Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ROBOTİK UYGULAMALARI

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 260 - 286, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1346188

Öz

Teknolojik gelişmeler gün geçtikçe ivme kazanırken çocuklar da bu sürece hızla uyum sağlamaktadır. Bu bağlamda eğitimcilerin de çocuklara eşlik ederek onları destekleyecek şekilde teknolojiyi eğitimde kullanması beklenmektedir. Okul öncesi yaşlar açısından teknolojinin eğitimde yansımalarına bakıldığında çocuklara somut yaşantılar sunabilmesinden dolayı eğitsel robotik öne çıkmaktadır. Yapılan çeşitli çalışmalar kodlama ve eğitsel robotik uygulamalarına küçük yaşlardan itibaren başlanmasının önemini ortaya koymuştur. Bu çalışmalar doğrultusunda eğitsel robotik uygulamalarıyla okul öncesi eğitimde çocukların gelişim alanlarını desteklemenin önemi vurgulanabilir. Diğer taraftan, okul öncesi öğretmenlerinin de bu konuda desteklenmesi gerektiği göz ardı edilmemelidir. Günümüzde öğretmenler eğitsel robotik uygulamalarına çeşitli nedenlerden dolayı mesafeli durabilmektedirler. Okul öncesi öğretmenlerinin öncelikle çocuklarda 21. yüzyıl becerilerinin gelişimi için bu uygulamaların katkılarını fark etmesi önemlidir. Bu farkındalığı kazanan öğretmenler yeni bilgi ve beceriler edinmeye de istekli olabilecektir. Bu çalışma kapsamında da okul öncesi öğretmenleri ve kodlama ve robotik konusuna ilgi duyan araştırmacılar için eğitimde robotik uygulamalarını betimlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda temel kavramlar tanımlanmış, robotik uygulamaları konusunda gerek öğretmenler gerekse çocuklarla yapılanlar betimlenmiş ve bilimsel araştırmalar ışığında eğitsel robotik uygulamalarının çocukların gelişimine etkileri tartışılmıştır. Son olarak öğretmenlerin faydalanabileceği kaynaklar açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Acar, B. ve Korkmaz, Ö. (2022). Eğitsel robot eğitiminin öğretmenlerin kabul, hizmetiçi eğitime dönük tutum ve BT öz-yeterliliklerine etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12 (1), 82-112. https://doi.org/10.17943/etku.943256
  • Akdoğan, E.A. (2020). Eğitsel robotik kodlama dersi veren öğretmenlerin öğretim programlarındaki kazanımlara yönelik görüşleri [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksoy, T. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Temel Eğitim, (11), 30-38.
  • Alimisis, D. (2019). Teacher training in educational robotics: The ROBOESL project paradigm. Technology, Knowledge and Learning, 24(2), 279–290. https://doi.org/10.1007/s10758-018-9357-0
  • Altın, A., Akpınar, E., Karayiğit, H. ve Tetik, İ. (2021). Robotik ve kodlama. 10. sınıf ders kitabı. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Angelopoulos, P., Mitropoulou, D. ve Papadimas, K. (2021). The contribution of open educational robotics competition to support stem education and the development of computational thinking skills. S. Papadakis ve M. Kalogiannakis (Eds.). In Handbook of Research on Using Educational Robotics to Facilitate Student Learning (pp.539- 574). IGI Global.
  • Ardiç, M., Önal, N. T., & Önal, N. (2023). Teknoloji destekli fen eğitimi bağlamında Edpuzzle’a yönelik bir değerlendirme. Temel Eğitim, (20), 83-97.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Şahin 0000-0002-8045-7662

Arzu Arıkan 0000-0002-4602-8901

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Arıkan, A. (2024). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ROBOTİK UYGULAMALARI. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 260-286. https://doi.org/10.24315/tred.1346188