Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VİDEO İÇERİK ÜRETİMİNDE GELENEKSEL MEDYA ORGANLARININ YENİ MEDYAYA ADAPTASYONU: CNN TÜRK ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 393 - 402, 01.04.2021

Öz

Bu çalışmada geleneksel medya organlarının yeni medya organlarında yer alma şekli, video haberciliği üzerinden incelenmiştir. Bunun için hem geleneksel hem de yeni medya organlarına sahip cnnturk.com.tr sitesinin Youtube ve sosyal medya platformlarında ürettiği videoların içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi sonuçlarını daha anlamlı kılmak için kurum profesyonelleriyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmada çevrim içi haber videolarının sosyal medya planlaması incelenmiş ve ne tür içeriklere sahip olduğu ortaya çıkartılmıştır. Araştırma sonucunda cnnturk.com.tr sitesinde paylaşılan çevrim içi haber videolarının CNN TÜRK kanalının havuzundan ve ajanslardan alınan videolar olduğu, okuyucu ve izleyicilerin en fazla reaksiyon gösterdiği mecraların ise Youtube ve Facebook olduğu belirlenmiştir. Bir yeni medya organı olan cnnturk.com.tr sitesi geleneksel medya organı olan CNN TÜRK kanalından alınan çevrim içi haber videolarını Twitter, Youtube ve Facebook gibi platformlarda paylaşarak, geleneksel medyada aktif olan videoların yeni medya mecralarına da adapte olmasını sağlamıştır.

Kaynakça

  • Algül, A. ve Sütcü, C. S. (2015). Değişen Haber Algısı: Kullanıcılar Sosyal Medyada Haberleri Nasıl Değerlendiriyorlar? Global Media Journal TR Edition, 6 (11) Fall 2015.
  • Askeroğlu, E. D. ve Karakulakoğlu, S. E. (2019).Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş Sürecinde Değişen. Gazetecilik ‘Yurttaş Gazeteciliği’: Kuşaklar Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7 (1), 508-536. DOI: 10.19145/e-gifder.442960
  • Barutçu S. ve Tomaş M. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. (2013:7-9) IUYD’2013 / 4(1) Journal of Internet Applications and Management, 4 (1) , 5-24 . DOI: 10.5505/iuyd.2013.69188
  • Cha, J. (2013a). Do Online Video Platforms Cannibalize Television? How Viewers Are Moving From Old Screens to New Ones. Journal of Advertising Research, 53(1), 71- 82. doi: 10.2501/JAR-53-1-071-082
  • Cha, J. (2013b). Does Genre Type Influence Choice of Video Platform? A Study of College Student Use of Internet and Television for Specific Video Genres. Telematics and Informatics, 30(2), 189-200. doi:10.1016/j.tele.2012.09.003
  • Cha, J. (2013c). Predictors of Television and Online Video Platform Use: A Coexistence Model of Old and New Video Platforms. Telematics and Informatics, 30(4), 296-310. doi:10.1016/j.tele.2013.01.001
  • Cıngı, M. (2015). Turizm Tanıtımında Sosyal Medya Planlamasına Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma: Erciyes Dağı Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı Doktora Tezi. Danışman: Doç. Dr. Mustafa Akdağ.
  • Durak, H. (2020). Teknoloji Bağımlılığıyla İlgili Kavramlar, Tanımlamalar ve İlişkili Faktörler Üzerine Bir İnceleme. Gençlik ve Dijital Çağ Dergisi. (196-198).
  • Eldeni̇z, L. ve Kırık, A. (2010). Televizyon ve Yeni Medya Yakınsaması: IPTV. Marmara İletişim Dergisi, 17 (17), 255-264. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/25253/268600
  • Kırık, A . (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1) , 230-261. DOI: 10.19145/gumuscomm.300815
  • Mutlu Çaylak ile 7 Şubat 2020 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Osman Oğuz Çetin ile 7 Şubat 2020 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Özel, S. (2014). Çağdaş Haber Florasında Bir Katılım Gerçeği Olarak Çevrimiçi Videolar. E-Journal of Intermedia, 20141(1) 66-87.
  • Vural, N. E. ve Sütcü, C. S. (2019). The Methods to Increase Visitors Traffic and Session Duration in Online Newspapers, Yeni Düşünceler, (19-34.) Çevrimiçi Haber ve Bilgi Sistemlerinin Kapsül Geçmişi. Florida Üniversitesi: http://iml.jou.ufl.edu/carlson/timeline.shtml. Erişim: 17.11.2018.
  • Yengi̇n, D. ve Bayrak, T. (2018). Tüketimin Oyunlaştırılmasıyla Artırılmış Gerçeklik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (1) , 56-77 . DOI: 10.32739/etkilesim.2018.1.10

ADAPTATION OF TRADITIONAL MEDIA ORGANS TO NEW MEDIA IN VIDEO CONTENT PRODUCTION: CNN TÜRK CASE

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 393 - 402, 01.04.2021

Öz

In this study, the way traditional media organs take part in new media outlets is examined through video journalism. For this purpose, the content analysis of the videos produced by cnnturk.com.tr website, which has both traditional and new media outlets, on Youtube and social media platforms was performed. In order to make the content analysis results more meaningful, semi-structured interviews were made with the institution professionals. In the research, the social media planning of online news videos was examined and what kind of content they had was revealed. As a result of the research, it was determined that the online news videos posted on the cnnturk.com.tr website were from the pool of CNN TÜRK and from the agencies, and the channels where the readers and viewers showed the most reaction were Youtube and Facebook. The site cnnturk.com.tr, a new media organ, shared the online news videos taken from the CNN TÜRK channel, which is a traditional media organ, on platforms such as Twitter, Youtube and Facebook, and enabled the videos active in the traditional media to adapt to new media channels.

Kaynakça

  • Algül, A. ve Sütcü, C. S. (2015). Değişen Haber Algısı: Kullanıcılar Sosyal Medyada Haberleri Nasıl Değerlendiriyorlar? Global Media Journal TR Edition, 6 (11) Fall 2015.
  • Askeroğlu, E. D. ve Karakulakoğlu, S. E. (2019).Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş Sürecinde Değişen. Gazetecilik ‘Yurttaş Gazeteciliği’: Kuşaklar Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7 (1), 508-536. DOI: 10.19145/e-gifder.442960
  • Barutçu S. ve Tomaş M. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. (2013:7-9) IUYD’2013 / 4(1) Journal of Internet Applications and Management, 4 (1) , 5-24 . DOI: 10.5505/iuyd.2013.69188
  • Cha, J. (2013a). Do Online Video Platforms Cannibalize Television? How Viewers Are Moving From Old Screens to New Ones. Journal of Advertising Research, 53(1), 71- 82. doi: 10.2501/JAR-53-1-071-082
  • Cha, J. (2013b). Does Genre Type Influence Choice of Video Platform? A Study of College Student Use of Internet and Television for Specific Video Genres. Telematics and Informatics, 30(2), 189-200. doi:10.1016/j.tele.2012.09.003
  • Cha, J. (2013c). Predictors of Television and Online Video Platform Use: A Coexistence Model of Old and New Video Platforms. Telematics and Informatics, 30(4), 296-310. doi:10.1016/j.tele.2013.01.001
  • Cıngı, M. (2015). Turizm Tanıtımında Sosyal Medya Planlamasına Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma: Erciyes Dağı Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı Doktora Tezi. Danışman: Doç. Dr. Mustafa Akdağ.
  • Durak, H. (2020). Teknoloji Bağımlılığıyla İlgili Kavramlar, Tanımlamalar ve İlişkili Faktörler Üzerine Bir İnceleme. Gençlik ve Dijital Çağ Dergisi. (196-198).
  • Eldeni̇z, L. ve Kırık, A. (2010). Televizyon ve Yeni Medya Yakınsaması: IPTV. Marmara İletişim Dergisi, 17 (17), 255-264. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/25253/268600
  • Kırık, A . (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1) , 230-261. DOI: 10.19145/gumuscomm.300815
  • Mutlu Çaylak ile 7 Şubat 2020 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Osman Oğuz Çetin ile 7 Şubat 2020 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Özel, S. (2014). Çağdaş Haber Florasında Bir Katılım Gerçeği Olarak Çevrimiçi Videolar. E-Journal of Intermedia, 20141(1) 66-87.
  • Vural, N. E. ve Sütcü, C. S. (2019). The Methods to Increase Visitors Traffic and Session Duration in Online Newspapers, Yeni Düşünceler, (19-34.) Çevrimiçi Haber ve Bilgi Sistemlerinin Kapsül Geçmişi. Florida Üniversitesi: http://iml.jou.ufl.edu/carlson/timeline.shtml. Erişim: 17.11.2018.
  • Yengi̇n, D. ve Bayrak, T. (2018). Tüketimin Oyunlaştırılmasıyla Artırılmış Gerçeklik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (1) , 56-77 . DOI: 10.32739/etkilesim.2018.1.10
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Benan Topbaş 0000-0002-2458-8588

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2021
Kabul Tarihi 24 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topbaş, B. (2021). VİDEO İÇERİK ÜRETİMİNDE GELENEKSEL MEDYA ORGANLARININ YENİ MEDYAYA ADAPTASYONU: CNN TÜRK ÖRNEĞİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(2), 393-402.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png