından 3’ü (% 50) "çok iyi" bulunmuştur. Verilerimiz, özellikle diğer sınav tekniklerinin kullanılamadığı büyük sınıflarda, yorum sorularının öğrencilerin ayrılmasında daha geçerli olduğunu gösterdi.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Eser Yıldırım Sözmen Bu kişi benim

Ayhan Çalışkan

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2002
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

Vancouver Sözmen EY, Çalışkan A. Ege Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerine uygulanan sınavlarda bir grup biyokimya sorusunun analiz sonuçları. TED. 2002;7(7).