BibTex RIS Kaynak Göster

2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh412

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkçe 8. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı içerisinde yer alan metinaltı soruları, 2012 yılı Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Türkçe metin soruları ile 2013 yılı 8. Sınıf 1. Dönem Türkçe Dersi Ortak Sınav’da yer alan metin sorularını çıkarım türlerine göre sınıflandırmak ve karşılaştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, Chikalanga (1992)’nın önerdiği çıkarım türleri sınıflaması temelinde yapılandırılmıştır. Sonuç olarak, 8. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı metinaltı sorularında sözcüksel çıkarım gerektiren sorulara yer verilmemiş, önermesel ve kullanımsal çıkarımlara yer verilmiştir. 2012 yılı SBS Türkçe Soruları ile 2013 yılı 8.Sınıf 1.Dönem Türkçe Dersi Ortak Sınav sorularında ise sözcüksel çıkarımlara ve sıklıkla önermesel çıkarımlara yer verilmiştir.

Kaynakça

  • ADAMS, M.J and COLLINS, A. (1977). A Schema-Theoretic View of Reading, New Directions in Discourse Process, Technical Report No.: 32. University of Illinois.
  • BARTLETT, F. C. (1932). Remembering: A Study of Experimental and Social Psychology. Cambridge University Press, Cambridge.
  • BUSMANN, H. vd. (1998). Dictionary of Language and Linguistics, Volume:1. Routledge: London and New York.
  • CHAFFIN, R. (1979). “Knowledge of Language and Knowlwdge About the World: A reaction time studyof invited and necessary inferences”. Cognitive Science, vol.3, ss.: 311-328.
  • CHIKALANGA, I. (1992). “A Suggested Taxonomy of Inference for the Reading Teacher”. Reading in a Foreign Language, vol.: 8 (2), ss.: 697-703.
  • ÇAKICI, D. (2011). “Şema Kuramının Okuma Anlama Sürecindeki Rolü”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 30, ss: 77-86.
  • GRAESSER, A.C. (1981). Prose Comprehension Beyond The Word. Springer-Verlag, New York.
  • GÜNAY, D. (2007). Metin Bilgisi. Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • KISPAL, A. (2008). Effective Teaching of Inference Skills for ReadingLiterature Review. National Foundation for Educational Research. www.dcsf.gov.uk/research. Son erişim tarihi: 29.11.2013.
  • KURT, M. vd. (2011). İlköğretim Türkçe 8 Öğretmen Kılavuz Kitabı. TAV Yayıncılık, İstanbul.
  • SMITH, C. (2003). Modes of Discourse: The Local Structure of Texts. Cambridge University Press, Cambridge.
  • SMITH, R. J., BARRETT, T. (1974). Teaching Reading in the Middle Schools. Addison-Wesley Publishing Company, Massachusetts.
  • VURDIEN, R. (1994) “Schema-Theoretical Model of Reading: Revisited” storage_01/0000019b/80/13/c1/f4.pdf. Son erişim tarihi: 10.12.2013.
  • http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_

The Text Questions of SBS the year of 2012, 8th grade Turkish Teacher Guide Book and 8th grade Turkish Common Examination the year of 2013 on the Base of Inference Types

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh412

Öz

The aim of this study is to classify and then to compare the text questions of 8th grade Turkish Teacher Guide Book, Level Determination Examination (called SBS) the year of 2012 and 8th grade 1st semi-year Turkish Common Examination the year of 2013. In the light of this aim, the study is based on the classification of inferences of Chikalanga (1992). As a result, there is not given place to the lexical inferences in the text questions of 8th grade Turkish Teacher Guide Book, and propositional inferences and pragmatic inferences is typically seemed. However, lexical inferences and typically the propositional inferences is seemed in the text questions of Level Determination Examination (called SBS) the year of 2012 and 8th grade 1st semi-year Turkish Common Examination the year of 2013.

Kaynakça

  • ADAMS, M.J and COLLINS, A. (1977). A Schema-Theoretic View of Reading, New Directions in Discourse Process, Technical Report No.: 32. University of Illinois.
  • BARTLETT, F. C. (1932). Remembering: A Study of Experimental and Social Psychology. Cambridge University Press, Cambridge.
  • BUSMANN, H. vd. (1998). Dictionary of Language and Linguistics, Volume:1. Routledge: London and New York.
  • CHAFFIN, R. (1979). “Knowledge of Language and Knowlwdge About the World: A reaction time studyof invited and necessary inferences”. Cognitive Science, vol.3, ss.: 311-328.
  • CHIKALANGA, I. (1992). “A Suggested Taxonomy of Inference for the Reading Teacher”. Reading in a Foreign Language, vol.: 8 (2), ss.: 697-703.
  • ÇAKICI, D. (2011). “Şema Kuramının Okuma Anlama Sürecindeki Rolü”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 30, ss: 77-86.
  • GRAESSER, A.C. (1981). Prose Comprehension Beyond The Word. Springer-Verlag, New York.
  • GÜNAY, D. (2007). Metin Bilgisi. Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • KISPAL, A. (2008). Effective Teaching of Inference Skills for ReadingLiterature Review. National Foundation for Educational Research. www.dcsf.gov.uk/research. Son erişim tarihi: 29.11.2013.
  • KURT, M. vd. (2011). İlköğretim Türkçe 8 Öğretmen Kılavuz Kitabı. TAV Yayıncılık, İstanbul.
  • SMITH, C. (2003). Modes of Discourse: The Local Structure of Texts. Cambridge University Press, Cambridge.
  • SMITH, R. J., BARRETT, T. (1974). Teaching Reading in the Middle Schools. Addison-Wesley Publishing Company, Massachusetts.
  • VURDIEN, R. (1994) “Schema-Theoretical Model of Reading: Revisited” storage_01/0000019b/80/13/c1/f4.pdf. Son erişim tarihi: 10.12.2013.
  • http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sercan Demirgüneş Bu kişi benim

Fatih Ocak - Aslıhan Küçükavşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: XVII

Kaynak Göster

APA Demirgüneş, S., & Küçükavşar, F. O. .-. A. (2013). 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi, 2014(XVII). https://doi.org/10.14225/Joh412
AMA Demirgüneş S, Küçükavşar FOA. 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2013;2014(XVII). doi:10.14225/Joh412
Chicago Demirgüneş, Sercan, ve Fatih Ocak - Aslıhan Küçükavşar. “2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2014, sy. XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh412.
EndNote Demirgüneş S, Küçükavşar FO-A (01 Aralık 2013) 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi 2014 XVII
IEEE S. Demirgüneş ve F. O. .-. A. Küçükavşar, “2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi: 10.14225/Joh412.
ISNAD Demirgüneş, Sercan - Küçükavşar, Fatih Ocak - Aslıhan. “2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2014/XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh412.
JAMA Demirgüneş S, Küçükavşar FO-A. 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014. doi:10.14225/Joh412.
MLA Demirgüneş, Sercan ve Fatih Ocak - Aslıhan Küçükavşar. “2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi:10.14225/Joh412.
Vancouver Demirgüneş S, Küçükavşar FO-A. 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014(XVII).