Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KENDİ KENDİNE YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENİMİ DERS KİTAPLARI

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 4, 1602 - 1615, 15.12.2020

Öz

Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler bilgiye ulaşımı kolaylaştırmıştır. Buna bağlı olarak da kendi kendine yabancı dil öğrenimi önem kazanmıştır. Bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi için hazırlanan kitapların sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmanın amacı kendi kendine yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi için hazırlanan kitapların nasıl olması gerektiği sorusuna cevap aramaktır. Bu çalışmada ilk olarak kendi kendine öğrenme kavramı, özellikleri ve süreci açıklanmıştır. Daha sonra öğretmen rehberliğinde kullanılan ders kitaplarıyla kendi kendine öğrenme materyallerinin farklılıklarına değinilerek özellikleri açıklanmıştır. Son olarak alanyazından yararlanılarak kendi kendine yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi kitaplarının; dil, tasarım, hedef dil seviyesi/becerileri, organizasyon şeması, öğrenme süreci, kazanımlar gibi sahip olması gereken özellikler ele alınmış ve bu özellikler kendi kendine Türkçe öğrenimine yönelik hazırlanan kitaplardan yararlanılarak örneklendirilmiştir.

Kaynakça

  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretı̇mı̇nde ilkeler. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1, 19–30.
  • Bayezit, H. ve Kemikli, S. (2011). Türkçe öğreniyoruz. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Benson, P. ve Voller, P. (2013). Introduction: autonomy and independence in language learning. P. Benson ve P. Voller (Ed.), Autonomy and independence in language learning içinde (2. bs., s. 1–12). New York: Routledge.
  • Biçer, N. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik öğrenen özerkliği ölçeği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1666–1678. doi:http://dx.doi.org/10.7884/teke.4011
  • Bosch, C., Mentz, E. ve Goede, R. (2019). Self-directed learning: a conceptual overview. E. Mentz, J. De Beer ve R. Bailey (Ed.), Self-Directed Learning for the 21st Century: Implications for Higher Education (NWU Self-Directed Learning Series Volume 1) içinde (ss. 1–36). Cape Town: AOSIS.
  • Çalışkan, Z. (2016). İngilizce konuşanlar için Türkçe/Turkish for english speakers. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Camilleri, G. A. (2013). Learning to learn. Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning. Routledge.
  • Campell, M. ve Deger, D. (2015). Turkish fluency. Taipei: Nolsen Bédon.
  • Civelek, E. (2018). XIII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı. Kendi kendine Türkçe öğrenmek isteyenlere yönelik hazırlanan üç kitabın karşılaştırılmalı analizi-nasıl bir yol izlenmeli-? içinde (ss. 798–809). Varşova.
  • Cunningsworth, A. (1984). Evaluating and selecting EFL teaching materials. Londra: Heinemann.
  • Dickinson, L. (1987). Self-instruction in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Dikkaya, M. ve Yaman, M. (2010). Easy Turkisch einfach Türkisch lernen (2.bs.). Norderstedt: Books on Demand GmbH.
  • Fäcke, C. (2016). Selbstständiges lernen im lehrwerkbasierten französischunterricht. Stuttgart: Ibidem-Verlag.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Özbal

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özbal, B. (2020). KENDİ KENDİNE YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENİMİ DERS KİTAPLARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(4), 1602-1615.

27712  27714 27715