BibTex RIS Kaynak Göster

CARANVANSERAIS LOCATION AND IMPORTANCE AT INTERNATIONAL TRADE AND LOGISTICS: DENIZLI AK HAN CARANVANSERAI EXAMPLE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 5, 479 - 492, 01.07.2017

Öz

Today, in all countries, it is possible to see the hospitality of the hotel which is the most needed logistics functions in trade, culture and tourism areas as "Han" and "Caravanserai" in Seljuk and Ottoman times. Anatolia, which is an important junction point at the gateway of Asia to the west, has a distinct place in terms of both trade and cultural history due to its geographical location. A large number of caravanserais have been constructed in order to meet the needs of the passengers and to ensure their safety in order to ensure the commercial continuity of Anatolia from the Seljuk period.The construction of the caravanserai continued in the Ottoman period, taking into account the changing road routes Kan, K., 2015 . In this study, the logistic functions of the Anatolian-Turkish caravansaries, which have an important activity area in both commercial and social aspects during the Seljuk and Ottoman periods, will be examined and the "Denizli Ak Han Caravanserai", one of these caravansarays, will be examined

Kaynakça

  • Acar, Zafer ve Köseoğlu, Murat (2014), Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri
  • Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara. Bayhan, Ahmet Ali(2007), “Ak Han (Goncalı Hanı)”, Anadolu Selçuklu Dönemi
  • Kervansarayları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ed. Hakkı Acun, Ankara, 303. Deniz, Taşkın (2016), “Yeni Umutların Işığında Tarihi İpek Yolu Coğrafyası”
  • Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 195-202. Günel, Gökçe (2010), “Anadolu Selçuklu Dönemi’nde Anadolu’da İpek Yolu
  • Kervansaraylar-Köprüler”, Kebikeç, 29, 133-146. İnalcık,Halil(2000), Qsmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, C.1, s.270-271, Türkçe’ye Çev.Halil Berktay, İstanbul.
  • Kan, Kadir (2015), “Orta Çağ’da Kültürler Arası Etkileşim Açısından Anadolu
  • Türk Kervansarayları”, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları,1,1735-1744. http://www.ayk.gov.tr/wp- content/uploads/2015/01/KAN-Kadir-ORTA-%C3%87A%C4%9E%E2%80%99DA
  • K%C3%9CLT%C3%9CRLER-ARASI-ETK%C4%B0LE%C5%9E%C4%B0M- A%C3%87ISINDAN-ANADOLU-T%C3%9CRK-KERVANSARAYLARI.pdf (Erişim: 08.2017)
  • Keskin, Hakan (2012), Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2011), Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Long, Douglas (2012), Uluslararası Lojistik-Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi
  • (Çev. Mehmet Tanyaş, Murat Düzgün), Nobel Yayın, Ankara. Pamuk, Bilgehan (2007). “İpekyolu Ticareti ve Erzurum”. Tarih İncelemeleri Dergisi, 22 (2), 125-143
  • Paydaş, Kazım (2004), “Ak-Koyunlular Döneminde Ticaret”, Ankara Üniversitesi
  • Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Tarih Bölümü Tarihi Araştırmaları Dergisi, (36), 213-223. Tanyaş, Mehmet (2013), “Kentsel Lojistik ve Lojistik Merkezler”, Lojistik
  • Yatırımları Konferansı, İstanbul, 27 Kasım 2013.
  • Tarihi İpek Yolu (https://www.thinglink.com/scene/856203423471632385, (Erişim:15.08.2017)
  • Turan, Osman (1946), “Selçuk Kervansarayları”, Türk Tarih Kurumu Belleten Dergisi, 39, 471-496.
  • Yereli, A. B. (2014). “Yeniden Canlanan İpek Yolu’nda Ekonomik Stratejiler”
  • İpek Yolu’nda Türk Kültür Mirası Sempozyumu, 301-307. Ankara. http://www.akhankervansaray.com/tarihce.htm., (Erişim:15.08.2017)
  • http://www.anadoluselcuklumimarisi.com/picture/153_17_2.jpg, (Erişim:15.08.2017)
  • http://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/denizli/gezilecekyer/akhan- kervansarayi, (Erişim:15.08.2017)

ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİKTE KERVANSARAYLARIN YERİ VE ÖNEMİ: DENİZLİ AK HAN KERVANSARAYI ÖRNEĞİ©

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 5, 479 - 492, 01.07.2017

Öz

Günümüzde bütün ülkelerde ticaret, kültür ve turizm alanlarında en büyük ihtiyaç duyulan lojistik fonksiyonlardan konaklamanın yapıldığı otelciliğin karşılığını Selçuklular ve Osmanlı dönemlerinde “Han” ve “Kervansaray” olarak görmek mümkündür. Asya’nın batıya açılan kapısında önemli bir kavşak noktası olan Anadolu, sahip olduğu coğrafi konum sebebiyle hem ticaret hem de kültür tarihi açısından ayrı bir yere sahiptir. Selçuklular döneminden itibaren Anadolu’nun ticari devamlılığını sağlamak için hem yolcuların ihtiyaçlarını karşılamak hem de güvenliklerini sağlamak amacıyla çok sayıda kervansaray inşa edilmiştir. Osmanlılar döneminde de değişen yol güzergâhları dikkate alınarak kervansaray inşasına devam edilmiştir Kan, K., 2015 . Bu çalışmada, Selçuklular ve Osmanlılar döneminde hem ticari hem de sosyal açıdan önemli bir faaliyet alanına sahip olan Anadolu-Türk kervansaraylarının bu dönemlerdeki üstlendikleri lojistik fonksiyonları incelenecek ve bu kervansaraylardan biri olan “Denizli Ak Han Kervansarayı” örneği ele alınacaktır

Kaynakça

  • Acar, Zafer ve Köseoğlu, Murat (2014), Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri
  • Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara. Bayhan, Ahmet Ali(2007), “Ak Han (Goncalı Hanı)”, Anadolu Selçuklu Dönemi
  • Kervansarayları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ed. Hakkı Acun, Ankara, 303. Deniz, Taşkın (2016), “Yeni Umutların Işığında Tarihi İpek Yolu Coğrafyası”
  • Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 195-202. Günel, Gökçe (2010), “Anadolu Selçuklu Dönemi’nde Anadolu’da İpek Yolu
  • Kervansaraylar-Köprüler”, Kebikeç, 29, 133-146. İnalcık,Halil(2000), Qsmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, C.1, s.270-271, Türkçe’ye Çev.Halil Berktay, İstanbul.
  • Kan, Kadir (2015), “Orta Çağ’da Kültürler Arası Etkileşim Açısından Anadolu
  • Türk Kervansarayları”, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları,1,1735-1744. http://www.ayk.gov.tr/wp- content/uploads/2015/01/KAN-Kadir-ORTA-%C3%87A%C4%9E%E2%80%99DA
  • K%C3%9CLT%C3%9CRLER-ARASI-ETK%C4%B0LE%C5%9E%C4%B0M- A%C3%87ISINDAN-ANADOLU-T%C3%9CRK-KERVANSARAYLARI.pdf (Erişim: 08.2017)
  • Keskin, Hakan (2012), Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2011), Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Long, Douglas (2012), Uluslararası Lojistik-Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi
  • (Çev. Mehmet Tanyaş, Murat Düzgün), Nobel Yayın, Ankara. Pamuk, Bilgehan (2007). “İpekyolu Ticareti ve Erzurum”. Tarih İncelemeleri Dergisi, 22 (2), 125-143
  • Paydaş, Kazım (2004), “Ak-Koyunlular Döneminde Ticaret”, Ankara Üniversitesi
  • Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Tarih Bölümü Tarihi Araştırmaları Dergisi, (36), 213-223. Tanyaş, Mehmet (2013), “Kentsel Lojistik ve Lojistik Merkezler”, Lojistik
  • Yatırımları Konferansı, İstanbul, 27 Kasım 2013.
  • Tarihi İpek Yolu (https://www.thinglink.com/scene/856203423471632385, (Erişim:15.08.2017)
  • Turan, Osman (1946), “Selçuk Kervansarayları”, Türk Tarih Kurumu Belleten Dergisi, 39, 471-496.
  • Yereli, A. B. (2014). “Yeniden Canlanan İpek Yolu’nda Ekonomik Stratejiler”
  • İpek Yolu’nda Türk Kültür Mirası Sempozyumu, 301-307. Ankara. http://www.akhankervansaray.com/tarihce.htm., (Erişim:15.08.2017)
  • http://www.anadoluselcuklumimarisi.com/picture/153_17_2.jpg, (Erişim:15.08.2017)
  • http://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/denizli/gezilecekyer/akhan- kervansarayi, (Erişim:15.08.2017)
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Bayhan

Mevhibe Türkmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bayhan, M., & Türkmen, M. (2017). ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİKTE KERVANSARAYLARIN YERİ VE ÖNEMİ: DENİZLİ AK HAN KERVANSARAYI ÖRNEĞİ©. The International New Issues in Social Sciences, 5(5), 479-492.

The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.