Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA İŞLETMELERİNDE YENİ NESİL PAZARLAMA: FREEMIUM SPOTIFY ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 693, 01.10.2018

Öz

Medya, günümüzde gelişmekte olan bir endüstridir. Gün geçtikçe popülerlik kazanan medya endüstrisi
ekonomi içinde de yeni bir dal olarak ortaya çıkmaktadır. Son dönemlerde birçok çalışmanın konusu
haline gelen ve popüler bir tartışma konusu olan medya ekonomisi, pazarlamanın da yönünü değiştiren
bir olgudur. Pazarlama artık günümüzde eski dönemlere kıyasla değişikliğe uğramıştır. Artık
teknolojinin kullanıldığı günümüz dünyasında yeni nesil pazarlama teknikleri uygulanmaya
başlamıştır. Bu hususta en çok ön plana çıkan ise Freemiumdur. Bu çalışmada ilk olarak literatür
taraması yapılarak medya, medya ekonomisi kavramları, medya işletmelerinde pazarlamanın önemi ve
yeni nesil pazarlama yöntemleri üzerinde durulmuştur. Araştırma bölümü için ise anket çalışmasından
yararlanılmıştır. Anket, spotify kullanıcılarına; freemium pazarlama yönteminin satın almaya etkisini
araştırmak amacıyla yapılmıştır.

Kaynakça

  • Bulunmaz, B. (2013). “Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı Ve Yarattığı Etkiler”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 5-6, s. 37-46, Ergün, E. (2016). “Türkiye’de Kullanılan Online Müzik Platformları: Spotify Örneği”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC April 2016 Volume 6 Issue 2. Finn, A., McFadyen, S. ve Hoskins, C. (1994), “Marketing, management and competitive strategy in the cultural industries”, Canadian Journal of Communication, Vol.19 No.3, pp. 523-550. http://www.istatistikanaliz.com [12.11.2017] Kara, T. (2012). Sosyal Medya Üzerînde Yenî Nesîl Pazarlama Ve Türkîye Bîlgî & Îletîşîm Hîzmetlerî Endüstrîsînde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelîk Bîr Araştırma. Küresel Media Journal: Turkish Edition, 2 (4). Kumar, V. (2014). “Making'Freemium'Work”, Harvard Business Review, Vol. 92, Nº 5, pp. 27-29. Murphy, L. (2014). “Freemium or Free Trial? There’s a Better Question”, https://sixteenventures.com/freemium-or-free-trial [13/11/2017] Sezer, Ö. (2013). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Terkan, R. (2014). "Sosyal Medya Ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması." Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6.1
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 693, 01.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Bulunmaz, B. (2013). “Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı Ve Yarattığı Etkiler”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 5-6, s. 37-46, Ergün, E. (2016). “Türkiye’de Kullanılan Online Müzik Platformları: Spotify Örneği”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC April 2016 Volume 6 Issue 2. Finn, A., McFadyen, S. ve Hoskins, C. (1994), “Marketing, management and competitive strategy in the cultural industries”, Canadian Journal of Communication, Vol.19 No.3, pp. 523-550. http://www.istatistikanaliz.com [12.11.2017] Kara, T. (2012). Sosyal Medya Üzerînde Yenî Nesîl Pazarlama Ve Türkîye Bîlgî & Îletîşîm Hîzmetlerî Endüstrîsînde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelîk Bîr Araştırma. Küresel Media Journal: Turkish Edition, 2 (4). Kumar, V. (2014). “Making'Freemium'Work”, Harvard Business Review, Vol. 92, Nº 5, pp. 27-29. Murphy, L. (2014). “Freemium or Free Trial? There’s a Better Question”, https://sixteenventures.com/freemium-or-free-trial [13/11/2017] Sezer, Ö. (2013). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Terkan, R. (2014). "Sosyal Medya Ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması." Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6.1
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga Kara 0000-0001-9107-4248

Tolga Hünkar 0000-0002-7115-087X

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2018
Kabul Tarihi 20 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kara, T., & Hünkar, T. (2018). MEDYA İŞLETMELERİNDE YENİ NESİL PAZARLAMA: FREEMIUM SPOTIFY ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(4), 684-693.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png